به گزارش آینه جم پس از گذشت سه ماه از آغاز سال تحصیلی هنوز دانشجویان دانشگاه آزاد بوشهر درگیر مشکلات عجیبی هستند یکی از این مشکلات ظرفیت کم کلاس ها برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

واقعیت این است که در برخی کلاس ها فضا حتی برای نشستن دانشجویان مهیا نیست و در مکانی که برای 40 نفر در نظر گرفته شده سعی دارند80  دانشجو را جای دهند از همین رو تعدادی از دانشجویان جلسات متعددی را به دلیل نداشتن صندلی برای نشستن ، از حضور در کلاس ها باز مانده اند و پشت درب اتاق ها فقط  نظاره گر تدریس درس هستند!

کار به جایی کشیده شده که در یکی از این دروس استاد درس مربوطه به دلیل ازدحام جمعیت در کلاس، از تدریس خودداری کرده و کلاس را تعطیل اعلام کرده تا شاید مسولین دانشگاه فکری به حال این کلاس پر ازدحام کنند اما متاسفانه خبری از حل معضل نیست.

با ادامه این روند در دانشگاه تحصیلات آزاد بوشهر، دانشجویان یکی از این کلاس ها به بخش آموزش و مدیریت داخلی رجوع کرده و خواستار پیگیری موضوع از طریق مدیرگروه شدند اما مسئولین مربوطه گفتند که شخص مدیر گروه در سفر به سر می برد.

با تماسی که دانشجویان با مدیرگروه داشتند، وی گفت: "بنده در ابتدای سال تحصیلی به حج مشرف شده ام. قبل از سفر به مسولین و رئیس دانشکده جایگزین خود را معرفی نمودم اما مسولین پیشنهاد بنده را نپذیرفتند" و گفتند "خودمان کار را در دست می گیریم" و به نوعی لجبازی کردند.

در پی این صحبت ها، دانشجویان تماسی با رئیس دانشکده داشتند که وی در جواب گفت " بنده متوجه موضوع نبوده ام و قطعا حرف های مدیرگروه نادرست است".

حال باید پرسید با مبالغ بالای شهریه ای که در دانشگاه آزاد دریافت می گردد و فضای وسیع واحد بوشهر در شهر عالیشهر و امکانات فراوانی که در گذشته فراهم شده چرا باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم به راستی چگونه می توان در کلاسی کوچک با 80 نفر دانشجو تدریس کرد یا کسب علم نمود آیا دانشجوی فارغ التحصیل از چنین دانشگاهی از دانشگاه خود کسب علم می کند؟

اتفاقاتی که این روزها در فضای برخی دانشگاه ها از لحاظ توجه به حوزه آموزش و پژوهش و آموزش صورت می گیرد باعث کاهش رشد علمی دانشگاه ها و دانشجویان شده است و این مسئله همان چیزی است که رهبر انقلاب بارها از آن اظهار نگرانی نموده اند اما جای تعجب دارد که این اتفاقات در دانشگاه آزادی رخ دهد که مدعی بزرگترین دانشگاه جهان است و پول های خوبی بابت تحصیل دانشجویان دریافت می کند./سپاس

[کد خبر:AJ10764]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب