IMG_20200608_165857_346.jpg

 

 

آینه جم:   سجادبهزادی ؛
ناحیه صنعتی جم بلاخره به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.آنطور که این رسانه  جویا شده است،این ناحیه صنعتی ۲۰ هکتار مساحت دارد و در بخش هایی از اراضی ملی حد فاصله تپه چگاسه تا اتوبان(جم به عسلویه) و در محدوده ی روستای کمال آباد قرار دارد.
از عجایب روزگار هم اینست که بخش قابل توجهی از اراضی واگذار شده به ناحیه صنعتی جم ،ملی و دولتی بوده و معارضین بخش های کوچکی از آن نیز نتوانسته اند از دادگاه رای بگیرند و تمام ۲۰ هکتار اراضی ناحیه صنعتی جم اکنون جهت توسعه صنایع خرد و کوچک در‌اختیار سازمان شهرک های صنعتی استان قرار دارد.متاسفانه در شهرستان جم کمتر شاهد این سطح از اراضی ملی هستیم که بدون مدعی در اختیار توسعه فعالیت های عام المنفع قرار گیرد.
اما نکته اساسی اینست؛ در شرایطی که کشور گرفتار بحران های شدید اقتصادی وصنعتی است و سرمایه گذاری در تمام بخش های کشور با افول کم سابقه ای روبرو است و چشم انداز روشنی نیز نمی توان برای این‌بحران متصور بود و سرمایه گذاری بخش های مختلف کشور نیز با بی ثباتی روبروست، آیا تصویب ناحیه صنعتی برای جم میتواند انگیزه ای برای سرمایه گذاران باشد و توسعه شهرستان را رونق دهد؟!
 در حال حاضر استان بوشهر دارای 20 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب و یک منطقه ویژه اقتصادی می باشد، که 18 شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله بهره برداری و واگذاری زمین می باشد و بنظر می رسد بیشتر این شهرک ها گرفتار تعطیلی صنایع خود و یا رکود کم سابقه هستند. حالا شهرستان جم ، هم زمان با این بحران های مالی و اقتصادی کشور، یکی از آخرین مناطقی است که در استان ،ناحیه صنعتی برای آن تصویب شده است. 
باید دید روند توسعه سرمایه گذاری ناحیه صنعتی جم چگونه پیش میرود و دولت چه عوامل انگیزشی برای توسعه صنایع خرد و کلان در این مجموعه در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد؟
 
آیا آنگونه که در اهداف تصویب این ناحیه صنعتی آمده است ،سرمایه داران شهرستان در بخش های کشاورزی حاضر میشوند با سرمایه گذاری های خود در ناحیه صنعتی از خام فروشی محصولات پرهیز کنند و آنها را به فراورده های مختلف تبدیل کرده و ایجاد اشتغال کنند؟
 
*کانال  توسعه و جامعه جم
[کد خبر:AJ32826]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب