0000000000000000000000000000980412000hotoN.jpg

 

حسن احمدی

آینه جم: اجحاف در حق مردمان جنوب استان بوشهر برنامه جدیدی نیست، مگر می‌شود میزبان صنعت باشی و آلایندگی نداشته باشی، آلایندگی حق مسلم مردم جنوب استان بوشهر است هر چند به قول علوی تا به حال، به نام ما جنوبی‌ها، اما به کام شمال استان بوشهر بوده است.

خبرهایی که این روزها، قلب‌های ما ساحل‌نشینان را آزرده خاطر کرده است، خبر غرق شدن هم‌وطنان خود در دریاست. دریایی که قرار بود جاذبه گردشگری ما و  امتیاز شاخص ما باشد اما این روزها به جان ما جنوبی‌ها افتاده است.

چه عاملی، شخصی، یا ارگانی متولی این کار است؟ بهتر است بگوییم آیا کسی از مسئولین به این امر فکر کرده‌اند. با وجود اینکه خبر غرق شدن هم‌نوعان مثل خبر قطعی آب و برق معمولی شده آیا مسئولین نباید چاره‌ای بیاندیشند؟ چرا در سواحل جنوب استان بوشهر باید شاهد مرگ هم‌نوعان خود باشیم؟

 

پایتخت انرژی کشور شناگاه امن ندارد  

 

دریاها و سواحل بکر شهرستان‌های عسلویه،کنگان و دیر به عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری جنوب استان بوشهر مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند، اما به دلیل نبود شناگاه امن جان این انسان‌ها همچون آلایندگی شرکت‌ها در معرض خطر هستند و به دریا ریخته می‌شود. 

وجود شناگاه امن در پایتخت انرژی کشور امری ضروری و بی‌بدیل است، وجود اماکن ایمن و محافظت شده در سواحل دریا جهت تفریح سالم به عنوان حداقل‌های زندگی این مردم کم توقع ساحل‌نشین، ضروری است.

جالب است اکنون که این یادداشت را می‌نویسم، مردی که در همسایگی ما دارای سه فرزند است، جان خود را برای نجات جان همنوع خود در سواحل از دست داد. اگر شناگاه امن با امکانات لازم و ناجیان غریق در سواحل وجود داشت جان این فرد به دریا ریخته می‌شد؟

و چه رسوایی بالاتر از آن که اگر در لحظه اولیه با خبر شویم کسی در حال غرق شدن است، اقدامات شایسته و کاربردی که استاندارد می‌باشد را نمی‌توانند هیچ یک از شهرستان‌های جنوبی انجام بدهند و نمونه‌های این مورد را بارها دیده‌ایم، آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.

با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، نیاز است مسئولان استانی و شهرستانی ورود جدی کنند و دستور ویژه‌ای صادر کرده تا در اسرع وقت کمیته ساماندهی سواحل با محوریت شناگاه‌ها تشکیل گردد.

داشتن شناگاه امن که هزینه بسیار کمی دارد برای پایتخت انرژی کشور نیازی مبرم و ضروری است، کمترین درخواست این مردمان پایتخت انرژی کشور که دود فلرها با زندگی و خون آنها عجین شده، بتوانند با خیالی آسوده در سواحل دریای خود شنا کنند.

** فارس

[کد خبر:AJ28809]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد 1398-04-15 09:53
سپاس از ایینه جم بابت پیگیری مشکلات ما جنوبی ها
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب