0000000000000001348543.jpg

 

 

آینه جم:  مصطفی ارجمند:  در کمال ناباوری، تیمی از یک شهر کوچک و استراتژیک در آخرین نقطه استان بوشهر به لیگ برتر فوتبال ایران صعود می کند. این لیگ برتری شدن از آن جهت اهمیت بیشتری دارد که استانی چون فارس سالیانی است که از این شانس محروم است و در آرزوی نامی در میان نامداران!
تیم پارس جنوبی جم وابسته به وزارت نفت است و تا قبل از لیگ برتری شدن بدون هیچ منعی، از خوان پر نعمت نفت برخوردار می شد. امروز اما شرایطش متفاوت شده؛ وزارت نفت از تیم داری منع شده و درآوردن مخارج سرسام آور تیم به بحران جدی و دلمشغولی دردناک مردم و مسئولان بدل شده. اما با همه این مشقات، همچنان تنها دلخوشی فوتبالی های جنوب است.
 
بدون اغراق، فردا جذاب ترین روز هواداران پارس جنوبی است. تیم محبوب شان در آخرین روز لیگ برتر، با تیم اول جدول لیگ بازی می کند. بازی ای که گر چه برای قرمزهای پایتخت، حکم مرگ و زندگی دارد اما برای جمی ها و تیم شان جز استرس میزبانی، هیچ استرسی ندارد.
 
پرسپولیسی ها به جم سفر می کنند تا با کسب امتیازی حداقلی، جام قهرمانی را بالای سر ببرند و زرد پوشان جم هم باید تلاش کنند تا بازی جوانمردانه ای ارائه کنند ولو به قیمت ویران شدن جشن قهرمانی در شهرشان!
 
قصدم تحلیل کارشناسی بازی نیست فقط نکته ای را لازم بود یادآور شوم: 
این دومین بار است که در آستانه دیدار پارسی ها با تیم های پایتخت، ناگهان خبری دست به دست می شود که یکی، هواداران پرسپولیس را به مرگ تهدید کرده است!  موضوع چیزی نبود جز کری خوانی فوتبالی هوادار پارسی در اینستاگرام؛ از همان ها که نمونه اش را فراوان دیده ایم!
 
با انتشار خبر اما موجی از حملات رسانه ای آغاز و طوری وانمود شد که انگار سرخ آبی ها به میدان جنگ می روند در حالی که به هیچ وجه، چنین چیزی نیست و مردم جم طی دو سال گذشته نشان داده اند آبروی شهرشان را به پای شور فوتبالی نمی ریزند.
 
اما اینکه چرا چنین اتفاقی رخ می دهد ناشی از ذات کثیف فوتبال است که همیشه کوچک ها با ابزار قدرت و ثروت و پروپاگاندای مافیایی رسانه، پای تیم های بزرگ و پر طرفدار قربانی می شوند و البته در این میان گزک را هم خامی و کم تجربگی کوچک ها به دست غول های شانتاژ رسانه ای می دهد.
 
راه زیادی مانده تا بیاموزیم گاهی هر حرف و رفتارمان چقدر می تواند در برخی شرایط، آسیب زا باشد. کاش حالا که دو سال از لیگ برتری شدن مان گذشته قدری حرفه ای تر می شدیم هم در تیم داری هم در هواداری!
من نه قرمزم، نه آبی و آرزو می کنم تیم پارس جم ببرد چون پارس باید بزرگ بماند حتی اگر جام در جم رو نشود!
[کد خبر:AJ28318]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب