هفتمین رییس جمهور همزمان با برگزاری مراسم تحلیف، اسامی وزیران کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلسی ها معرفی کرد، کابینه ای که چهره های شناخته شده از نظر تجربه کاری و علمی در آن دیده می شود. 4 نماینده استان در مجلس نهم ارزیابی خود از کابینه معرفی شده توسط دکتر حسن روحانی را اعلام کردند.

 

آینه جم: 4 نماینده استان بوشهر در مجلس نهم ارزیابی خود را از کابینه معرفی شده توسط دکتر حسن روحانی را اعلام کردند.

به گزارش «آینه جم»؛ رییس دولت یازدهم همزمان با برگزاری مراسم تحلیف، اسامی وزیران کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به مجلسی ها معرفی کرد، کابینه ای که چهره های شناخته شده از نظر تجربه کاری و علمی در آن دیده می شود.

مجلس نیز قرار است هفته آینده جلسات خود را برای بررسی رای اعتماد به این کابینه برگزار کند.

 4 نماینده استان در مجلس، دیدگاه آنها را درباره کابینه دکتر روحانی جویا شده است که در ادامه آمده است:

احمدی:
کابینه خوبی معرفی شده است
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه می گوید: دکتر روحانی کابینه خوبی معرفی کرده و بعید است در رای اعتماد مشکل آنچنانی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: مجلس دیدگاهی تعاملی با دولت جدید دارد و تلاش می کند همراهی با دولت روحانی را در ابتدای کار نشان دهد، اگرچه نباید فراموش کرد نمایندگان سوگند یاد کرده اند براساس تکلیف به ادای وظیفه بپردازند نه نگاه سیاسی و حزبی.

وی گفت: وزارتخانه ها را باید پایه های دولت دانست که اگر متولی شایسته ای در راس آن باشد، می تواند به نجات کشور از مشکلات ملی و بین المللی کمک کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اینکه نظر شخصی شما درباره معرفی بیژن زنگنه برای وزارت نفت چیست؟ اظهار داشت: ایشان سالها تجربه حضور در این وزارتخانه را داشته و به کیمیت و کیفیت آن آگاه است، با این حال در حال بررسی برنامه ارائه شده از سوی وزرا هستم و نمی توانم اکنون نظر قطعی درباره شخص خاصی بدهم.

جمیری:
کابینه روحانی تا حدود زیادی با شعارهای وی مطابقت دارد

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز ارزیابی کلی خود را از کابینه معرفی شده توسط دکتر روحانی اعلام کرد.

عبدالکریم جمیری گفت: کابینه معرفی شده از سوی آقای روحانی تا حدود زیادی به برنامه و شعارهای وی مطابقت دارد، اما باید منتظر نظر کلی مجلس در این مورد بود.

عضو کمیسیون انرژی درباره گزینه معرفی شده برای وزارت نفت هم اظهار داشت: نمایندگان تا هفته آینده فرصت بررسی برنامه وزرای معرفی شده را دارند، از این رو اظهارنظر درباره شخص خاصی را زودهنگام می دانم.

پورفاطمی:
عیار تجربه و تخصص کابینه روحانی بالاست
نماینده دشتی و تنگستان در مجلس نیز می گوید: حرکت دکتر روحانی در معرفی کابینه اش در اولین فرصت قانونی را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود این انگیزه و با برنامه بودن در دولت وی نیز خود را نشان دهد.

سیدمحمدمهدی پورفاطمی افزود: کابینه معرفی شده دارای عیار تجربه و تخصص بالایی است و اغلب آنها در دولت سازندگی و اصلاحات فعالیت های خوبی داشته اند.

وی درباره فضای کلی مجلس پس از معرفی کابینه روحانی اظهار داشت: اگرچه هر نماینده دیدگاهی شخصی در رای اعتماد به وزرا دارد، اما فضای کلی مجلس به نفع کابینه معرفی شده می باشد.

موسوی نژاد:
چند وزیر پیشنهادی سابقه خوبی ندارند

نماینده دشتستان در مجلس درباره ارزیابی کلی اش از کابینه معرفی شده توسط دکتر روحانی می گوید: عموما کابینه مطلوبی معرفی شده که می تواند به اجرای برنامه و شعارهای رییس جمهور کمک کند، جز چند وزیر پیشنهادی که سابقه خوبی ندارند.

سیدمهدی موسوی نژاد درباره چهره های مناسب و نامناسب کابینه، اظهار داشت: برخی از وزرا مانند اقتصاد از نیروهای خوب آقای روحانی هستند. همچنین وزیر کشور، دادگستری، دفاع و اطلاعات هم از ویژگی های لازم برخوردارند و روش شان قابل قبول است.

وی ادامه داد: اما برخی وزرای معرفی شده مانند آخوندی، زنگنه و نیلی منفرد برای وزارتخانه های راه و شهرسازی، نفت و علوم به عقیده بنده با فشار گروههای سیاسی در کابینه گنجانده شده اند و در مجلس در خصوص رای اعتماد آنها حرف وجود دارد. از این رو احتمال می دهم برخی وزاری پیشنهادی رای اعتماد مجلس را نگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تغییر وزرا حق رییس جمهور است، اظهار داشت: اما بحث ما بر سر این است که کسانی انتخاب شوند که اولا مصالح نظام را در نظر بگیرند و در آزمون های گذشته کارنامه قابل قبولی داشته باشند، ثانیا از لحاظ اعتقادی و شعاری به دیدگاه اعتدال گرایی آقای روحانی پایبند باشند. اما در این کابینه افرادی را می بینیم که هیچگونه اعتقادی به شعارهای رییس جمهور ندارند./خلیج فارس

[کد خبر:AJ3339]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب