0001serggat.jpg

 

 

آینه جم: سرقت از منازل در ماه های گذشته در استان بوشهر نسبت به سایر سرقت ها از فراوانی بیشتری برخوردار بوده است، به گونه ای كه نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.
به گزارش آینه جم؛ این افزایش ایجاب می كند تا حساسیت افراد برای اقدامات پیشگیرانه به ویژه در ایام نوروز بیشتر شود. در ادامه راهکارهای جلوگیری از سرقت منازل آمده است:
۱. افزایش ضریب ایمنی و حفاظتی منزل با نصب دوربین، آلارم هشدار الکترونیکی، پرده های الکترونیکی، نصب حفاظ پنجره ها به ویژه در طبقه اول، مرتفع کردن دیوار یا نصب نرده های آهنی مقاوم روی دیوار، استفاده از قفل های کتابی، نصب حفاظ آکاردئونی روی در ورودی، زدن قفل روی در پشت بام، نصب چراغ یا لامپ های زمان دار
۲. از نگه داشتن وجه نقد، دلار و طلا در منزل خودداری شود. صندوق‌های امانات بانک گزینه مطمئن تری است. در غیر اینصورت در هنگام ترک منزل آن را به افراد مورد اعتماد خود بسپارند.
۳ . هنگام خروج از منزل حتی برای چند دقیقه، درهای آپارتمان را قفل کنید. چون سارقان پس از کمین و زاغ زنی، هنگام خروج ساکنان و اطمینان از خالی بودن، با سرعت وارد منزل شده و درفاصله زمانی ۲ تا ۵ دقیقه، اقدام به سرقت می کنند.
۴. از قرار دادن نرده بان و چهار پایه در کنار دیوار حیاط که جابجایی سارقان را آسان می کند، خودداری شود.
۵ . از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، کمک به خیریه، متکدی و غیره به داخل آپارتمان جلوگیری شود.
۶. نسبت به تعویض قفل هایی که کلید یدکی آنها گم شده، یا در اختیار دیگران بوده و تغییر مکان داده اید، اقدام کنید.
۷. اگر افرادی تحت عنوان مامور سازمان های مختلف به در منزل مراجعه کردند، ابتدا هویت شان را شناسایی، سپس اقدام به باز کردن در ورودی کنید.
۸ . درهای پارکینگ ها و ورودی ها به طور مداوم بسته باشد. سارقان از شلوغی و تردد ساکنان و غفلت آنها در باز نگه داشتن درها در یک لحظه سوء استفاده و وارد پارکینگ و منازل شده و اقدام به سرقت می کنند.
6. در صورت تغییر مکان حتماً قفل های در اصلی منزل جدید را تعویض نمایید.
7. کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن قرار ندهید.
8. در صورتی که بیرون منزل شما فاقد روشنایی می باشد، با نصب لامپ در سر در منزل روشنایی محل را تامین نمایید.
9. به هیچ عنوان برای شناسایی افراد اقدام به باز کردن در منزل ننموده و این مورد را به فرزندان خردسال خود آموزش دهید.
10. از قرار دادن کلید در محل هایی مانند زیر جاکفشی و سایر محل های قابل دسترسی خودداری نمایید.
11. از نشان دادن محل نگهداری وجه نقد و طلا و جواهرات و اشیاء با ارزش و گرانبها به همسایگان و کسانیکه مورد اعتماد نیستند و همچنین از نگهداری آنها به صورت یک جا خودداری نمایید.
12. اگر از سیستم دزدگیر برقی استفاده می کنید به طور مرتب آن را کنترل کرده معایبش را بر طرف نمایید و هنگام خروج از منزل کلید آن را باز نمایید.
13. برای در ورودی منزل از قفل های مطمئن استفاده نمایید.
14. هنگامی که به مسافرت می روید همسایگان مورد اطمینان را در جریان قرار داده تا مراقب منزلتان باشند
[کد خبر:AJ45112]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب