آینه جم - درک جایگاه شرکت، تلاش برای ارتقا آن و حفظ دستاوردهای ۲۰ ساله، محور صحبت‌های مدیران خطاب به کارآموزان تازه پذیرفته شده بود.

01234fsd.jpg

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، آیین معارفه پذیرفته‌شدگان آزمون کارآموزی شرکت پلیمر آریاساسول صبح امروز (یکشنبه، ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲)برگزار شد.
 
حفظ افتخارات آریاساسول از به‌دست آوردنش سخت‌تر است
 
سعید اسماعیلی، مدیر مجتمع شرکت پلیمر آریاساسول در این آیین، با اشاره به اینکه ۲۰ سال فعالیت در شرکت آریاساسول برای وی افتخار بوده است، گفت: در طول این مدت خاطرات سخت و خوبی در آریاساسول داشتیم و با همه احوال با کمک و همکاری دوستان آریاساسول را به اینجا رساندیم.
وی افزود: بیست سال پیش در زمان استخدام به‌طبع شرایط، اینگونه از ما پذیرایی نشد و صرفا یک آزمون و یک مصاحبه و بعد از پذیرش و پس از کارآموزی در بدترین شرایط آب و هوایی به عسلویه آمدیم که امکانات بسیار کم بود.
مدیر مجتمع آریاساسول تصریح کرد: هدفم از  یادآوری آن روزها این است که شما در شرایط بسیار خوبی وارد شرکت می‌شوید و باید قدر این شرایط که در نتیجه همکاران پیش از شما به‌وجود آمده را بدانید.
اسماعیلی ضمن قدردانی از مدیران ارشد شرکت و به‌ویژه مدیرعامل برای برگزاری این آزمون، گفت: با حمایت مدیرعامل محترم و راهبرد وی در جهت جوان‌سازی و تزریق نیروی جوان و مستعد بومی منطقه به شرکت اقدام شد که جای تقدیر دارد.
وی این مهم را به افراد پذیرفته یادآور شد و افزود: یکی از آرزوهای جوانان جویای کار و افراد شاغل در سایر مجتمع‌های پتروشیمی، اشتغال در آریاساسول است و شما از بین هزار و ۶۰۰ متقاضی انتخاب شدید و وارد مجتمعی شدید که کار در آن به مراتب سخت‌تر اما پر افتخارتر است. 

0103eff.jpeg

مدیر مجتمع تصریح کرد: آریاساسول در منطقه، در کشور و حتی در دنیا دستاوردهایی داشته که به دست آوردنشان بسیار سخت بوده اما حفظ آن به مراتب سخت‌تر که برعهده شما جوانان است.
اسماعیلی با بیان اینکه عمده افراد پذیرفته شده در بخش بهره‌برداری شروع به‌کار می‌کنند، گفت: فعالیت در این بخش در تمام مجتمع‌ها در واقع ریسک جان خود، همکاران، سرمایه شرکت و کشور را در بر دارد، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقا جایگاه شرکت به‌کار بگیرید.
وی به ۳ دوره شش ماهه کارآموزی نیروهای جدید اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک باید به‌صورت مستقیم در شرکت حضور داشته باشید و باید سعی کنید خود را نشان دهد و اینجا برای شما یک عرصه رقابت است.
مدیر مجتمع ضمن ابراز خرسندی از حضور نیروهای مستعد در شرکت گفت: امیدوارم ۲۰ سال دیگر بشنوم نیروهایی که در این تاریخ جذب شدند به مدیران ارشد شرکت تبدیل شدند.
جذب نیروهای توانمند بومی مرهون راهبر مدیرعامل شرکت است
 

01234f.jpg

محمود مقیمی، مدیر سرمایه‌های انسانی شرکت در این آیین ضمن خیر مقدم به افراد پذیرفته شده در آزمون و مصاحبه‌های حضوری، گفت: ورود نسل جدید به مثابه تزریق خون جدید به شرکت است و منجر به انتقال دانش از مدیران، کارشناسان و همکاران و مایه استمرار حیات این شرکت معظم و مطرح می‌شود.
وی از آمار و ارقام برگزاری این آزمون و فرایند آن یاد و اظهار کرد: بالغ بر هزار و ۶۰۰ نفر در این آزمون مشارکت کردند و حدود هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون کتبی حضور یافتند و پس از بررسی نتایج آزمون، ۳ برابر ظرفیت ۴۵ نفره مورد نیاز از بین شرکت‌کنندگان در آزمون برای انجام مصاحبه‌های حضوری دعوت شدند.
مدیر سرمایه‌های انسانی شرکت با بیان اینکه تمام پذیرفته‌شدگان کنونی در مصاحبه حضور داشتند و از نحوه انجام آن آگاه هستند، گفت: بی‌شک حساسیت، دقت‌نظر و سخت‌گیری ما در برگزاری مصاحبه برای همه مبرهن و دلیل آن نیز مشخص است.
مقیمی با اشاره به تشکیل پنل‌های مختلف در هشت گروه شغلی برای انجام مصاحبه حضوری گفت: شما پذیرفته‌شدگان مسیر طولانی را برای رسیدن به این نقطه طی کرده‌اید و باید ارزش خود را بدانید؛ از طرفی افرادی که اینجا نیستند و در آزمون حضور داشتند به‌طور قطع انسان‌های با ارزش و شایسته‌ای هستند، اما گاهی رقابت بین بهترین‌ها است.

0145hv.jpeg

افراد پذیرفته نشده واجد شرایط در بانک رزومه آریاساسول
 
مقیمی با اشاره به افراد شایسته پذیرفته نشده در آزمون گفت: همینجا باید اعلام کنم افرادی که موفق به کسب نمرات حد نصاب نشدند اما شرایط خوبی داشتند، در بانک رزومه سرمایه انسانی ذخیره کرده‌ایم و به‌طور حتم از این جوانان مستعد و توانمند استان در مراتب بعد استفاده می‌کنیم.
وی از راهبردهای محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به‌عنوان عامل برگزاری و جذب نیروهای جدید در شرکت یاد کرد و گفت: از ابتدای شروع فرایند جذب، همه ما به خود متذکر شدیم که اگر ما در این شرکت حضور داریم و این امکانات برای خدمت‌رسانی فراهم شد و اگر با فراغ خاطر و اختیار کامل توانستیم این آزمون را صرفا در استان بوشهر برگزار کنیم، مدیون تفکر و راهبردهای مدیرعامل شرکت هستیم که با قوت قلب این اطمینان را دادند تا محکم با این استراتژی پیش برویم تا نفراتی که وارد شرکت آریاساسول می‌شوند، از فرزندان با ارزش، دانشمند و مستعد خود استان باشند.
مدیر سرمایه‌های انسانی آریاساسول با بیان اینکه باید قدردان چنین تفکری در شرکت بود، تصریح کرد: البته بزرگ‌ترین تشکر همین حضور شما در شرکت برای خدمت‌رسانی است.
مقیمی از تمامی واحدهای مشارکت‌‌کننده در  برگزاری آزمون قدردانی کرد و گفت: این واحدها همواره در کنار ما بودند و حتی گاهی از ما جلوتر حرکت کردند که از جمله می‌توان به واحدهای محترم حراست، امور اداری و روابط عمومی اشاره کرد که در پشتیبانی و آگاهی‌بخشی این آزمون در تمامی مراحل و حتی همین مراسم و بعد از آن زحمات زیادی را متحمل شدند.
وی از کارکنان تحت مدیریت خود یاد و تصریح کرد: دست‌اندرکاران مدیریت سرمایه‌های انسانی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران به‌عنوان برگزارکننده این آزمون تلاش بسیاری کردند که این آزمون بدون نقص پیش برود و تلاش ما این بود که عدالت در تمامی مراحل رعایت شود.
 
مسائل ایمنی قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست
 
اردوان فرزین‌پور، مدیر HSE شرکت پلیمر آریاساسول در این آیین، با اشاره به سابقه ۲۳ ساله خود در پتروشیمی‌های مختلف، تصریح کرد: به ضرس قاطع می‌گویم که آریاساسول یک سر و گردن از پتروشیمی‌های کشور بالاتر است که این افتخار مرهون فعالیت و تلاش کارکنان آن است و این وظیفه اکنون این وظیفه به شما سپرده می‌شود تا با افتخار پرچم افتخار شرکت را بالا نگهدارید.

0134ft.jpeg

وی به جایگاه HSE در شرکت‌ پلیمر آریاساسول اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال پیش از خود پرسیدیم که آیا امکان دارد در عرض یک سال حادثه قابل ثبت در شرکت نداشته باشیم و فکر می‌کردیم امکان ندارد، اما دو ماه پیش به این افتخار نائل آمدیم؛ خواستیم و شد.
اگر افتخاری درست کردیم از همین همکاران کسب ارزش کردیم، شما باید چیزی خلق کنید و ارزش برای شرکت بیافرینید و این چرخه را ادامه دهید.
مدیر HSE شرکت تصریح کرد:نکته مهم که خواهش دارم همواره در ذهن خود داشته باشید این است که به‌هیچ وجه مسائل ایمنی قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست.
[کد خبر:AJ44962]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب