000000000056465598.jpg

 

 

آینه جم : فعالیت سامانه بارشی جدید استان بوشهر از اواخر یکشنبه شب در شمال استان آغاز و از نیمه شب در جنوب استان و  ابتدای صبح در مناطق مرکزی استان فعال شد تا برای ساعتی بارش های شدید و آبگرفتگی معابر را رقم بزند.

به گزارش « آینه جم »؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی درباره بارش شدید باران، دستگاه‌های امدادی استان بوشهر در آماده باش کامل هستند.

جهانگیر دهقانی بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی درباره بارش شدید باران، از روزهای گذشته به دستگاه‌های مرتبط آماده باش داده شده و اکنون همگی آماده‌اند که اگر مشکلی پیش آید آن را مدیریت کنند.

او ادامه داد: بر همین اساس، همه مدارس استان امروز (دوشنبه ۲۵ آذر) در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شد و برای تعطیلی مدارس در فردا هم امروز تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر افزود: در روزهای گذشته اطلاع رسانی لازم از طریق رسانه‌ها صورت گرفته و هشدارهای لازم به مردم داده شده است.

دهقانی عنوان کرد: پرهیز از تردد شناورها به ویژه شناورهای تفریحی و کوچک، خودداری از اسکان در بستر و حریم رودخانه‌ها، پرهیز از حضور در ارتفاعات و نقاطی که احتمال ریزش وجود دارد، خودداری از عبور  غیرضروری وسایل نقلیه در مناطقی که دچار مشکل هستند، حفاظت  از محصولات کشاورزی و دام‌ها در مقابل تگرگ، اقدام‌ها و توصیه‌هایی است که صورت گرفته است.

او گفت:سامانه بارشی امروز و فردا در همه نقاط استان بوشهر و چهارشنبه صبح در جنوب استان فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از مردم خواست در مکان‌هایی که احساس خطر وجود دارد، حضور نیابند.

 

 

میزان بارش در شهر های استان تا ساعت ۹ صبح  دوشنبه 
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی اخیر در این استان بندر دلوار از توابع شهرستان تنگستان با ۷۵ میلی‌متر بارش شاهد بیشترین میزان بارش‎ها بوده است.
پیام مساعدی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان های دیر، جم، بوشهر و عسلویه نیز به ترتیب ۲۴.۷، ۲۳.۱، ۲۰ میلی‌متر بارش گزارش شده است.
وی بیان کرد: میزان بارش درجزیره خارگ، برازجان و گناوه نیز به ترتیب ۷، ۲.۶ و یک میلی‌متر گزارش شده است.
مساعدی ادامه داد: براساس پیش‎بینی‎ها مبنی بر بارش شدید باران دراستان‎ بوشهر  بیشترین فعالیت سامانه از برای ظهر امروز تا صبح فردا خواهد بود.
[کد خبر:AJ30639]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب