آينه جمغ جمعی از صیادان بندر دیر به نمایندگی از جامعه صیادان این بندر صبح دوشنبه 30 آذرماه نسبت به استفاده از روش مخرب صید ترال (کف روب) توسط عده ای از افراد متخلف اعتراض کردند.

به گزارش آينه جم، جمعی از صیادان بندر دیر به نمایندگی از جامعه صیادان این بندر صبح دوشنبه 30 آذرماه  نسبت به استفاده از روش مخرب صید ترال (کف روب) توسط عده ای از افراد متخلف اعتراض کردند.
این عده ساعت 10:30صبح با حضور مقابل فرمانداری دیر از مسوولان خواستار برخورد جدی با شیوه غیر قانونی صید توسط افراد متخلف در دریا شدند.
یکی از صیادان حاضر در این تجمع  که نخواست نامش برده شود در گفتگو با خبرنگار مطاف24 اظهار داشت:قضیه از آنجایی شروع شد که  ساعت2:30 شب گذشته حراست بوشهر در حال گشت زنی در محدوده بردخون با یک فروند لنج متخلف که در حال صید ترال میگو بوده است برخورد می کند که لنج مذکور پس از یکساعت مقاومت با پرتاب سنگ، تکه های میله گرد و ریختن آب جوش بر روی مأمورین مانع از دستگیری خود می شوند.
وی افزود:صیادان دیّری خواستار برخورد شدید با صیادان متخلف و لغو مجوز صیادی آنها هستند.
این صیاد  معترض ادامه داد:در تجمع امروز مسئولین وعده پیگیری دادند که کافی نیست و ما خواستار اقدام عملی در این زمینه هستیم.
به گزارش مطاف 24،از سال 84 صیادان دیّری با نوشتن طوماری نارضایتی خود را نسبت به عدم برخورد با صید ترال ابراز نموده و به وعده های بدون عمل مسئولین اعتراض کردند.
گفتنی است این چندمین مورد تجمع صیادان در پی صید غیرمجاز ترال در محدوده آب های شهرستان دیّر است که متأسفانه تاکنون مسئولین نتوانسته اند برخورد جدی با متخلفان داشته باشند و رضایت صیادن دیّری را جلب کنند.


[کد خبر:AJ11129]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب