آینه جم: 20 سفیر مقیم ایران برای بازدید از پایتخت انرژی کشور به عسلویه سفر کرده اند.

به گزارش «آینه جم» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در روزهایی که کشورمان مرکز تبادل افکار سران کشورهای صادر کننده گاز جهان است، امروز20 سفیر کشورهای خارجی مقیم ایران به پایتخت انرژی کشورمان یعنی عسلویه استان بوشهر آمده‌اند. جایی که طرح توسعه بزرگ ترین میدان گازی مستقل جهان در آن اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جمع سفیران گفت: در این منطقه عظیم اقتصادی ایران اسلامی به مساحت 46 هزار هکتار عملیات تولید،‌ پشتیبانی از تولید و صادرات گاز و محصولات پتروشیمی صورت می‌گیرد و با توجه به حجم فعالیت‌ها و میزان برداشت و تولید گاز، این منطقه به پایتخت انرژی ایران به عنوان یکی از کشورهای صادرکننده گاز در جهان تبدیل شده است.

مهدی یوسفی مجتمع بندری با پست های متعدد، پایانه های صادراتی،‌ فرودگاه بین المللی خلیج فارس با قابلیت جابجایی روزانه قریب به دو هزار نفر، دسترسی آسان به راه‌ها و بزرگراه‌ها ،‌زیرساخت های مناسب فن آوری و ارتباطی از مهمترین ظرفیت‌های موجود در این منطقه است که شرایط را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در پایتخت انرژی ایران اسلامی مهیا ساخته است.

بازدید از پالایشگاه فازهای در دست اجرا 17 و 18 ، فازهای 4 و 5 پارس جنوبی ، مجتمع بندری پارس، مجتمع پتروشیمی نوری و دیدن شهر تاریخی سیراف از برنامه‌های سفر یک روزه سفرای کشورهای خارجی به عسلویه است.

طرح توسعه این میدان گازی 24 فاز دارد که یازده فاز در حال تولید است و قرار است امسال چهار فاز دیگر به بهره برداری برسد. قرار است حداکثر سال 96 توسعه فازهای پارس جنوبی به پایان ‌رسد.

هم‌اکنون نیمی از گاز مصرفی کشور از میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود.

[کد خبر:AJ10183]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب