00000000512.jpg

 

آینه جم: طرح فجرانه یا کالابرگ الکترونیکی درحال سومین و آخرین مرحله اش از 20 فروردین آغاز شده که همچنان برخی شهروندان نسبت به اجباری بودن پرداخت مبلغ مازاد از جیب شان جهت برخورداری از این اعتبار گلایه مند هستند.
به گزارش آینه جم؛ این طرح گام موثری برای تامین اقلام پروتینی موردنیاز خانوار محسوب می شود، اما برخی سرپرستان خانوار نسبت به اینکه معادل اعتبار هر عضو خانواده شان باید از مبلغی هم توسط آنها پرداخت شود، اعلام نارضایتی می کنند و آن را به سود دولت یا فروشگاهها می دانند.
به گفته این دسته از معترضان، شاید شهروندی پول کافی جهت پرداخت به فروشگاهها نداشته باشند و قید این اعتبار را بزند؛ از این رو بهتر بود دولت تدبیری می اندیشید که همه بتوانند معادل اعتبار 220 هزار تومانی هرعضو خانواده شان، از کالابرگ الکترونیکی فجرانه بهره مند شوند و اگر کسی خرید بیشتر از اعتبار داشت، از حساب خودش پرداخت کند.
یکی از صاحبان فروشگاههای بوشهر که در طرح فجرانه مشارکت دارد به خلیج فارس می گوید: ما نیز از وضعیت مالی بسیاری از خانوار مطلعیم که دست شان خالیست و وقتی متوجه می شوند برای استفاده از اعتبار کالابرگ باید معادل آن پرداختی داشته باشند، عطای خرید را به لقایش کی بخشند، اما ما هیچ نقشی درخصوص تعیین سهم پرداختی هر خانوار نداریم و از تهران در کارتخوان های فروشگاهی تنظیم شده است.
وی می گوید: برای دو مشتری آبرومند ما که زن سرپرست خانوار بودند و توان پرداخت هزینه خودشان برای آزادشدن اعتبار کالابرگ را نداشتند، از کارت خودم به حساب آنها انتقال داده و سپس در پوز فروشگاه کسر کردم تا بتوانند معادل اعتبار درنظر گرفته خرید کنند، ولی یکی، دو نفر که گرفتار نیست بتوان با این ترفند به خریدشان کمک کرد.
در همین خصوص، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فعال شدن سومین مرحله طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 20 فروردین به مدت یکماه گفت: در مرحله اول و دوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک ۳۳۷ هزار خانوار بوشهری استفاده کرده‌اند.
مصدق کشاورزی با بیان اینکه در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دهک‌های یک تا هفتم درآمدی مشمول آن می‌شوند اضافه کرد: 220 میلیارد تومان یارانه مضاعف در قالب طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در دو مرحله در استان بوشهر پرداخت شده است.
[کد خبر:AJ45366]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب