آینه جم:بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۰۰ متر و عرض یک متر و ضخامت سه سانتیمتر در جشنواره رنگینک استان بوشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش آینه جم:دبیر جشنواره رنگینک استان بوشهر  اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید خرما دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور و جهان است و شهرستان دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای استان بوشهر محسوب می‌شود.

رنگینک

بابک بهادرپور با اشاره به اینکه شهر آب‌پخش دارای بیشترین تراکم نخل در سطح کشور است، اضافه کرد: به همین منظور نخستین جشنواره رنگینک استان بوشهر ششم فرودین‌ماه سال ۹۵ به میزبانی شهر آب‌پخش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رنگینک با مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان کرد: در قالب این جشنواره بزرگترین رنگینک جهان به طول ۱۰۰ متر و عرض یک متر و ضخامت سه سانتیمتر رونمایی می‌شود.

دبیر جشنواره رنگینک استان بوشهر اضافه کرد: رنگینک نوعی شیرینی محلی در استان بوشهر است که با خرما تهیه می‌شود و بیش از چهار هزار سال سابقه دارد.

وی گفت: مردم این خطه که به مهمان‌نوازی در ایران معروف هستند، برای نکوداشت میهمانان رنگینک‌هایی با بهترین روغن‌های حیوانی تهیه می‌کردند و بر سفره‌های فقیرانه روستایی از آنان پذیرایی می‌کردند.

بهادرپور افزود: جشنواره رنگینک از ساعت ۲۰ پنجشنبه‌شب پنجم فرودین‌ماه آغاز می‌شود و از صبح روز جمعه ششم فروردین‌ماه برنامه ساخت رنگینگ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۲ تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با رای هیئت داوران این جشنواره، افراد برگزیده در ساخت رنگینک انتخاب خواهند شد و جوایز نفیسی به این افراد اهدا خواهد شد.

دبیر جشنواره رنگینک استان بوشهر بیان کرد: برنامه‌های جانبی نیز با حضور مسئولان و هنرمندان در خلال برگزاری جشنواره اجرا می‌شود.

[کد خبر:AJ13940]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب