02498147338.jpg

آینه جم/ سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت : با پی‌گیری‌های انجام شده 12 تشکل کارگری در منطقه ویژه پارس جنوبی جهت پی گیری مطالبات کارگری این بخش ، در آینده نزدیک راه اندازی و ایجاد خواهد شد.

 

 مصدق کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب افزود : از ابتدای تشکیل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به رغم دستورالعمل های قانونی که وجود داشت ، با ممانعت‌های صورت گرفته توسط مدیران وقت این سازمان نتوانستیم در بحث بازرسی های کارگری در این منطقه ورود نماییم که با طرح دعاوی های صورت گرفته بخصوص در ماه های اخیر و همراهی مدیران فعلی این سازمان و دستور اکید مدیران ارشد دولت در استان ، اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بازرسی های خود را برای حل مشکلات کارگران این سازمان آغاز کرد.

وی اضافه کرد : با ورود این اداره کل 25 اکیپ بازرسی جهت بازدید و بررسی کمپ های کارگری با همکاری کامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی تشکیل و بازرسی های لازم آغاز شد ، از جمله مباحث کلان کارگران این منطقه موضوع حقوق ، ایاب ذهاب ، نداشتن تشکل های کارگری و ... بود که هرکدام از این موارد فصولی را از قانون کار به خود اختصاص داده است.

کشاورزی با اشاره با بازدید های انجام شده از کمپ های کارگری این سازمان افزود : در بازرسی از واحد های کارگری بحث حفاظت ایمنی و بهداشت را دنبال کرده‌ایم  ، همچنین برای اولین بار بعد از 17 سال  برای پیگیری مطالبات کارگران در حال راه اندازی  12 تشکل کارگری در این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد : در بحث فصل هشتم قانون کار با موضوع خدمات رفاهی کارگران نیز معتقد بودیم که باید سرویس های ایاب و ذهاب کارگران ، امکانات خوابگاهی ، غذای کارگران و ... هم مورد بازرسی دقیق قرار گرفته شود که با همکاری خوبی که منطقه ویژه با ماداشت بازرسی ها انجام شد ، تذکرات قانونی داده شد ، برخی از کمپ ها اصلاحات را انجام دادند و برخی از موارد نیز پی گیری های قضایی انجام شده و برای تعدادی از کمپ ها که غیر قابل سکونت هستند از طریق محاکم قضایی برخورد های لازم صورت خواهد پذیرفت .

سرپرست اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد : در بحث مشاغل زیان آور که یکی دیگر از خواسته های کارگران بود را در نشست های مشترک با سازمان تأمین اجتماعی استان بوشهر پیگیری کرده ایم که قرار شد آن سازمان  این موضوع را به صورت جدی پی گیری کرده و نتایج آن را به ما اعلام کند.

مصدق کشاورزی در پایان با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انسانی افزود : سلامت کارگران برای ما بسیار اهمیت دارند  ، منابع انسانی ما سرمایه های نظام هستند و ان شاء الله با در نظر گرفتن همه شرایط و جوانب یک بهره وری بسیار بالا در محیط کار باشیم.

[کد خبر:AJ36590]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب