0006y515.jpg

 

 

آینه جم: در حادثه ای تلخ، مادر و دختری که با یک قایق تفریحی از ساحل پارک لیان بوشهر وارد دریا شدند، غرق شده و جان باختند.به گزارش خلیج فارس؛ این حادثه در دومین روز فروردین رخ داده و آن طور که گفته می شود، در پی باد و مواج بودن خلیج فارس، قایق در نزدیکی ساحل واژگون شده است.
 
متاسفانه دو خانم که مادر و دختر شیرازی بودند غرق شده و اجسادشان توسط هلال احمر از آب بیرون کشیده شد.
 
گفته شده مالک قایق نیز پس از این حادثه متواری گردیده است.
 
گویا دو کودک دیگر این خانواده در قایق حضور داشته اند که به شکل معجزه آسایی به ساحل منتقل شده و نجات یافته اند، هرچند از وضعیت بعدی شان اطلاع دقیقی در دست نیست.هشدار به علاقمندان تفریحات دریایی
پیگیری های این رسانه حکایت از آن دارد که اداره بنادر و دریانوردی استان معتقد است محدوده مجاز برای تفریحات دریایی نظیر قایق سواری نخست در اسکله والفجر سابق (پایانه مسافرت دریایی خارگ) و دیگری نیز روبروی ساختمان شورای شهر (عمارت امیریه) است که توسط شهرداری آماده سازی شده است.
 
برهمین اساس، شهرداری و پلیس دریابانی موظف به جلوگیری از فعالیت قایق های غیرمجاز در سایر نقاط هستند.
حادثه تلخ غرق شدگی مادر و دختر شیرازی در ساحل بوشهر تلنگری به گردشگران و شهروندان می باشد که برای استفاده از تفریحات دریایی در نقاط مشخص شده حضور یابند و خطر سوار شدن به قایق ها در سایر نقاط ساحل را به جان نخرند.
البته در همین نقاط مورد تایید هم تصاویری مبنی بر عدم استفاده برخی مسافران قایق ها از جلیقه نجات منتشر شدهکه ضرورت دارد شهرداری، اداره کل بنادر و پلیس دریابانی نظارت جدی و سختگیرانه ای داشته باشند، چرا که حادثه خبر نمی کند.
 

000319.jpg

تلنگری به استانداری
خواسته دوم از استانداری بوشهر است که غرق شدگی دو خانم در پارک لیان را تلنگری برای نظارت موثرتر بر ایمنی تفریحات دریایی شهرستان های ساحلی قلمداد کرده و دستگاههایی نظیر بندر، پلیس دریابانی، شهرداری ها و دهیاری ها، هیات نجات غریق و سایر مجموعه های مرتبط را جدی تر پای کار بیاورد.
به احتمال فراوان، این مسافران نگون بخت از غیرمجاز بودن فعالیت قایق در ساحل لیان خبر نداشته اند و تفریح به قیمت جان شان تمام شد، از این رو باید از فعالیت قایق های غیرمجاز و نقاط مستعد حادثه جدا جلوگیری شود.
 
ضرورت پیگرد مسئولان خاطی
 
نهایتا اینکه از دستگاه قضایی استان خصوصا دادستانی انتظار می رود مسئولانی که در غرق شدگی این دو هموطن ترک فعل داشته اند، بدون هرگونه مسامحه ای، محاکمه کرده و نتایج آن را به اطلاع افکار عمومی برساند تا شاید از بی توجهی ها و سهل انگاری های آینده پیشگیری شود.
 
 
 
*خليج فارس 
[کد خبر:AJ45118]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب