000000000000000000000000075mimt624.jpg

 

آینه جم : هواشناسی بوشهر درباره رگبارهای بهاری، آبگرفتگی معابر و تلاطم دریا از فردا تا اوایل هفته آینده هشدار داده است.

به گزارش «آینه جم »؛ رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ساعاتی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات شرقی استان احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد، اما از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی و دریایی ابتدا بر روی دریا و سپس در استان افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: پیش بینی می‌شود با فعالیت این سامانه از چهارشنبه تا اواخر یکشنبه آینده، به تناوب در برخی از ساعات آسمان استان ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده باران و در لحظاتی رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد باشد. احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

او ادامه داد: چهارشنبه و شنبه و یکشنبه هفته پیش رو بارندگی از مقدار و شدت بیشتری برخوردار باشد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به وزش باد در این مدت گاهی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، بیان کرد: در این مدت شاهد افزایش تلاطم دریا به ویژه در روز‌های چهارشنبه، شنبه و یکشنبه، خواهیم بود و ارتفاع موج دریا بیش از دو متر خواهد شد. همچنین احتمال خیزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

راستگو افزود: به علت ماهیت رگباری بارش‌ها و بارش تگرگ در زمان فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در روز‌های چهارشنبه، و شنبه و یکشنبه پیش رو و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

او با تاکید بر خودداری از ترددهای دریایی در این مدت، عنوان کرد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در روز‌های شنبه و یکشنبه لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود و با توجه به احتمال بارش تگرگ، اقدام‎‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی صورت گیرد.

[کد خبر:AJ31971]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب