آینه جم؛ فرماندار شهرستان جم با بیان اینکه مدارس کانکسی زیبنده شهرستان جم نیست، بر لزوم تامین اعتبار برای تکمیل مدارس جایگزین تاکید کرد.

8I4Arr7621.jpg

به گزارش آینه جم؛ فتح‌الله نوروزی ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اهمیت نفت و گاز در اقتصاد کشور اظهار داشت: صنعت نفت جایگاه مهمی در سبد اقتصاد کشور دارد و حمایت از تولید ملی بر همه لازم است.

وی افزود: شهرستان جم سال‌های طولانی است که میزبان جمعیت بزرگ کارکنان و خانواده‌های صنعت نفت و گاز است و همواره همزیستی مثبت و مسالمت‌آمیزی میان شهرستان و نفت و گاز وجود داشته است.

نوروزی نیروی انسانی را عامل مهم و تاثیر گذار در افزایش راندمان تولید دانست و تصریح کرد: نگاه شهرستان به نفت، نگاهی ویژه و تعاملی است و کارکنان و خانواده‌های ساکن در شهرک‌های نفت و گاز را شهروندان شهرستان جم می دانیم.

لزوم تقویت نگاه نفت به مسائل اجتماعی پیرامون

وی بر لزوم تقویت نگاه نفت به مسائل اجتماعی پیرامون تاکید کرد و افزود: همواره استقرار صنعت در یک منطقه علاوه بر خدماتی که به همراه دارد موجب آسیب هایی نیز در حوزه های زیست محیطی می شود که لازم است این آسیب‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار جم با تقدیر از گام‌های مثبت منطقه ویژه پارس در خدمت به مردم شهرستان جم گفت: در سال گذشته در حوزه آب، مدرسه و زمین چمن مصنوعی کمک‌های خوبی به شهرستان جم شد که امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

لزوم افزایش سهم جم در اشتغال و مدیریت پارس جنوبی

نوروزی همچنین افزایش سهم شهرستان جم و نخبگان بومی در سبد اشتغال و مدیریت پارس جنوبی، تسریع در اتمام پروژه آب‌رسانی به شهرستان، انتقال بخشی از پروازهای پارس جنوبی به فرودگاه توحید جم و نیز همکاری در راستای راه‌اندازی مرکز دیالیز بیمارستان توحید جم را خواستار شد.

نوروزی هم چنین با بیان اینکه مدارس کانکسی زیبنده شهرستان جم نیست، بر لزوم تامین اعتبار برای تکمیل مدارس جایگزین تاکید کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با نگاه مثبت مدیر عامل منطقه ویژه، شاهد افزایش تعاملات مثبت و دوسویه میان شهرستان جم و صنعت نفت باشیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: طی یک سال و نیم اخیر، تولید گاز در پارس جنوبی با وجود اعمال تحریم‌های مختلف، ۳۵ درصد افزایش یافت.

 مهدی یوسفی با تاکید بر نگاه مثبت و تعاملی نفت به محیط پیرامون اظهار داشت: شهرستان جم پشتیبان بزرگ نفت و گاز است و قطعا از نقش و جایگاه مهمی نیز در اقتصاد کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه میدان پارس جنوبی در دنیا منحصر به فرد است، افزود: هشت درصد گاز دنیا در این میدان سهم ایران است و ۵۰ درصد منابع گازی شناخته شده کشور نیز در این منطقه قرار دارد.

یوسفی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تولید گاز در دولت تدبیر و امید و طی یک سال و نیم اخیر گفت: هم اکنون روزانه ۴۴۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس پارس جنوبی برداشت می‌شود و انتظار می‌رود این رقم به ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد.

وی افزود: با وجود اینکه بخش اعظم تحریم‌های بین‌المللی متوجه صنعت نفت است اما با تلاش و پشتکار و بهره‌گیری از خرد و تدبیر، شاهد ارتقای روز افزون تولیدات هستیم به طوری که هم اکنون ۲۵ مجتمع پتروشیمی در پارس جنوبی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به وجود منابع نفت و گاز در خط ساحلی خلیج فارس و استان بوشهر تصریح کرد: استقرار صنایع نفت و گاز قطعا تاثیرات جانبی را نیز به همراه دارد و تلاش خواهیم کرد حمایت‌های لازم را از مناطق پیرامون داشته باشیم.

یوسفی موضوع آب جم را اولویت اول پروژه‌های منطقه ویژه برشمرد و افزود: اقدامات خوبی آغاز شده است و تلاش خواهیم کرد با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، روند اجرای پروژه‌های آب در شهرستان جم را سرعت بخشیم.

http://s3.picofile.com/file/8196838500/8I4A7621.jpg

 

[کد خبر:AJ5305]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب