آینه جم: «ديوار مهرباني» توسط جمعي از شهروندان نيكوكار بوشهری با هدف تامين البسه براي افراد بي‌بضاعت راه‌اندازي شد.

به گزارش «آینه جم»؛ این اقدام  که با پیشگامی جوانان شیرازی کلید خورد، در استان بوشهر از حدود دو هفته پیش در محله علی آباد برازجان از مناطق کم برخوردار این شهر کلید خورد، سپس تصاویر همین دیوار در برخی از نقاط گناوه نظیر مقابل گلزار شهدا یا روبروی مخابرات این شهر در فضای مجازی دست به دست شد. (اینجا بخوانید)

حالا چند وقتی است که جوانان نیکوکار بوشهر دیوار مهربانی را در برخی از مناطق این شهر راه اندازی کرده اند که براساس اطلاعاتی که داریم شامل خیابان مبعث، ابتدای خیابان باهنر، روبروی پاساژ آزادگان و روستای هلیله می باشد.

 بر روي اين ديوارها بنرهایی با شعار «لازم داري بپوش، لازم نداري بپوشان» یا «نیاز داری بردار، نیاز نداری ببخش» به چشم مي‌خورد تا نيك‌انديشان به كمك تشويق شوند و افراد بي‌بضاعت نيز در صورت نياز از لباس‌هاي نصب شده روي ديوار مهرباني استفاده كنند. اين كار ابتكاري پيش از اين نيز در چند شهر ديگر اجرا شده است.

"دیوار مهربانی" نخستین بار از ابتدای آذرماه و همزمان با سرمای هوا، توسط چند جوان ناشناس در دو نقطه خیابان قدمگان شیراز پایه گذاری و کاغذی روی آن نصب شد که از شهروندان درخواست می شد لباس های شسته شده را بیاورند و اگر جا لباسی پر است، خوشحال می شویم لباس ها را بعدا بیاورید.

انتشار تصاویر این اقدام در فضای مجازی باعث شد تا شهرهای دیگر هم از این حرکت الگوبرداری کرده و جالب اینجاست که پایه گذار اغلب این اقدامات جوانان می باشند.

تعداد لباس های نصب شده در برخی از این محل ها نشان از استقبال مردمی دارد، ضمن اینکه شهروندانی که در دیوار مهربانی مشارکت دارند با خرسندی تاکید می کنند که مطمئن هستند در سرمای این روزها، نیازمندان واقعی می توانند بخشی از مایحتاج خود را تامین کنند.

«خلیج فارس» آمادگی دارد تصاویر اجرای این ایده در نقاط دیگر استان را از طریق ایمیل سایت دریافت کرده و منتشر نماید.

ابتدای خیابان باهنر بوشهر

[کد خبر:AJ11399]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد 1394-10-12 11:22
کاش آدرس دیوار مهربانی شهرهای استان رو میذاشتید...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب