11532607_333.jpg

 

 

آینه جم:  عباس کمالی 
 
 شاید تا دیروز فکر نمی کردیم کسی در شهر و دیارما به کرونا مبتلا شود و مهمتر از آن عزیزانی که بخاطر این بیماری از دست بدهیم و غریبانه آنها را به خاک بسپاریم. 
اما این قصه تلخ کرونا ، پاداش لبخند به این ویروس ناشناخته مرموز است ، این درسی است که باور کنیم کرونا به   خانه های ما رسیده است .
علی رغم تذکر دادستان و فرماندار جم هر روز شاهد برگزاری مراسم های زیادی در سطح شهرستان هستیم ،  فاجعه بار تر اینکه به واسطه همین مراسم ها آمار کرونا در شهر همجوار ما طی سه روز به بالاتر از ۴۰ نفر می رسد و شهرستان جم در آستانه سه رقمی شدن است .
کرونا جشن ، ختم ، مهمانی ، دورهمی و پارتی نمی شناسد و به هیچ کس نیز رحم نمی کند .
همیشه مسولین را مقصر مشکلات می دانستیم ، اما در کرونا عامل اصلی ما هستیم. 
باید بدانیم  در صورتی  که به این بیماری گرفتار شدیم عامل اصلی خودمان هستیم و هیچ کس جزء ما نباید مورد بازخواست قرار گیرد .
همه کسانی که حاضر نیستند جشن های خود را به چند ماه آینده موکول کنند، و یا قید جشن بزنند و زندگی مشترک خود آغاز کنند مقصر اصلی هستند.
همه کسانی که هنوز مهمانی می گیرند و جشن های متعدد برگزار می کنند و یا حتی کسانی که مراسم ختم عزیزان را برگزار می کنند متهمان اصلی هستند. 
سوال این است که اگر زندگی مشترک بدون مراسم خاصی صورت بگیرد چه  اتفاقی بدی می افتاد، کمترین فایده آن در این دوران صرفه جویی اقتصادی است.
کرونا فرصت بسیار خوبی است که تجربه کنیم می توانیم بجای هزینه چند ده میلیونی عروسی یک کولر،  یخچال در گرمای تابستان برای یک خانواده نیازمند بگیریم و جشن شادی خود را با آنها قسمت کنیم یا با کمک به بیماران نیازمند قسمتی از آلام آنها کم کنیم. 
کرونا فرصت بسیار خوبی است که باور کنیم می توانیم بجای هزینه های غیر ضروری مراسم  ختم یک صدقه جاریه برای اموات انجام بدهیم با کمک به مسجد ، حسینیه،  مدرسه، مراکز فرهنگی ، مراکز نیکوی کاری، یتیم خانه ها ، خانه های سالمندان عملی ماندگار انجام دهیم .
این روزها باید بیشتر  مسائل بهداشتی را رعایت  کنیم ،از حضور در مراسم ها، رفت و آمد های غیر ضروری در سطح شهر،  برگزاری جشن و مهمانی های خانوادگی جدا خودداری کنیم تا زمینه شکست ویروس کرونا را فراهم کنیم .
باید هنگام خروج از منزل حتی برای یک کار ساده حتما از ماسک استفاده کنیم و سایر نکات بهداشتی را رعایت کنیم .
این روزها باید همه افراد را ناقل کرونا و همه وسایل ها را آلوده به ویروس بدانیم و فکر کنیم همه کسانی  اطراف ما  بیمار هستند و هیچ موردی را نادیده نگیریم تا بتوانیم این دوران به به سلامت طی کنیم و دوباره دورهم بودن را تجربه کنیم. 
* بانیان آزادی
[کد خبر:AJ32856]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب