IMG-20201220-WA0007.jpg

 

 

 

آینه جم؛   پرستاران بیمارستان توحید جم و دیگر مراکز درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر که در روزهای سخت بحران کرونا هستند، حالا از این ایام می گویند.

هیچ‌ کدام از همکارانم در بخش ایزوله تنفسی نگران ابتلای خود نبودند

عبدالحسن آذریار مسئول بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم گفت: هیچ‌کدام از همکارانم در بخش ایزوله تنفسی برای خود نگران نبودند بلکه نگرانی آنها به دلیل عزیزانی بود که در خانه داشتند.

وی افزود: ترس و اضطراب وجود دارد ولی همکاران من اکثرا به صورت داوطلب برای خدمت به این بخش اومدن و ترس اونا فقط ناشی از درگیری احتمالی خانواده هاشون به واسطه حضورشان در این بخش هست.

 همکارانم در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم ایثارگرانه در حال خدمت به بیماران عزیز هستند و خوشبختانه طی گذشت نزدیک به 11 ماه از راه اندازی این بخش هم اکنون ما یک خانواده ایم به گونه ای که واقعا هیچ کدام از همکاران راضی به ترک بخش و حضور در بخش دیگری نیستند. این بیشتر به واسطه همان روحیه ی ایثارگری و پیوندی که بین همکاران به وجود آمده امکان پذیر شده است.

 هر چند که پس از گذشت مدتی اکنون با بیشتر شدن آگاهی، استرس ناشی از بیماری کمتر شده است اما دوستان من در بخش ایزوله تنفسی همچنان نگران خانواده‌های خود هستند تا جایی که ملاقات با خانواده هایشان به حداقل ممکن رسیده است.

آقای آذریار در مورد انتظارش از مردم در بحران کرونا گفت : همچنان اصول اولیه مواجهه با بیماری رو رعایت کنید، از دید و بازدید های غیر ضروری خودداری نمایید، جشن عروسی و شادی در صورتی که اجبارا باید برگزار شود با کمترین تراکم افراد ، ساده و به دور از تجملات باشد.ماسک زدن و شستشوی مرتب دستها نیز فراموش نشود.

آقای آذریار با اشاره به اینکه وقتی با مردم مواجه میشوم تا می دانند پرستار بخش ایزوله تنفسی بیمارستان هستم دو قدم عقب تر می روند گفت: من  واقعا شغلم را دوست دارم و از خدمت به مردم خوشحالم اما دوست دارم مردم هم با رعایت توصیه ها ما را دلگرم کنند.

آقای آذریار در پایان صحبتهای خود گفت : با کمال فروتنی و احترام سر تعظیم در برابر ایثارگری همه همکاران محترم شاغل در بیمارستان توحید جم به خصوص همکاران خودم در بخش ایزوله تنفسی فرود آورده و با کمال افتخار این برهه از دوران خدمتم که با ایثارگری همکارانم گره خورده و لوح زرینی در زندگی کاری مان شده است را ارج می نهیم.

پرستار99 8

روحیه همدلی در کادر پرستاری بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم 

مهسا هرمزی پرستار بخش ایزوله تنفسی بیمارستان توحید جم با اشاره به اتفاقاتی که در این مدت در این بخش رخ داد، گفت: ما،پرستاران در شرایطی که همه از ابتلا به کرونا در منزل و قرنطینه به سر میبرند، دل به دریا زدیم و با روحیه همدلی، از همه تعلقات، وابستگی ها و خانواده دل کندیم،جانمان را کف دستمان گرفتیم و فداکارانه برای نجات جان دیگری مبارزه میکنیم...

ما مدافعان سلامت گرچه خسته و بی رمق باشیم بازهم از تزریق امید به بیماران کرونا دست نمیکشیم.

بر بالین بیماران مینشینیم،با آنها همدل میشویم،با آنها میخندیم وحتی گریه میکنیم،چرا که ملاقات بیماران کرونایی ممنوع است.

تاریخ این مرز و بوم نشان داده که هرگاه مردم با دل وجان پای کار آمده اند حماسه افریدند...

اکنون هم حماسه ای تاریخی در حال رقم خوردن است...

پرستار99 15

عملکرد کادر پرستاری مصداق کامل خرج کردن بی مزد و منت جسم و جان

مریم زاده کفاش مسئول بخش بستری 2 بیمارستان توحید جم با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلای بیماران این بخش گفت: کادر پرستاری در این روزهای سخت مصداق کامل خرج کردن بی مزد و منت جسم و جان خود در ازای سلامتی دیگران است. پرستاران این روزها ایثارگرند.

وی گفت : پرستار باید مانند کوه استوار و مانند گل لطیف باشد،در این روزهای سخت ،عشق به مردم است که توان حرکت می دهد به مرد و زنی که لباس سپید پرستاری به تن کرده اند.

پرستار99 14

کرونا باعث دوری از خانواده هایمان شده است

کبری صادقی پرستار بخش بستری 2 گفت: کرونا برای هر کسی معنا و مفهوم خاصی دارد. برای یکی یادآور تب،درد،سرفه و برای یکی یاداور قرنطینه است.اما برای من یادآور دوری از خانواده است،خانواده ای که برحسب شرایط کاری مجبورم از انها دور باشم و تنها دلخوشی ام سرزدن به انها هر ۶ماه یکبار بود،که حالا بخاطر کرونا همان دلخوشی را هم ندارم.

حالا تنها آرزویم تمام شدن هرچه زودتر این بیماری است...

پرستار99 9

بخش سی سی یو  بیمارستان توحید جم و نقش آن در مدیریت کرونا

امین اله جعفری مسئول بخش سی سی یو بیمارستان توحید جم با اشاره به اینکه بخش های ویژه از بخش های مهم وحیاتی هر بیمارستان است ودر ایام پاندمی کووید 19 این بخش ها خدمات ویژه ای به بیماران ارایه می نمایند گفت : بخش سی سی یو بیمارستان توحید جم در ایام پاندمی کووید 19 در کنار سایر بخشها خدمات ویژه ای رابه بیماران ارایه نموده وبا توجه به پر بودن بخشهای  ای سی یو بیمارستانهای شهر های همجوار و کمبود تخت ای سی سی یو ،بیماران نیازمند به بخش ای سی یو را تحت پوشش قرار داد. وبا گذشت حدود 10 ماه از شیوع کرونا بخش سی سی یو بیمارستان توحید جم باتعداد 9 نفر پرسنل پرستاری حدود 450 بیمار را پذیرش و درمان نموده اند ،که از این تعداد بیمار حدود 20  بیمار نیازمند به ای سی یو را نیز پوشش داده است ،که در این راستا با وجود تریاژ بیماران در بخش اورژانس متاسفانه حدود 10 بیمار مشکوک به کووید در بخش سی سی یو بستری گردیدند که بعد از انجام تست پی سی آر، تست انها مثبت شد .

در راستای ارایه خدمات به بیماران قلبی و بیماران آی سی یو در این بخش متاسفانه حدود 50 درصد پرسنل پرستاری این بخش درگیر کووید شدند که این موضوع خانواده  انان را نیز تحت تاثیر قرار داد.اما این موضوع باعث کاهش ارایه خدمات پرستاری نگردید وسایر پرستاران با از خود گذشتگی وتحمل فشار کاری بیشتر ،خلا کمبود نیروی پرستاری را جبران نمودند

آقای جعفری در پایان گفت : آنگاه که درد مندی سلامت خود را باز یابد ، آنگاه که دستی به نشانه شکر به اسمان بلند شود ملایک تو را می ستایند. به امید هرچه زودتر از بین رفتن کرونا....

پرستار99 7

مادر و پرستار بودن در شرایط کرونا کار سختی است

سمانه دهقان پور پرستار بخش سی سی یو بیمارستان توحید جم گفت : شرایط بسیار سختی میگذرونیم ، مهد کودک ها و مدارس تعطیل شدن ، دوری از خانواده هامون شرایط رو سخت تر کرده ، فرزندانمون تنها توی خونه ،ما هم اینجا در خدمت بیماران هستیم ، نگرانی فرزند یک طرف و آرزوی در آغوش گرفتنش یک طرف،اینکه بعد از اتمام شیفت کاری نتونی حتی کودکت رو بغل کنی تا خستگیت بیرون بره واقعا درد آوره ، کودکی که کل روز رو منتظر آغوش گرم مادرش هست.

وی افزود: شرایط سخت جسمی و روحی ما تو این شرایط باعث نشده که حتی ذره ای از علاقه ما نسبت به کارمون کم بشه و هر روز مشتاق تر به محل کارمون میایم ایثار گری به معنای واقعی یعنی این.

پرستار99 5

پرستاری اوج ایثار و گذشت است

علی عباسی پرستار بخش بستری داخلی جراحی بیمارستان توحید جمبا تبریک روز پرستار گفت : پرستاری شغل نیست هنر است عشق است محبت است ایثار است.

وی گفت : توفیقی نصیب اینجانب گردیده که رشته پرستاری را انتخاب نمایم تا بتوانم خدمتی به همشهریان عزیزم انجام دهم.

آقای عباسی افزود: بخش بستری داخلی جراحی بیمارستان توحید جم دارای 12 تخت بزرگسال و 7 کات نوزاد است و بیماران جراحی ، ارتوپدی ، داخلی ،اعصباب و روان ،زنان ،نوزادان وگوش و حلق و بینی را شامل میشوند که با مدیریت سرکار خانم اسدنیا و پیگیری های رئیس محترم بهداشت و درمان ،رئیس بیمارستان،مترون و مدیریت داخلی بیمارستان در شرایط بحرانی و با استاندارد کامل ، محیطی امن برای بیماران فراهم شده است .با شیوع ویروس کرونا دراین مدت پرسنل این بخش حتی به مرخصی نرفتند وبا دل و جان زحمت کشیدند و بسیار خوشحالم که دراین بخش خدمت میکنم.

وی گفت : در اینجا لازم می دانم از مدیریت با تجریه این بخش سرکار خانم اسدی نیا تشکر ویژه نمایم . این بخش تنها بخشی هست که همیشه بیمار دارد و شلوغ هست.خدا را شکر تا بحال هیچ کدام از پرسنل به بیماری کوویدمبتلا نشدیم .

آقای عباسی اظهار داشت:  از شروع بیماری کووید که بیان خاطراتش هم سخت است.باید پوشیدن لباسهایی کامل و ماسک وشیلد و گرمای تابستان جنوب که واقعا عشق پرستاری باعث میشود که یک نفر بتواند تحمل نماید. جایی که همراه بیمار هم حاضر نیست یک شیفت کامل پیش عزیزش بماند. بنده و همکاران عزیزم با تمام توان و عشق و علاقه خدماتی از قبیل لاین گیری و دادن دارو ،تعویض پانسمان ،اتل گیری، مشاوره ،خدمات قبل از بستری نوزادان را انجام می دهیم که بیماران احساس آرامش و امنیت نمایند.

وی در پایان این گفتگو افزود: : بنده حدود شش ماه در بخش کووید بیمارستان توحید جم بصورت پاره وقت شیفت دادم بسیار خوشحالم که توانستم خدماتی به همشهریانم ارائه نمایم و به عنوان یک شهروند جمی دست تک تک پرستاران که در این شهر خدمت می نمایند و زحمت میکشند را می بوسم.

صدها فرشته بوسه بران دست میزنند                                              کزکار خلق یک گره بسته وا کند

پرستار99 13

اورژانس قلب تپنده ی بیمارستان / انتقال بیماران پرخطر به اتاق ایزوله/کارکردن با ماسک و گان و کلاه و شیلد محافظ صورت بسیار نفس گیر

سعیده عباسی پرستار بخش اورژانس بیمارستان توحید جم در گفتگو با روابط عمومی گفت :اینجا اورژانس قلب تپنده ی بیمارستان است با پرستارانی مهربان و دلسوز که با تمام توان و آخرین رمق در پاهایشان تمام قد در مقابل این ویروس یا غول به ظاهر کوچک ولی کشنده ایستادگی میکنند و از مردم مهربان شهر و سرزمینشان محافظت میکنند.

خانم عباسی با تبریک روز پرستار افزود: پرستاری یعنی عشق و علاقه به زنده ماندن و جنگیدن برای زنده نگه داشتن تن دردمند بیمارانی که چشم امید خود و خانواده هایشان به دستان پر مهر و پر توان پزشک و پرستار دوخته شده است . پرستاری اورژانس در هر زمان و هر شرایطی پر خطر و پر استرس بوده است اما اکنون در این شرایط خاص بسیار سخت تر شده است .

وی گفت : در این زمان به علت همه گیری کرونا مراقبت از بیماران در اورژانس بسیار پرخطر بوده و کارکردن با ماسک و گان و کلاه و شیلد محافظ صورت بسیار نفس گیر و خسته کننده میباشد .

خانم عباسی در ادامه اظهار داشت : از زمان ورود بیماران به بیمارستان اولین برخوردبیمار با واحد تریاژ در بیمارستان میباشد ،مکانی جهت محل ویزیت و ادامه ی کار درمان بیماران که پس از تریاژ توسط پرستاران با سابقه‌ی اورژانس به محل مورد نظر راهنمایی میشوند .

خانم عباسی در مورد جداسازی بیماران مشکوک و بیماران کووید مثبت در اورژانس گفت :این بیماران در اتاق ایزوله بصورت موقت بستری می شوند و درمان آنان جدا از باقی بیماران انجام میشود که در بیمارستان کمترین برخورد بین بیماران درگیر با کووید و بیماران غیر کوویدی  رخ دهد.

خانم عباسی با اشاره به اینکه اورژانس خط اول درمان تمام بیماران مراجعه کننده به بیمارستان میباشد گفت:شیفت های پر استرس ، پر تنش و شلوغ ، شیفت های طولانی و شبکاری ، تعدد شیفتها ، استرس انتقال بیماری از بیمارستان توسط خود ما به منزل و در گیر کردن خانواده با بیماری و ندیدن طولانی مدت خانواده باعث فرسودگی زودرس ماپرستاران میشود .

عباسی افزود: ارائه درمان و خدمات اولیه و اورژانسی به بیماران نیازمند به عملیات احیا و بیماران قلبی، اعم از آریتمی های قلبی ،سکته ی حاد قلبی ،تنفسی ،کلیوی ،ترومایی و ... درکمترین زمان ممکن انجام میشود.

خانم عباسی در پایان صحبتهای خود گفت:ما پرستاران اورژانس با تمام عشق و علاقه آماده ی ارائه خدمت به مردم نجیب سرزمینمان بدون خستگی و بدون تبعض بین بیماران، و براساس وخامت حال بیماران و اولویت بندی وضعیت سلامت عمومی آنها هستیم و تنها خواسته ی ما از هموطنان خوبمان این است که هرکدام از ما با همت خود به کاهش این پاندمی کشنده کمک کنیم تا خود ما و خانواده های عزیزمان در آرامش کنار هم به زندگی قبل برگردیم و ما درمان سریع تر این بیماری و سلامتی تمام بیماران را از خداوند خواستاریم.

  

پرستار99 12

کنترل و مهار پاندمی کرونا با همت جمعی و همدلی همه مردم

مینا روشنی پور مسئول بخش تشخیصی کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم با تبریک روز پرستار به همه همکاران گرامی در بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و همه پرستاران عزیز در سراسر سرزمین ایران اسلامی و آرزوی سلامتی برای همگی گفت : امیدوارم در این شرایط سخت با همکاری و همدلی مردم عزیز بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم.

  

وی گفت : امسال روز پرستار را در شرایط متفاوتی تجربه می کنیم.  در این شرایط همه گیری کرونا که همگان را به ماندن در خانه تشویق می کنیم، برخی مشاغل به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در آمده اند و مدارس نیز به صورت غیر حضوری فعالیت می کنند؛ بسیاری از مشاغل حضورشان پر رنگ تر و جدی تر شده است.  

در این میان کارکنان بخش بهداشت و درمان و بالطبع پرستاران گرانقدر که یکی از مهم ترین بخش های درمان و سلامت جامعه و مردم هستند بیش از پیش در میدان حضور دارند و عزم خود را جزم کرده‌اند تا از سلامت مردم که مهم ترین دغدغه هموطنان است مراقبت و پرستاری نمایند. ناگفته نماند که کنترل و مهار این همه گیری جز با همت جمعی و همدلی همه مردم امکان پذیر نخواهد بود.

خانم روشنی پور افزود: بخش تشخیصی کلینیک تخصصی بیمارستان توحید جم نیز همگام با سایر بخش های بهداشت و درمان از ابتدای همه گیری کرونا تا کنون بر اساس وظیفه ای که بر دوش خود احساس نموده پیوسته و بدون وقفه با رعایت کامل پروتکل های تدوین شده خدماتی از قبیل سونوگرافی، ویزیت متخصص قلب و عروق، اکوکاردیوگرافی، نوار قلب، تست ورزش، هماهنگی و  نوبت دهی  کلینیک های قلب و عروق و سونوگرافی و  ... را به همه مراجعین و برخی خدمات را بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در شرایط اورژانسی  ارائه می نماید.

 در این راستا ارائه قریب به 10 هزار خدمت از ابتدای سال تاکنون به همکاران و شهروندان گرامی نشان از زحمات پرسنل مجرب و متعهد بخش تشخیصی دارد.

پرستار99 11

ماسک؛ خوب یا بد

آمنه پورشمس مسئول کنترل عفونت بیمارستان توحید جم می گوید: استفاده از ماسک خوب است ، اما این را بگویم که اگر مردم ماسک بزنند و بعد از رفت وآمد در محل‌های عمومی دست‌های خود را کامل نشویند، احتمال بروز بیماری در آن‌ها وجود دارد.

وی گفت:مهمترین و ساده ترین راه پیشگیری از انتقال بیماریهای واگیر دار شست و شوی دست است. بنابراین شست و شوی مرتب دست ها و استفاده از ماسک دو راه مهم جلوگیری از بیماری کروناست.

خانم پورشمس با اشاره به نکته مهم در استفاده صحیح از ماسک گفت : فیکس بودن ماسک روی صورت بسیار مهم می باشد، یعنی از ماسکی استفاده کنیم که مناسب با سایز صورت  باشد ،حین صحبت کردن ماسک از روی بینی و دهان برداشته نشود ،از دست زدن به ماسک و جا به جایی  مداوم ماسک روی صورت خودداری کنید و اگر مجبور به دست زدن به ماسک شدید، شستن دست ها فراموش نشود.

پرستار99 10

خلق صحنه‌های ایثار و فدارکاری توسط پرستاران

فاطمه نعمت اللهی کارشناس پرستار رابط تیم سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر می گوید: این روزها که کادر درمانی بیمارستانها در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند ، درمانگاه سلامت خانواده بهداشت و درمان، اولین و بزرگترین مرکز پذیرفته شده و قابل اعتماد برای دریافت بسته های مراقبتی خانواده (کودکان،سالمندان، زنان باردار و... ) می باشد.

خانم نعمت الهی با اشاره به اینکه حدود یازده ماه از بیماری کرونا در کشورمان میگذرد گفت : در پاندمی بیماری کووید 19 مراکز سلامت خانواده بهداشت و درمان نفت بوشهر هم راستا با پروتکل های بهداشتی و درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بطور همزمان علاوه بر خدمات حضوری ، در 2 حوزه پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر(بیماریهای مزمن) و بیماری های واگیر  بویژه کووید 19، خدمات غیر حضوری چشمگیر و ارزنده ای که شامل موارد زیر می باشد داشته است که کماکان هم ادامه دارد.

-          تماس و پیگیری تلفنی بیماران درگیر با کرونا

-          پایش بیماران مزمن از طریق تماس تلفنی با آنها

-          ارسال دارو به منزل بیماران مزمن

-          انجام دو نوبت  نمونه گیری آزمایشات بیماران مزمن با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چندین روز

-          ارسال وسایل حفاظت فردی  و انجام مراقبت های Home care برای بیماران درگیر با بدخیمی ها

خانم نعمت اللهی در پایان ضمن تبریک روز پرستار به همه همکاران پرستار ،با بیان اینکه کرونا با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، نکات مثبتی نیز داشت، به ازخودگذشتگی‌های کادر پرستاری در این ایام اشاره کرد و افزود: فرصت خوبی فراهم شد که تیم درمانی و کادر پرستاری آن‌طور که باید دیده شوند و شاهد خلق صحنه‌های زیبایی از ایثار و ازخودگذشتگی آنان باشیم

پرستار99 3

 با وجود داشتن بیماری زمینه ای میدان مبارزه با ویروس کرونا را خالی نکرد

سعید رمضانی  کارشناس پرستاری با ۲۸ سال سابقه کار در بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر مرکز سلامت کار شرکت پالایش گاز فجر جم گفت : ضمن داشتن بیماری زمینه ای فشار خون بالا و طپش قلب و گرفتگی یکی از رگهای قلبم از ابتدای پاندمی کووید _۱۹ جزو تیمERT بهداشت درمان صنعت نفت بوشهر هستم که بیماران مشکوک و محتمل و قطعی کرونا از ابتدای شروع علایم بالینی تا بهبودی کامل و بازگشت به کار را پایش می کنم و این روند ادامه دارد و همزمان رابط آموزشی مراکز سلامت کار فجر جم و نار و کنگان و سیراف نیز می باشم.

وی گفت:همچنین در طول هفته از مراجعین اقماری کار  و بیماران مراجعه کننده به مرکز سلامت کار فجر تب سنجی کرده و با پالس اکسیمتر میزان درصد اشباع اکسیژن خون آنها را اندازه گیری می کنیم . شخصا با همکاری روزانه و مستمر با HSE شرکت پالایش گاز فجر ،پیگیر بیماران کرونایی این شرکت نیز هستم و جهت آگاهی عموم نیز گروهی در فضای مجازی تشکیل داده ام با عنوان «پیشگیری از کرونا» و به اعضا  علائم بیماری کرونا  و و راههای پیشگیری و اصول قرنطینه را آموزش میدهم.

پرستار99 1

جدال با دشمن نامرئی

حسین حیدر نژاد پرستار درمانگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت:بشر درطول تاریخ حیات خود با بحران ها و مصایب متعدد وگوناگون مواجه شده است.ازقبیل سیل ،زلزله،بیماری و....اما این فاجعه اخیر ویروس کووید 19که جهان را درپشت سد خود متوقف کرده است، حدیث متفاوتی است. ازصدمات وتلفات و عوارضی که برجای گذاشته است،عصری از اعصار تاریخ را به خود اختصاص داده است "عصرکرونا" و بالطبع ما مردم ایران زمین دربندرعسلویه و کارکنان صنعت نفت را درگیر خود نموده است.

ما بعلت استرس و خطر سرایت بیماری از نزدیکترین دوستان به خودمان و یا خانواده ،تماس با آنها را به حداقل رسانده ایم.درمانگاه منطقه ویژه و کادردرمانی ، بار طاقت فرسای جدال با این دشمن نامرئی را به جان خریده است. تا سلامت هموطنان و رضایت وجدان خود را فراهم نماید.

پرستار99 2

ماسک ، لباس اضافه ، گرما ، شرجی بی امان و کولرهایی که یکی یکی از نفس می افتادند .

محمد پارسا مطلق کارشناس پرستاری مرکز سلامت ابن سینا پتروشیمی در گفتگو با روابط عمومی گفت : کم کم داره میشه یه سال که این ویروس مزاحم ، مهمان زندگی ما شده . سالی پر از سختی ، محدودیت و ترس.

آقای پارسا با اشاره به اینکه بهار و تابستان خیلی سختی رو پشت سر گذاشتیم گفت : تا قبل از این بیماری ، لحظه شماری می کردم شیفتم تموم شه و برگردم پیش خانواده م . ولی حالا اتمام شیفت مصادف میشه با هجوم دلشوره و استرس و افکار منفی : اگه ناقل باشم چی میشه ؟ همسر و فرزندم ، پدر و مادرم ...؟

وی افزود:درمانگاه ما خارج از فنس قرار داره و ما هر روز با خیل افرادی از شرکت های مختلف مواجه هستیم که از مرخصی برگشتن و برای شروع به کار نیاز به پایش دارن . بعضی روزا تعدادشون به ۲۰۰ _۳۰۰ نفر می رسید . مجبور بودیم واسه تهویه هوا در و پنجره ها رو باز بذاریم .

آقای پارسا گفت : اما سخت تر از همه ی اینها مواجه با افراد کثیری بود که بدون ماسک به درمانگاه مراجعه می کردن و تقاضای دریافت خدمات داشتن .

وی در پایان صحبتهای خود افزود: این روزا اخبار خوبی از واکسیناسیون از گوشه و کنار جهان به گوش میرسه و امید رهایی از شر این ویروس منحوس در دل همه زنده شده . امیدوارم خیلی زود بتونیم بدون ترس و نگرانی باز دور هم جمع بشیم و عزیزانمون رو در اغوش بگیریم ...

پرستار99 4

دوری دوستان و آشنایان از ما پرستاران در دوران بحران کرونا

صمد شجاعی مطلق پرستار درمانگاه فاز 6 و 7 و 8 پارس جنوبی گفت : از اسفند سال گذشته که خبر ویروسی ناشناخته پخش شد و در کمین افراد با ضعف سیستم ایمنی ، متاسفانه  بسیاری از  جوان ها آن را جدی نگرفتند تا رفته رفته خطر آن برای همه مردم محرز گردید . ضد عفونی کوچه ها ،خیابان ها ، مدارس ، مراکز درمانی و مساجد شروع شد ، و فروشگاه ها و مراکز دولتی و خصوصی  که با مشتری در ارتباط بودند با نصب حائل هایی از جمله نایلون ، از خود در برابر امکان انتقال ویروس محافظت می کردند.

مراکز درمانی ما نیز بلافاصله وسایل حفاظتی جهت استفاده پرسنل خود محیا کرد.مواد ضدعفونی کننده جهت تمیزکردن سطوح درخواست نمود .

وی گفت : پرستاران اولین افرادی بودند که با مراجعه کننده در ارتباط بودند و احساس خطر بیشتری می کردند .خطر این بود که خودشان مبتلا بشوند و در دوران کمون نیز باعث انتقال به مشتریان دیگری نیز باشند. دوستان و آشنایان به علت اینکه ما پرستار بودیم و در مراکز درمانی مشغول هستیم از ما دوری می کردند.

وی گفت: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی از بزرگترین پالایشگاه های منطقه عسلویه است که شامل سه فاز ۶ ،۷،۸ می باشد. ما در کلینیک پالایشگاه با همراهی ۲ پزشک ، ۴ پرستار و ۶ راننده آمبولانس در حال خدمت رسانی هستیم .
آقای شجاعی مطلق با اشاره به اینکه تا حالا بیماران زیادی با علایم کرونا توسط پزشکان و پرستاران این درمانگاه شناسایی شده اند گفت: این بیماران جهت تست به مراکز درمانی دیگر معرفی می شدند که متاسفانه به علت مواجه مستقیم تعدادی از پرسنل بهداری به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

وی گفت: در مراقبت از خود در برابر کرونا و رعایت اصول بهداشتی بسیار حساس هستیم تا خدای نکرده باعث انتقال به مراجعینی که به درمانگاه مراجعه می نمایند نباشیم.

روابط عمومی 

[کد خبر:AJ34516]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب