82522457-71597546.jpg

آینه جم : همایش ملی دانشجویی مهندسی صنایع در صنعت نفت و گاز به همت دانشکده فنی و مهندسی جم با حضور دانشجویانی از سراسر ایران در جم به مدت دو روز برگزار شد.

هاشمی دبیر انجمن علمی صنایع دانشکده فنی و مهندسی جم با بیان اینکه این همایش برای اولین بار در این سطح در شهرستان برگزار می شود اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی های به عمل آمده دانشجویان شرکت کننده در این همایش امکان بازدید از صنایع گازی و پتروشیمی موجود در منطقه را دارند و همچنین در کارگاه های تخصصی صنایع که در این دو روز دایر می شود شرکت می کنند که در نوع خود در کشور کم نظیر است.

 مصلح رییس دانشگاه خلیج فارس در آیین  افتتاحیه این همایش با بیان اینکه چهار نوع دانشگاه در دنیا داریم که عبارت اند از 1-دانشگاه های آموزش محور 2-دانشگاه های پژوهش محور 3- دانشگاه های نوآور 4- دانشگاه های کار آفرین اظهار داشت :دنیا دانشگاه های نوع سوم و چهارم را بیشتر ترجیح می دهد و باید خروجی دانشگاه فارغ التحصیل تعدادی شرکت دانش بنیان برای تجاری کردن ایده های دانشگاهی باشد.

اگر دانشگاه ایزوله و جدای از صنعت باشد قطعا دانشگاه کارآفرین و نوآور شکل نخواهد گرفت .

وی افزود: استان ما به عنوان یک قطب صنعتی در جهان از نظر انباشت منابع باید تکنولوژی لازم برای توسعه آن را داشته باشد نه فقط وارد کننده صنایع عظیم باشیم. دانشگاه و صنعت از هم جدا نیستند و اگر با این دید به مسئله نگلاه کنیم قطعا می توانیم توسعه دانش بنیان داشته باشیم.

وی ادامه داد: ساختار های سنتی موجود ظرفیت اشتغال های جدید را ندارند. باید این فکر را که دولت وظیفه تامین اشتغال برای دانشجویان را دارد از ذهن ها پاک کنیم و به سمت کارآفرینی و تاسیس شرکت های دانش بنیان پیش برویم.

وی در پایان از زحمات الماسی نماینده مجلس در مورد ساختمان دانشکده جم تشکر کرد و اعلام کرد:با پیگری های الماسی داریم به نتایج خوبی می رسیم و خبرهای خوبی داریم که در آینده ای نزدیک آن ها را رسانه ای می کنیم.

در ادامه این همایش فرماندار، امام جمعه شهرستان جم،  دکتر ایرجی مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهندس ولی زاده دبیر اتحادیه انجمن های علمی مهندسی  صنایع کشور سخنرانی کردند.

در اين مراسم یک پنل تخصصی با محوریت نقش مهندسی صنایع در صنعت نفت و گاز و بازدید از مراکز صنعتی در روز پایانی همایش در نظر گرفته شده بود.

تصاویر:

IMG_1081.jpg

IMG_1108.jpg

IMG_1125.jpg

IMG_1143.jpg

IMG_1336.jpg

 

 

 

 

[کد خبر:AJ23254]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب