00139608210003hotoH.jpg

 

 

آینه جم : مدیر شرکت مخابرات منطقه بوشهر گفت: طرح واگذاری فیبر نوری برای ایجاد پهنای باند و اینترنت پرسرعت در مشترکان خانگی استان اجرا می‌ شود.

به گزارش « آینه جم »؛ علی مهرپویا در نشست خبری گفت: واگذاری فیبر نوری سرعت اینترنت مشترکان مخابرات را تا 4 برابر افزایش می دهد، همچنین استفاده بهتر از دستگاه‌های نظارت تصویری، مدیریت هوشمند ساختمان و کنترل از راه دور اشیاء از دیگر خدماتی است که با اجرای این طرح به مشترکان ارائه می‌ شود.

وی تصریح کرد: با نصب اپلیکیشن این طرح بر روی تلفن همراه مشترکان خانگی می‌توانند به آسانی کنترل اشیاء الکترونیکی منزل را در دست داشته و با زدن یک کلید از راه دور هر اقدامی از جمله خاموش و یا روشن کردن، کم یا زیاد کردن دستگاه های الکترونیکی را انجام دهند.

مدیر مخابرات منطقه‌ای بوشهر با تأکید بر اینکه هزینه تبدیل کابل مسی به فیبر نوری تا درب منزل برای مشترکان رایگان است خاطرنشان کرد: این سرویس در شهرهای بوشهر، جم، کنگان، دلوار، گناوه و دیلم آماده بهره برداری مشترکان است، هرچند در شهری مثل بوشهر اغلب مناطق مسکونی شامل مجتمع های مسکن مهر و اغلب خیابان ها این مهم اجرایی شده و به تدریج تکمیل می شود، از این رو مشترکان می توانند به شرکت مخابرات مراجعه و درخواست استفاده از خدمات فیبرنوری را ارائه کنند.

به گفته وی، اکنون 500 مشترک از خدمات فیبرنوری استفاده می کنند درحالی که ظرفیت 7 هزار مشترک فراهم است و این میزان افزایش می یابد.

حذف قبوض کاغذی تلفن از مهرماه

مدیر مخابرات بوشهر همچنین از حذف قبوض کاغذی کارکرد مشترکان تلفن ثابت از مهر ماه خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات وزیر ارتباطات و در راستای تحقق دولت الکترونیک، از مهرماه سال جاری قبوض کاغذی کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌ شود.

مهرپویا با بیان اینکه از همشهریان تقاضا داریم با مراجعه به سایت شرکت مخابرات یا دفاتر خدمات ارتباطی، شماره تلفنی که باید کارکرد تلفن ثابت پیامک شود را اعلام یا بروزرسانی کنند، افزود: مشتریان تلفن ثابت می‌ توانند از طریق تماس با سامانه ۲۰۰۰، بصورت شبانه روزی از کارکرد تلفن ثابت مطلع و نسبت به پرداخت از همین طریق اقدام نمایند و وصل تلفن قطع شده به محض پرداخت انجام می شود.

وی ادامه داد: وب سایت شرکت مخابرات به نشانی www.tci.ir و کد دستوری #۲۰۲۰* نیز راههای ارتباطی دیگر برای دریافت کارکرد تلفن ثابت به صورت لحظه‌ای و پرداخت از همان طریق است.

مشکل در واگذاری تلفن ثابت

مهرپویا درخصوص سوالی پیرامون اینکه مدتهاست در برخی محلات شهر بوشهر خط جدید تلفن ثابت صادر نمی شود، بیان کرد: این گلایه به حق است، اما با ایجاد شبکه فیبرنوری امکان واگذاری تلفن ثابت نیز به مشترکانی که متقاضی باشند و شبکه در نزدیکی آنها عبور کرده، وجود دارد.

خبر خوب برای جمی ها

یکی از مشکلات عدیده شهرستان جم، اختلال در شبکه های مخابراتی در برخی ایام سال مثل بارندگی ها می باشد که مدیر مخابرات استان می گوید: با تقویت تیم های اجرایی و بهبود نگهداری ها، تلاش شده اختلال مخابراتی در این شهرستان به کمترین میزان برسد.

مهرپویا افزود: با اجرایی شدن خط دوم فیبرنوری شهرستان جم که در هفته دولت به بهره برداری می رسد، ارتباطات مخابراتی در این شهرستان پایدار خواهد شد و می توانیم این نوید را دهیم که یکی از مشکلات قدیمی شهرستان در حال رفع است.

به گفته وی، فرماندار، نماینده مجلس و شهرداری درخصوص این مهم شرکت مخابرات را همراهی کردند و تا شهریورماه خدمات بر بستر فیبر نوری در این شهرستان هم اجرایی می گردد.

تماس هایی که هزینه میلیونی می تراشد

مدیر مخابرات بوشهر همچنین در این نشست درخصوص تماس هایی که امکان تحمیل هزینه های زیاد برای مشترکان دارد هشدار داد.

مهرپویا گفت: بعضا در برخی برنامه های ماهواره ای یا برنامه های کودک شماره تلفن هایی معرفی می شود که تماس با آنها و معطلی که پشت خط دارد امکان تحمیل هزینه های زیاد و بعضا ارقام میلیونی دارد، از این رو مشترکان باید در این خصوص مطلع باشند، خصوصا تماس هایی که بعضا کودکان با شماره های اعلامی برقرار می کنند.

چالش های مخابرات

این مقام مسئول مهمترین چالش های مخابرات را چنین برشمرد: گرانی و محدودیت ها برای تامین تجهیزات، سرقت سیم و کابل مخابراتی، خسارت به شبکه مخابراتی در فعالیت برخی پروژه ها و ساخت و سازها و عدم استقبال مناسب از سرویس های خدمات الکترونیکی و ارزان که برای تسهیل در پاسخگویی و خدمات به مشترکان پیش بینی شده است.

* خلیج فارس 

[کد خبر:AJ29165]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب