به گزارش آینه جم، «نماینده» آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دقایقی پیش با حضور در فرمانداری شهر شیراز برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ایشان را ثبت نام کرد.

گفته می شود اصرارهای فراوان بسیاری از معتمدین و برخی از چهره های صاحب نام در استان فارس به وی جهت حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باعث شد تا صبح امروز به همراه نماینده خود، به جهت ثبت نام بوشهر را به مقصد شیراز ترک کند.

آیت الله صفایی بوشهری پیش از این کاندید شدن خود در مجلس خبرگان رهبری از «استان بوشهر» تکذیب کرده بود.

بی تردید حضور آیت الله صفایی بوشهری در کنار حضور آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله نمازی در مجلس خبرگان رهبری کفه ترازوی بوشهری را در این مجلس سنگین تر خواهد کرد.

یادآور می شود فردا چهارشنبه آخرین روز ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

مختصری از  زندگینـامه حضرت آیت الله صفایی بوشهری

ولادت

به نوشته گام نیوز؛ حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری در اول تیر ماه سال 1338 در شهر بوشهر به دنیا آمدند. در محیطی سراسر مذهبی و ارادت به مکتب اهل بیت پرورش یافت. وی دوران ابتدایی و متوسطه را در دبستان باقری و دبیرستان معروف سعادت بوشهر سپری کرد.

استعداد، عمق نگری علمی و روحيه و رویه فرهنگی وی از همان اوان تحصیل موجب توجه ویژه اطرافیان و دانشوران، نخبگان و اساتید به وي ‌گشت.

وی با شکل‌گیری نهضت اسلامی امام خمینی (رحمة ‌الله علیه) با ایجاد حلقه‌های مطالعاتی و حضور در عرصه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و سپس با طراحی راهپیمایی‌های انقلابی و تکثیر و پخش اطلاعیه‌های حضرت امام(رحمة ‌الله علیه) و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و سخنرانی و نشست‌های مذهبی، موجب هدایت و بصیرت دینی و انقلابی جامعه پیراموني خویش گشت.

ورود به حوزه

حضرت آیت‌الله صفایي بوشهری به واسطه علاقه و استعداد و درک نیاز انقلاب اسلامی - به توفیق الهی- برای تحصیل معارف اسلامی از دیار عالمان سترگی چون آیات عظام حاج سید عبدالله بلادي، سید مرتضی اهرمی، سید محمد تقی حجت، سید علينقي دشتی و مجتهد برازجاني؛ به قم، آن سرزمین نور معارف اسلامی و تشیّع هجرت نمودند و در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل شدند.

اساتید

از اساتید بنام ایشان حضرت آیت ‌الله بهجت، بهاءالدیني، پایانی، تبریزی (رضوان ‌الله تعالی علیهم) و حضرات آیات خوشوقت تهراني، شب‌زنده‌دار، شبيري زنجانی، وحید خراسانی، راستي كاشاني و جوادي آملي(حفظهم الله) را می‌توان نام برد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در بین بزرگان و فضلاء و طلاب جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره از وی به بزرگی ياد  می‌شود چنان ‌که مقام معظم رهبری حضرت آیت ‌الله العظمی خامنه‌ای(دام ظله العالي) ايشان را «عالم فرزانه» دانستند.

تألیفات

وی دارای تألیفات بسیاری در علوم مختلف هستند که برخی از آنها جزء کتاب‌های آموزشی حوزه می‌باشد که از آن میان  می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

1. روش تحصیل ادبیات عرب در حوزه (کتاب تشویقی سال حوزه)

2. مغني الأديب (با همکاری برخی از اساتید)

3. شرح و ترجمه مغني الأديب (4 جلد)

4. آموزش صرف (به همکاری برخی از اساتید)

5. آموزش نحو

6. بداءةالنحو

7. بداءة التمارين

8. داستان‌های آسمانی

9. چلچراغ آسمان عصمت

10. وقت ظهور

11. سیمای تاریخ اسلام

12. ترجمه صحیفه سجادیه

و مقالات علمی و پژوهشی بسیاری نیز نگاشته اند که در مراکز پژوهشی و سمینارهای علمی مطرح گردیده‌اند و همچنین کتاب‌ها و مقالات بسیاری نيز در دست تألیف دارند، مانند:

1. ترجمه قرآن

2. قرآن شناسی

3. اخلاق مدرس

4. شرح و ترجمه بداءة النحو

5. نهاية النحو

6. درآمدی بر مقوله پژوهش

7. مدیریت کارآمد

[کد خبر:AJ11121]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب