jjjj.jpg

آینه جم:شنيدني ها حاكي از اين مسئله است كه از ميان افراد مسوول دانشگا ههاي واحد ها و مراكز آزاد اسلامي در شهرستان ها برخي از آنها در نوبت تغييرند.

به گزارش «آینه جم»؛ یکی از فعالان رسانه ای با نگارش یادداشتی انتقادی در رابطه با دانشگاه آزاد استان، خطاب به دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر و عضو هیئت امنای این دانشگاه مواردی را ذکر کرده است.

سجاد بهزادی در یادداشت خود اینگونه آورده است:
كمتر از يكسال گذشته ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر تغيير كرد. نشانه هايي كه در اين يادداشت به ان اشاره مي شود نشان مي دهد از آن زمان تاكنون به نظر مي رسد فضاي علمي واجتماعي دانشگا ههاي استان بوشهرتا حدودي ملتهب بوده است وعليرغم تلاش هاي صورت گرفته ، كليد دولت تدبير و اميد نيز نتوانسته يا نخواسته  است آرامش لازم را به اين دانشگاه برگرداند. بر همين اساس پرسش مهم افكار عمومي اين است كه استاندار بعنوان مسول ارشد استان ونماينده عالي دولت تدبير واميد و همچنين عضو هيات امناي دانشگاه آزاد استان در اين ميان چقدر نقش موثري در فروكاستن از مشكل پيش رو توانسته است داشته باشد؟

1-    جناب استاندار؛ اگر مي خواهيم در استان دانشگاه هايمان همواره محل علم اندوزي براي كمك  به توسعه و تولید علم و تربیت نیروهای متخصص و خلاق باشد مي بايست به برخي كارهاي غيرعلمي و به دور از اعتدال كه در ساليان گذشته وجود داشته است پايان داد. سياسي كردن مديريت دانشگاه آزاد وبرخورد هاي غيرمتعارف با مسولين مراكز شهرستان ها مانع شتاب علمي استان است.

2-    در اين مقطع حساس كنوني كه دولت اقدامات ارزنده اي در سطح ملي و بين المللي انجام داده است چه نياز است با تصميمات نسجيده و بدور از تدبير در يكي از بزرگترين مراكز علمي استان مانند دانشگاه ازاد كه بيش از هزاران دانشجو در سراسر استان دارد اميدها را نا اميد كرد و عملكرد دولت را زير سوال برد. از شما سوال مي شود چقدر در كاهش تنش سياسي و يارگيري هاي افراد سياسي در دانشگا ه آزاد استان كه به دور از انديشه هاي دولت اعتدال گرا هستند نقش موثري بازي مي كنيد؟

3-    شنيدني ها حاكي از اين مسئله است كه از ميان افراد مسوول دانشگا ههاي واحد ها و مراكز آزاد اسلامي در شهرستان ها  برخي از آنها در نوبت تغييرند. همه اين افراد در دولت جديد  و توسط دكتر ميرزاده حكم مسوليت را دريافت كرده اند وهنوز حكم هاي آنها اعتبار زماني دارد. با چه تدبير و حكمتي صرفا به دليل تغيير رييس دانشگاه آزاد در مركز استان بايد شاهد اين تغييرات گسترده باشيم. گفته مي شود اين تغييرات در واقع بعضا يارگيري هاي نمايندگان اصولگراي مجلس است كه دوره آينده را هدف قرار داده اند . شما چقدر از اين موضوع با خبر هستيد و توانايي دفاع از شعار عقلانيت دولت تدبير واميد داريد؟

4-    جناب استاندار؛ همه ميدانیم مناسب‌ ترین الگو برای توسعه سیاسی و اقتصادی استان ، تغیيرات اميدبخش، عقلاني و بدور از خود محوري است. متاسفانه بسياري از تغييرات ايجاد شده در سطح سازمان ها وادارات استان بدور از اميد و شايسته سالاري بوده است. هرگونه بي اطلاعي از اين وضعيت و عدم درايت در كنترل اقدامات خود سرانه افراد مسوول خارج از مشی دولت تدبير واميد است و ادامه اين روند جنابعالي را بعنوان عالي ترين نماينده دولت در استان به بي تفاوتي متهم خواهد كرد.

5-    بنظر مي رسد مديريت در راس دانشگاه ازاد استان  و نوع برخورد با اساتيد و مسوولين دانشگاه هاي مراكز شهرستان ها تاكنون انقدر با حواشي و بدور از اهداف واقعي علمي و اجتماعي كشور همراه بوده است كه جمع كثيري از جوانان و صاحبنظران را به فضاي اميد و تدبيري كه از ان صحبت مي شد نااميد كرده باشد . ادامه پيدا كردن اين روند بدون شك به نفع  فضاي كلي استان نيست. اصرار بر شتاب زدگي وسياسي ورزي در فضاي علمي كشور نه تنها به توسعه استان كمك نخواهد كرد بلكه بسياري از همراهان دولت تدبير و اميد وامامان جمعه كه از برخي  روساي كنوني دانشگا ههاي مراكز شهرستان ها نيز حمايت مي كنند و همچنين نماينده رهبري در دانشگاه آزاد استان را بي توجه خواهد گذاشت؛ وآنگاه از شما سوال ميشود ايا اين بود گفتمان اعتدال كه مي خواست اميد را در دل جامعه زنده كند وتكريم انسانها را نگه دارد و هم دلي و هم زباني را پاس بدارد؟

6-    در پايان به استاندار بوشهر ، رييس شوراي تامين و عضو هيات امناي دانشگاه ازاد استان پيشنهاد مي كنم در سرآغاز فضاي سياسي انتخابات مجلس وخبرگان رهبري وهمچنين آغاز سال تحصيلي جديد، ترنم اميد و عقلانيت را در دانشگا ههاي ازاد سراسر استان برگردانند و رييس دانشگاه ازاد استان را ملزم كنند تا با آرامش و بدور از تسويه حساب هاي شخصي و جناحي و همچنين با تكريم و تدبير، براي اين مركز مهم علمي كشور برنامه ريزي كند.

[کد خبر:AJ8772]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # دانشگاهی 1394-07-15 15:46
با سلام و عرض ادب خدمت جامعه دانشگاهی همچنین استاد بهزادی ارجمند از شواهد مطلب شما پر واضح است که از دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بی اطلاع و یا بسیار کم اطلاع هستید نمی دانم شما عضو هیئت علمی کدامین دانشگاه هستید که این گونه و با این نوع نگاه به این مجموعه سترگ نظر دارید البته اگر از تعالی و پیشرفت هایی که این مجموعه در سراسر استان بوشهر خصوصا در دو سال اخیر حاصل کرده و در یک مقایسه کوتاه به سنوات گذشته برابری می کردید شاید این گونه قضاوت نمی کردید البته درست فرمودید که برخی روسای واحدهای جا مانده و دارای مسولیت در دولت قبل همچنان در سمت خود هستند که مطمئنا ریاست حاضر استان که فردی دانشگاهی و با نوع نگاه علمی که هیچگونه نگاه سیاسی نسبت به دانشگاه ندارد می شود تقاضا داشت تا با تدبیر و درایت خود به این افراد معلوم الحال که نام دانشگاه را مخدوش کرده اند تقاضای تجدید نظر کرد . اما لازم می دانم به شما توصیه کنم پیشرفتهای علمی و پژوهشی و سایر موارد را دنبال کنید و از چشم حقیقت بین تان دور نماند . با ادای احترام عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب