00000010005vvg432.jpg

 

آینه جم: با وجود آنکه هنوز تعرفه های پزشکی برای سال جدید نهایی نشده، خبر می رسد برخی پزشکان در بوشهر با نرخ های جدید بیماران را ویزیت می کنند.
به گزارش آینه جم؛ در حالیکه در روزهای ابتدایی سال اعلام شده بود که تعرفه پزشکی 35 درصد در سال جدید افزایش داشته و ویزیت پزشک متخصص به 250 هزار تومان رسیده، اما سخنگوی وزارت بهداشت این موضوع را رد کرده است.

 

با این وجود خبر می رسد برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص در بوشهر تعرفه های سال قبل را پایان یافته می دانند و با نرخ های جدید که رسما ابلاغ نشده، بیماران را ویزیت می کنند.

منشی این دسته از پزشکان وقتی با اعتراض بیمارانی مواجه می شوند که از عدم ابلاغ تعرفه های امسال خبر دارند، با عصانیت مردم را به پزشکان دیگر حواله می دهند!

جالب اینکه در سایه عدم نظارت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی، این دسته از پزشکان که خودسرانه تعرفه های جدید را اجرایی کرده اند، حتی حاضر به ارائه فاکتور هم هستند؛ گویا از عواقب شکایت احتمالی بیماران ترسی ندارند.

هم پزشک ناراضی است، هم بیمار!

مردم از افزایش تصاعدی تعرفه های پزشکان گلایه مند هستند و آن را به معنای افزایش سهم پرداختی شان در درمان می دانند، ضمن اینکه حقوق بگیران رشد 20 درصدی حقوق امسال خود را با افزایش 35 درصدی ویزیت ها مقایسه می کنند و آن را ناعادلانه می دانند.

همین امر منجر به آن می‌شود که بسیاری از شهروندان دیگر قادر نباشند برای درمان به مطب و بیمارستان‌ ها مراجعه کنند و از خیر دکتر و دارو بگذرند، موضوعی که می تواند بیماری را تشدید کند.

البته افزایش 35 درصدی تعرفه ها، نتوانسته پزشکان را هم راضی کند. مثلا رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه پیشنهاد ما افزایش 56 درصدی تعرفه ها بوده تا هزینه ها واقعی شود، می گوید:واقعیت این است که این حق ویزیت‌ها پزشکان و بخصوص پزشکانی که کمتر مریض دارند نمی‌توانند از پس هزینه‌‌های زندگی و مطب خود برآیند. ما معتقدیم تعرفه باید مبتنی بر شواهد باشد تا هزینه بیشتر را بیمه بپردازد و به مردم و جامعه پزشکی فشار کمتری وارد شود. در غیر این‌صورت با بی‌قانونی و ناهنجاری که ایجاد می‌شود، این مردم هستند که ضرر می‌کنند.

از سویی شرکت‌‌های بیمه‌‌‌‌ای نیز مدعی اند که با این افزایش دیگر قادر به ارائه خدمات شایسته بیمه‌ای به‌علت زیان‌ده شدن در بخش درمان نخواهند بود چرا که این امر باعث تکمیل سریع سقف تعهدات بیمه‌شدگان در قراردادهای بیمه‌ای می شود.

نهایتا اینکه آشفتگی به وجود آمده در زمینه تعرفه های پزشکی، زیان ده اصلی فقط بیماران هستند، بیمارانی که هنوز نرخ های رسمی ابلاغ نشده، باید با تعرفه های جدید وارد اتاق پزشکان شوند.

 

 

* خليج فارس 

[کد خبر:AJ45310]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب