آينه جم : در ایران پس از انقلاب مشروطه، زنان از کنج منزل نشستن به تدریج بیرون آمدند و آرام آرام در اجتماع ظاهر و فعال شدند تا این که پس از انقلاب اسلامی حضور اجرایی و کنشگری خویش را ارتقاء دادند و مستمر و باثبات کردند.

به گزارش « آينه جم »به نقل از پیام عسلویه؛ استان بوشهر نیز از طی شدن این فرآیند جدا نبوده است. زنان بوشهری توانسته اند در این سال ها موفقت های چشمگیری داشته باشند. بیهوده نیست اگر گفته شود هر چقدر که به پیش می رویم، کنش زنان بوشهری عینی تر و بیشتر می گردد به گونه ای که امروز می بینیم زنان در تعداد زیادی از نهادهای صنفی نظیر رسانه ها، انجمن های زیست محیطی، انجمن های فرهنگی و خیریه ای و ... حضور چشمگیری دارند و به فعالیت می پردازند.

علاوه بر این، در سالهای اخیر زنان بوشهری توانسته اند مشارکت بیشتر در عرصه های عمومی و مدیریتی داشته باشند و سکاندار مناصب نهادهای رسمی و مدیریتی شوند. زنان بوشهری اینک علاوه بر تدریس در دانشگاه ها، تألیف کتاب، حضور در عرصه های فرهنگی و هنری، توانسته اند در حوزه های مدیریتی نقش اساسی داشته باشند.

سهم غیرقابل اغماض زنان بوشهری در ایفای نقش خود در امور دولتی و عمومی به میزانی بوده است که مقامات عالی و مدیران کل استان بر آن واقف بوده اند و زنان را عهده دار برخی از مناصب رسمی نموده اند.

این دست آورد مثبت حاصل جمع فشار افکار عمومی و درک و پذیرش ایفای نقش زنان توسط مردان است که به تدریج و با فهم بیشتر از منزلت زنان، گستره مدیریتی و اجرایی زنان استان بوشهر نیز بیشتر کرده و بهتر نیز خواهد ساخت.

در ادامه این نوشتار قصد داریم، مقام و سوابق زنانی را اکنون در مرکز استان بوشهر مسئولیتی در مراجع دولتی و عمومی دارند برشمریم و در اختیار خوانندگان قرار دهیم. گرچه سهم بی بدیل زنان در مسئولیت های رسمی و محلی در سایر شهرستان های استان نظیر عضویت در شوراها و معاونت ها و مشاوره ها، بر کسی پوشیده نیست و در جای خود قابل بررسی و پژوهش می باشد.

اینوگرافی: روزنامه پیام عسلویه

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ، روی آن کلیک کنید

[کد خبر:AJ10297]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب