000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000download.jpg

 

آینه جم: محمد جعفری

پیش تر ها یکی از موضوعات انشای بسیار پرکاربرد و البته کلیشه ای، عنوان علم بهتر است یا ثروت بود. دانش آموزان پس از برشمردن فضایل علم و علم آموزی و مذمت های ثروت و ثروت اندوزی در نتیجه گیری قهرمانانه ای علم را بهتر از ثروت می دانستند.

در حال حاضر و با توجه به شرایط موجود جای ثروت و کرونا در همان موضوع انشاء عوض شده و این بار نگارنده این موضوع نه دانش آموزان بلکه تصمیم گیران ارشد کشوری و در ابعادی کوچکتر استانی هستند. بسیاری از صاحب نظران گشایش مدارس در وضعیت فعلی را مصداق قتل و نه بی تدبیری می دانند.

در زمانه ای که خبری از کرونا و همه گیری آن نبود بسیاری از مدارس در تامین مواد بهداشتی مورد نیاز عاجز بودند اینک که وضعیت مشخص است.

بسیاری از خانواده ها با سختی بسیار تا به امروز سعی در کم کردن تماس فیزیکی خود و کودکانشان با محیط بیرون را داشته اند ولی با این گشایش دیگر هیچگونه کنترلی بر رفت و آمد قابل تصور نیست.

به مورد فوق باید تماس فیزیکی دانش آموزان در کلاس درس، وضعیت نابه هنجار وضعیت بهداشت مدارس، ناآگاهی نسبی کودکان نسبت به کرونا و راه های مصونیت از آن، بی پناهی و آسیب پذیری کودکان در شرایط موجود، وضعیت نابه سامان سرویس های حمل و نقل مدارس را نیز افزود. همزمانی گشایش مدارس با شیوع سالانه آنفولانزا نیز مزید بر علت خواهد شد تا پاییزی وحشتناک در پیش رو داشته باشیم.

و واقعا در این شرایط که علم و کارشناسان مطلع در باب بیماری کرونا به بازگشایی فیزیکی مدارس معترضند و جایگاه علمی آنان با تصمیمات غیرکارشناسی تحت شعاع قرار گرفته آیا :
علم بهتر است یا کرونا؟

 

 

 خلیج فارس

[کد خبر:AJ33656]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب