25094_937.jpg

 

 

به گزارش آینه جم ، در حالی که استان بوشهر به دلیل میزبانی از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در کنار دیگر صنایع بزرگ، عابر بانک کشور نامیده می شود اما به دلیل این که دفاتر و حساب های این شرکت ها عمدتا در خارج از این استان بوده، چندان نفعی به مردم نمی رسید.
 
حال خبر می رسد که با بخشنامه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های پتروشیمی به استان محل استقرار الزامی شده است.
 
بر این اساس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشنامه‌ای کلیه شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی،  صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد را مکلف کرد تا حساب‌های بانکی کلیه شرکت‌های تحت پوشش خود را به استان محل استقرار آن مراکز، انتقال دهد.
با این شرایط ، شرکت‌های پتروشیمی مستقر در استان بوشهر می‌بایست کلیه حساب‌های خود را به استان انتقال دهند تا من بعد شاهد جنگ و جدل نمایندگان استان بوشهر در مجلس و مدیران این استان با مدیران مراکز صنعتی برای انتقال حساب‌های این شرکت‌ها نباشیم.
 
عمده ترین مزیت انتقال این حساب‌ها به استان بوشهر، افزایش درآمد و رونق فعالیت‌های بانکی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی استان بوشهر، کاهش بیکاری و افزایش سطح اشتغال است.
 
پارس جنوبی
[کد خبر:AJ34462]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب