آینه جم: نخستین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور بوشهر آغاز شد.

به گزارش «آینه جم» به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور بوشهر؛ مراسم افتتاحیه این جشنواره که با شعار "زبان ورزش، زبان همدلی" است در سالن ورزشی پردیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این رقابت‌ها در دو رشته ورزشی فوتسال و تنیس روی میز برگزار می‌‎شود و 160 دانشجوی ورزشکار از 7 استان کشور در کنار دانشجویانی از دانشگاه مذاهب اسلامی حضور دارند.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: در این جشنواره ورزشکارانی از استان‌های ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان، سیستان و بلوچستان، حضور دارند ضمن اینکه از بوشهر نیز دو تیم و از دانشگاه مذاهب اسلامی نیز یک تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

اسحاق جلالیان ادامه داد: این جشنواره امروز آغاز شده و مسابقات فوتبال و تنیس روی میز در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد و بیستم اسفندماه نیز مراسم اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

وی افزود: رقابت‌های فوتسال و تنیس روی میز در سالن ورزشی پردیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و هیئت فوتبال و تنیس روز میز استان بوشهر نیز با دانشگاه پیام نور در برگزاری این جشنواره همکاری دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور بوشهر در مراسم افتتاح این جشنواره گفت: ورزش زبان گویای همه ملت‌هاست و این جشنواره با هدف همدلی و اتحاد بین دانشجویان مذاهب مختلف اسلامی برگزار شده است.

اسحاق جلالیان خاطرنشان کرد: شعار این جشنواره همدلی و اتحاد است و تلاش می‌کنیم با زبان ورزش زمینه وحدت و همدلی را در بین دانشجویان مذاهب مختلف اسلامی فراهم کنیم.

امکان ادامه تحصیل کاندیدای بهترین دروازه‌بان فوتسال زنان در دانشگاه پیام نور

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور درحاشیه جام امید و همدلی گفت: دانشگاه پیام نور امکان ادامه تحصیل فرزانه توسلی کاندیدای بهترین دروازه‌بان فوتسال زنان جهان در مقطع کارشناسی ارشد را فراهم کرد.

عبدالمهدی نصیر‌زاده اظهار داشت: فرزانه توسلی در یک مصاحبه، بزرگ‌ترین خواسته‌اش از رئیس‌جمهور را ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور عنوان کرده بود.

وی بیان کرد: پس از کسب این خبر و موافقت رئیس دانشگاه پیام نور، امکان ادامه تحصیل این بانوی ورزشکار در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور فراهم شد.

نصیرزاده با اشاره به نخستین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان مذاهب اسلامی در بوشهر تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اتحاد و همدلی بیشتر بین مذاهب اسلامی و دانشجویان فرق مختلف اسلامی است و با توجه به اینکه جشنواره مذکور برای نخستین‌بار برگزار می‌شود در سال‌های آینده تیم‌ها و دانشگاه‌های بیشتری در آن حضور خواهند یافت.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور اضافه کرد: در این مسابقات برد و باخت برای ما مهم نیست بلکه هدف اصلی توجه به مسائل فرهنگی است که نشان دهیم با استفاده از ورزش نیز می‌توان کار فرهنگی کرد.

وی بیان داشت: هدف ما این بوده که اتحاد و همدلی بین دانشجویان ادیان مختلف ایجاد کنیم تا فرهنگ برادری را بین این دانشجویان تقویت کنیم.

نصیرزاده با اشاره به توجه ویِژه دانشگاه پیام نور به ورزش گفت: دانشگاه پیام نور باوجود 800 هزار دانشجو در سراسر کشور، حدود 40 هزار دانشجوی رشته تربیت‌بدنی دارد و تقریباً 25 درصد قهرمانان ملی نیز در دانشگاه پیام نور تحصیل‌کرده یا می‌کنند.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: باوجود ظرفیت بالای قهرمانی ورزشی در دانشگاه پیام نور اما ازنظر زیرساخت‌های عمرانی در این دانشگاه بسیار ضعیف هستیم.

وی افزود: بر اساس یک آیین‌نامه داخلی در دانشگاه پیام نور تلاش شده تا قهرمانان ملی، جهانی و آسیایی را در مقاطع مختلف با توجه به شرایط لازم برای ادامه تحصیل جذب کنیم.

[کد خبر:AJ13671]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب