11410362_739.jpg

 

 

 

 

آینه :  بیماری کرونا در کشور می تازد و ضرورت توجه مردم به نکات بهداشتی و نظارت مسئولان بر بازار لوازم بهداشتی و خدمات مرتبط ضروری است.

در ادامه تازه ترین خبرهای مرتبط با این ویروس را می خوانید:

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران افزایش یافت

رییس روابط عمومی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان کروناویروس در کشور را اعلام کرد.

دکتر جهانپور ظهر چهارشنبه در بیان آخرین آمارهای کووید- ۱۹ در کشور گفت:‌ ۴۴ نفر ابتلای جدید بصورت قطعی به کرونا، تایید شده که از این تعداد ۱۵ نفر از استان قم، ۹ نفر استان گیلان، ۴ نفر در تهران، یک نفر استان مرکزی، ۳ نفر در خوزستان، ۲ نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در استان کرمان، یک نفر در اردبیل، یک نفر در مازندران، یک نفر در لرستان، دو نفر فارس، یک نفر استان سمنان، دو نفر کهکیلویه و بویراحمد و یک نفر هرمزگان هستند.

وی همچنین گفت: از این ۴۴ نفر جدید چهار نفر فوت کردند و شمار جانباختگان به ۱۹ نفر افزایش یافت.

جهانپور با اشاره به اینکه نمونه های آزمایشگاهی تا کنون در هفت آزمایشگاه مرجع بررسی می شد، افزود: تا پایان این هفته شمار آزمایشگاه‌ها به ۱۵ می‌رسد و امیدواریم ظرف هفته آینده این تعداد به ۲۲ آزمایشگاه مرجع برای تشخصی کووید ۱۹ برسد تا پاسخگویی به مردم سریعتر صورت گیرد.

مراجعه شیادان و کلاهبرداران به بهانه تست کرونا به ساختمان های مسکونی

متاسفانه عده ای شیاد و کلاهبردار به اتفاق چند خانم مجهز به ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمانهای مسکونی مراجعه میکنند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، این افراد به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنین را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت می برند. اگر افرادی برای تست بیماری کرونا به شما مراجعه کردندحتما به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

بازار تجاری گناوه تعطیل شد

در پی تعطیلی مدارس و هجوم گسترده مسافران از سراسر کشور به بندر تجاری گناوه اتحادیه اصناف این شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بازار تجاری این بندر را که مشتریان زیادی از سراسر کشور دارد از روز چهارشنبه به مدت پنج روز تعطیل کرد.

با توجه به اینکه شهرستان گردشگری گناوه درطول سال بویژه فصول پایانی سال و تعطیلات نوروز با ورود بی‌شمار هموطنان اقصی نقاط کشور مواجه می‌شود اتحادیه اصناف این شهرستان در نشست سه شنبه شب خود مصوب کرد که بازار این بندر برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا به این منطقه تعطیل شود.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: به علت ورود گسترده مسافران استان‌های درگیر این ویروس به این شهرستان، بازار گناوه از ساعت ۲۲ سه شنبه شب ۶ اسفند تا  ساعت ۲۲ یکشنبه یازدهم اسفند ماه جاری تعطیل خواهد بود و از کسبه درخواست می‌شود برای جلوگیری شیوع ویروس این بیماری در شهر و حفظ سلامت و  جان شهروندان با این اتحادیه‌ها همکاری و مغازه‌های خود را باز نکنند.

سیدفخرالدین حسینی افزود: همه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نیز در این مدت تعطیل خواهند بود و کاسبان پس از این زمان، برای کارهای اداری به این اتحادیه‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: دست فروشان هم با اتحادیه‌ها همکاری و از فعالیت در این مدت پرهیز کنند.

تست تب سنجی در ورودی های استان و ممنوعیت عرضه قلیان

استاندار بوشهر نیز گفت: تمامی مراکز عرضه‌ قلیان در استان بوشهر به‌دلیل تأثیر در شیوع کرونا به‌سرعت و بدون هیچ ملاحظه‌ای جمع‌آوری می‌شود.

عبدالکریم گراوند در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با اشاره به دغدغه مردم استان بوشهر برای ورود مسافران دیگر استان‌ها به استان بوشهر و احتمال مبتلا بودن آن‌ها به کرونا هم گفت: مصوب شد تا با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی در تمامی ورودی‌های زمینی و هوایی و دریایی استان از شمال، جنوب، شرق و غرب تست تب‌سنجی انجام شود و امیدواریم با این هماهنگی‌ها از این بیماری پیشگیری شود.

او درباره تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز هم گفت که ما پیشنهادهای خود را داده‌ایم و تصمیم‌گیری آن بر عهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

استاندار بوشهر از سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز خواست تا با افزایش گشت‌های بازرسی و نظارت بیشتر بر بازار، از گران‌فروشی و یا احتکار پیشگیری و با متخلفان به‌شدت برخورد کنند.

به‌گفته گراوند همچنین مقرر شد بسته‌های پستی ورودی به استان نیز ضدعفونی شوند و عرضه قلیان در تمامی مراکز عمومی به‌سرعت و بدون هیچ ملاحظه‌ای ممنوع و قلیان‌ها جمع‌آوری می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی: موردی از کرونا در بوشهر نداشته‌ایم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نمونه‌هایی که تا کنون از نظر ابتلا به کرونا بررسی شده‌اند، هیچ کدامشان مثبت نبوده و تا حالا بیمار کرونایی نداشته‌ایم.

سعید کشمیری پس از جلسه ستاد پدافند غیرعامل استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مراجعه کنندگانی با علامت‌های شبه آنفلوانزا داشته‌ایم و نمونه‌هایی از بیماران گرفته‌ایم و تا کنون جواب آزمایش‌هایی که به دستمان رسیده، هیچ کدام مثبت نبوده است.

او افزود: بالاخره ممکن است استان ما هم درگیر کرونا شود، زیرا استان‌های همسایه ما یعنی خوزستان، فارس وهرمزگان درگیرشده‌اند و در استان ما هم بروز خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مدیریت پیشگیرانه را تنها راهکار مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و دست نزدن به دهان و چشم بهترین راه برای در امان ماندن از این بیماری است، زیرا ویروس از طریق تماس دست‌های آلوده به صورت منتقل می‌شود.

کشمیری گفت: باید سطوح در ادارات، کارخانه‌ها، مدارس وهرجا که افراد حضور دارند به طور مرتب ضد عفونی شود، وسایلی که ممکن است دست آلوده‌ای به آن خورده باشد مانند قندان از این محیط‌ها جمع شود.

او تاکید کرد: اگر همه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند میزان انتقال ویروس خیلی کاهش می‌یابد.

کشمیری همچنین با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌ها باید بیماران شبه آنفلوانزا را پذیرش کنند، گفت: هیچ بیمارستانی حق ندارد بگوید برای پذیرش این گونه بیماران تعیین نشده و از پذیرش خودداری کند. با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

او افزود: حتی اگرمورد مثبتی از کرونا داشته باشیم باز هم همه بیمارستان‌ها موظفند چنین بیمارانی را پذیرش کنند و طبق پروتکل یکسانی که ابلاغ شده بیماران را معاینه کنند و اگر آزمایش بیماری مثبت شد او را به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال دهند تا در بخش عفونی زیرنظر متخصصان بستری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا را استفاده از قلیان عنوان کرد و گفت: جمع آوری قلیان از مراکز عرضه کننده آن در دستور کار است.

دانشگاه خلیج فارس تعطیلی تا پایان سال را لغو کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه خلیج فارس گفت : تعطیلی اعلام شده قبلی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا پایان سال جاری اعلام شده بود از هفته آینده تا اطلاع ثانوی لغو می شود و تصمیم گیری در این مورد به ستاد مبارزه با کرونا واگذار شده است.

رضا نکیسا افزود: با  توجه به این که تصمیم‌گیری در مورد ادامه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری همه سازمان‌ها از جمله دانشگاه‌ها از تاریخ شنبه ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ به بعد به ستاد ملی مبارزه با کرونا واگذار شده‌ است به این علت اطلاعیه پیشین درمورد تعطیلی دانشگاه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی لغو می‌شود.

فسخ قرارداد رزرو تالارها بدون پرداخت وجه

پلیس اماکن پایتخت اعلام کرد: طی نامه ای به اتاق اصناف ابلاغ  شد که اتحادیه تالارداران موظف هستند برای فسخ قرارداد مجاز به دریافت هیچ وجهی نکنند و  کل مبلغ بیعانه ای که برای رزرو تالار دریافت کرده اند را عودت دهند.

[کد خبر:AJ31689]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب