مشروح خطبه های نماز جمعه عسلویه    ؛ خبرنگار :حسین لاری

حجت الاسلام سید عبدالحسن حسینی امام جمعه موقت عسلویه در  درخطبه های  نماز جمعه این هفته ؛ با تبریک فرا رسیدن سالروز تولد امام رضا ع و دهه کرامت ، نمازگزاران را به تقوا دعوت کرد.

وی به وجود بارگاه ملکوتی امام رضاع و حضرت معصومه کریمه اهل بیت در ایران اشاره کردو اظهار داشت  مشهد وقم به یمن  این بارگاه های ملکوتی ، پایگاه معنوی تشیع هستند.

حسینی  اظهارداشت قم  نقش بی بدیل  در ترویج تفکر اسلان ناب دارد و امام صادق نیز در وصف قم فرموده است قم حرم ما اهل بیت است .

امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه   حکومت دو گونه است حکومت دینی و حکومت طاغوت گفت حکومت جمهوری اسلامی را ازنوع حکومت دینی دانست که بر گرفته ازاحکام دینی است و به وسیله قوانین دینی و قرآن اداره میشود .

وی افزود خدا در قرآن مارا به اطاعت ازخدا ورسول و اولی الامر فراخوانده و حکومت های باید به وسیله اولی الامر اداره شود .

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد حکومت  جمهوری اسلامی توسط حضرت امام خمینی درایران پایه گذاری شد این  حکومت  درحقیقت استمرار روش  پیامبر و امامان معصوم و اولی الامر است.

وی  دسته دیگر از  حکومت را حکومت طاغوتیان  و ظالمان  دانست این حکومتها غیرالهی هستند .

حسینی  تصریح کرد حکومت هایی که امروز دم از اسلامی بودن میزنند و خود را خادم الحرمین میدانند پیرو آمریکا واسراییل هستند وی خاطرنشان کرد حکومت های عربستان ، قطر و  بحرین اینها نمونه هایی ازحکومت طاغوت هستند مبنای حکومت اینها قرآن و احکام اسلام نیست و چشم وگوش شان به آمریکا و اسراییل است.

امام جمعه موقت جم در خطبه‌ ها  با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی  گفت : امام کاظم (علیه السلام ) می فرمایند : تقواي الهي را رعايت کن ودر مسير رعايت تقواي الهي باطل را رها کن و اينکه به حسب ظاهر در اين باطل نجات توست  در واقع هلاکت و گرفتاری  تو در اين باطل است و هیچ کس از راه باطل نمی تواند راه نجات پیدا کند .

فتحی به مناسبتهای هفته اشاره کرد و گفت 14 شهريور سالگرد شهادت آيت‏ الله قدوسي، دادستان كل انقلاب و سرتيپ وحيد دستجردي، رئيس كل شهرباني توسط منافقين می باشد که یادش را گرامی می داریم.

امام جمعه موقت جم  ضمن تبریک میلا امام رضا (ع) گفت تمام انبیاء و ائمه معصومین(ع) راضی به رضای خدا و با فقرا همنشین بودن و ما هم  خدمت به نیازمندان و توجه به فقراء باید سرلوحه کار خود قرار دهیم .

وی به قيام 17 شهريور  و كشتار جمع کثیری از مردم بي‏ دفاع توسط رژيم ستم شاهي پرداخت و خاطرنشان کرد که این حادثه در ميدان  ژاله تهران اتفاق افتاد که به جمعه سياه معروف شد .

فتحی اضافه کرد براي انسانها در طول تاريخ، آموزنده و بيداركننده است و این روزها را یادآوری می کنیم تا بدانیم که انقلاب با نثار خون هزاران نفر به دست ما رسیده و باید از آن پاسداری کنیم .

وی اظهار داشت در بحث تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت طبق  فرمایشات مقام معظم رهبری که مدتها پیش فرمودند : استکبار جهانی اصلا کاری به انرژی هسته ای ندارد ، آنها با دو چیز ما مشکل دارند  یکی با دیانت ما و دیگری با استقلال ما مشکل دارند  و اگر ما متکی به خود باشیم ، در مقابل هیچکدام از تحریمها آسیب نمی بینیم.

امام جمعه موقت جم در پایان بیان داشت این روزها ایام پاییز و برداشت محصولات است و در دین اسلام زکات را یکی از واجبات و جزء فروع دین است که عزیزانی که واجد شرایط باشند به این حکم الهی عمل کنند وبه دست فقراء برسانند ،زکات باعث بارش رحمت الهی و  خیر وبرکت مال می شود .

 

 

[کد خبر:AJ3013]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب