0047379photoopy.JPG

آینه جم، همیشه آرزوی موفقیت و پیشرفت طلاب را داشته‌ام/ همه موفقیت‌هایم را مرهون همسر و خانواده‌ام هستم/من در خطابه متأثر از شهید هاشمی نژاد هستم و شخصیت ایشان در بنده بسیار تأثیرگذار بود

به گزارش " آینه جم "،آیت‌الله حسینی بوشهری فرمود: بنده همیشه آرزوی موفقیت و پیشرفت طلاب را داشته‌ام و این که در کنار تحصیل به تهذیب نفس، رفتار و ذی طلبگی توجه داشته باشند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شب گذشته در برنامه دیدار شبکه قرآن سیما با موضوع گفت‌وگو با علما و شخصیت‌های قرآنی و معارفی کشور به زندگینامه‌، فعالیت‌ها و تألیفاتش اشاره کردند و فرمود: بنده در سال 1335 در روستایی از توابع استان بوشهر و در خانواده‌ای مذهبی متولد شدم، بعد از دوره راهنمایی، علاقه‌مند بودم در حوزه علمیه تحصیل کنم، از این‌رو در سال 1349 برای تحصیل در حوزه به مدرسه امام صادق(ع) در بوشهر مراجعه کردم.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: بعد از دو سال تحصیل در مدرسه امام صادق(ع)، دروس مقدماتی را تمام کردم و در حدود سن 15 سالگی وارد فیضیه در حوزه علمیه قم شدم و بعد از آن در مدرسه حجتیه از محضر آیت الله حجت بهره بردم.

ایشان به اساتیدشان در حوزه علمیه قم اشاره و خاطرنشان کرد: بنده از محضر آیات عظام گلپایگانی، آمیرزا هاشم آملی، مشکینی، خزعلی، نوری همدانی، حسن‌زاده آملی، جوادی‌ آملی، فاضل لنکرانی، میرزا جواد آقا تبریزی، پایانی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی و انصاری شیرازی در زمینه‌های مختلف علوم حوزوی بهره برده‌ام.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت خطابه و تبلیغ دین اسلام یادآور شد: من در خطابه متأثر از شهید هاشمی نژاد هستم و شخصیت ایشان در بنده بسیار تأثیرگذار بود و چند سال نیز برای طلاب، کلاس‌های فن خطابه تدریس کرده‌ام.

ایشان به تدریس در حوزه علمیه در کنار فعالیت‌های اجرایی اشاره کردند و فرمود: گرچه بنده از سال 50 به بعد از جهت نیاز و احساس وظیفه وارد فعالیت‌های اجرایی شده‌ام، اما هیچ گاه از تدریس در حوزه علمیه به جهت مشغله، صرف نظر نکرده‌ام و در کنار فعالیت‌های اجرایی به سنت طلبگی تدریس نیز پرداخته‌ام.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دغدغه‌مندی در زمینه پیشرفت طلاب، یادآور شد: بنده همیشه آرزوی موفقیت و پیشرفت طلاب را داشته‌ام و این که در کنار تحصیل به تهذیب نفس، رفتار و ذی طلبگی توجه داشته باشند.

ایشان به زندگی شخصی‌اش اشاره کردند و فرمود: سه پسر دارم که توفیق طلبگی و خدمت به دین را دارند و چهار دختر دارم و با وجود همه مشغله‌‌ها در حوزه علمیه، تدریس و فعالیت‌های اجرایی، تربیت فرزندانم بر عهده همسرم بوده است؛ از این‌رو همه موفقیت‌هایم را مرهون همسرم و خانواده‌ام هستم.

به نوشته بوشهرنیوز؛ کتاب‌های قواعد الفقهیه فی فقه‌الامامیه، حدیث ایمان، ادب نامه پارسایان، تبارنامه نور و ظلمت، درس خارج فقه، بشری در شرح عروة الوثقی و تفسیر سوره حمد از کتاب‌های تألیف شده آیت الله بوشهری است که تفسیر حمد به صورت تفسیر ترکیبی آیه به آیه با رویکرد اخلاقی تا اواخر فروردین به چاپ خواهد رسید

همچنین لازم به ذکر است، مؤسسه انوار طاها تحت اشراف آیت الله بوشهری در سال 1389 تأسیس شد که به فعالیت‌های علمی و پژوهشی، تبلیغی، آموزشی و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی می‌پردازد.

[کد خبر:AJ14257]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب