0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000013960608002579_Test_PhotoH.jpg

 

آینه جم ؛ با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، اولین همایش ائتلاف مسوولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش گاز فجر جم برگزار شد.

به گزارش آینه جم، اولین همایش ائتلاف مسوولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش گاز فجر جم با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر، مسوولان محلی،اعضاء شوراها و برخی فعالین حوزه‌های مختلف امشب در فرهنگ‌سرای شهرک توحید برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم در این همایش اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی مشکلات فراوانی برای راه‌اندازی این شرکت وجود داشته است و در آن زمان پالایشگاه گاز فجر جم فاقد هرگونه امکاناتی بود.

هادی هاشم‌زاده‌فرهنگ با اشاره به اینکه در بدو ورودش به این شرکت به عنوان مدیرعامل به بررسی روند پیشرفت پالایشگاه پرداخته، افزود: در آن زمان هیچ برنامه کارشناسی در جهت بررسی مشکلات شرکت با محیط پیرامونی وجود نداشت.

وی یادآور شد: اولین اقدام ما در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی نگاه کارشناسی با حضور فرماندار شهرستان جم در نشست مشترک بود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: همایش ائتلاف مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فجر جم برای اولین بار است که رخ داده و امیدواریم به طور کارشناسی و اصولی بتوانیم به منطقه پیرامونی خدمت کرده باشیم.

هاشم‌زاده فرهنگ افزود: هدف نهایی از مسوولیت‌های اجتماعی همزیستی مسالمت‌آمیز بین مردم  بومی و کارکنان پالایشگاه فجرجم است .

وزارت نفت یکصد‌میلیارد تومان برای توسعه شهرستان جم هزینه کرده است

فتح‌الله نوروزی فرماندار جم نیز در این نشست اظهار داشت: شهرستان جم پیشینه فرهنگی دارد و انسان های بزرگی در این منطقه زندگی کرده‌اند که به غنای فرهنگی این شهرستان کمک کرده‌اند.

وی افزود: شهرستان جم قبل از ورود پالایشگاه فجر جم آثار تاریخی فراوانی داشته است و پس از آن نیز با ورود صنعت نفت جایگاهش در سطح کشور بیشتر شناخته شده است.

فرماندار شهرستان جم تصریح کرد: مسوولیت اجتماعی در شهرستان جم با نگاه مثبت وزیر نفت اجرایی شده است اما توسعه امروز فقط نگاه اقتصادی نیست بلکه در حوزه فرهنگ، سیاست و تعاملات اجتماعی نیز باید این نوع توسعه انجام شود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری این همایش، باید شاهد تعاملات خوب پالایشگاه با شهرها و روستاهای شهرستان جم باشیم و این روند مثبت تداوم داشته باشد.

نوروزی با اشاره به خدمات دولت یازدهم در شهرستان جم، عنوان کرد: در طی چهار سال گذشته وزارت نفت برای اجرای یک‌صد کیلومتر گازرسانی، طرح تحول سلامت و برخی از پروژه‌ها قریب به یک‌صد میلیارد تومان در شهرستان جم هزینه کرده است.

جم  یکی از سالم‌ترین شهرستان‌های ایران در حوزه خانواده است

گراوند  مدیر مطالعه طرح پژوهشی مسئولیت های اجتماعی شرکت فجر جم نیز در این همایش اظهار داشت: شهرستان جم  یکی از سالم‌ترین شهرستان‌های ایران در حوزه خانواده است و بهترین نمونه زندگی مهاجرنشین در ایران را داراست.

وی با بیان این که شهرستان جم تمامی ظرفیت‌ها در حوزه توسعه را دارد افزود: ظرفیت اجتماعی، اعتقادی و اقتصادی شهرستان جم طوری است که در مقابل همه آسیب‌ها مقاوم خواهد بود .

مدیر مطالعه طرح پژوهشی مسئولیت های اجتماعی شرکت فجر جم تصریح کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های مهاجرپذیر کشور است که این مهاجرت روی محیط زیست و سیستم اجتماعی تاثیر دارد و مسوولیت در حوزه محیط زیست را بیشتر جلوه می‌دهد.

اگر کسی بخواهد درباره  تاریخ گذشته جم تحقیق کند باید جم را بررسی کند

عبدالکریم گرواند معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این نشست گفت:در دولت‌های گذشته نگاه خیلی خوبی به حوزه اجتماعی وجود داشت و هم اکنون دولت تدبیر و امید نیز نگاه مثبتی به حوزه اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: از خدمات فرهنگی دولت تدبیر و امید تشکیل شورای اجتماعی بود که جلسات آن در حضور مقام رهبری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ و قدمت شهرستان جم، عنوان کرد: اگر کسی بخواهد درباره  تاریخ گذشته جم تحقیق کند باید جم را بررسی کند.

گراوند با بیان این که توسعه اقتصادی نباید باعث ویرانی حوزه فرهنگ و اجتماعی شود ادامه داد: پیشرفت همه جانبه مورد نظر ماست و وزارت نفت همکاری خوبی با مجموعه استانداری بوشهر دارد اما توقع ما بیش از این موارد است.

وی یادآور شد: شورای کنونی شهر جم که نخبگان سیاسی در آن وجود دارد می‌توانند در تعامل با نفت و گاز سبب توسعه و پیشرفت شهرستان جم بشوند.

گراوند با اشاره به برجام بیان کرد: برجام باعث سرعت بخشی به چرخ توسعه کشور شده و رهبر انقلاب بر سیاست خارجی کشور مهر تایید زده‌اند.

وی یادآور شد: دولت موانع رشد تولید نفت را برطرف کرد و امروز در برداشت نفت و گاز با قطر برابری می کنیم .

بازگشایی فرودگاه جم، خواسته‌ مردم از وزارت نفت است

سکینه الماسی نماینده جنوب استان نیز در این نشست  اظهار داشت: شرکت پالایش گاز فجر جم در ابتدا نگاهی به مسوولیت اجتماعی نداشت، اما پس از آن کارهای خوبی در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرک‌ها باعث پیشرفت اقتصادی شهرستان جم شدند افزود: وزیر نفت با داشتن نگاه مثبتی در حوزه مسوولیت اجتماعی با نماینده مردم همرایی دارد و حمایت از تیم فوتبال پارس‌جنوبی‌جم انجام مسوولیت‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

 نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حوزه پژوهش ضروری است از ظرفیت شهرستان و حوزه انتخابیه استفاده شود، یادآور شد: با همکاری چهار فرماندار جنوب استان بوشهر، بسته بسیار خوبی در جهت حمایت به وزارت نفت ارسال کردیم و با نگاه مثبت وزیر نفت اجرایی شده است.

الماسی با تقدیر از نگاه مثبت معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر برای حل مشکلات شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر بیان کرد: بازگشایی فرودگاه جم، خواسته‌ مردم  شهرستان جم از وزارت نفت است که امید داریم در حوزه مسوولیت اجتماعی این وزارت‌خانه حل شود .

* فارس

[کد خبر:AJ22800]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # مهدی 1396-06-10 12:10
شرکت پالایش گاز فجر جم هیچ کاری برای مردم جم انجام نداده هر آنچه انجام دادی برای کارکنان خودش بوده و لاغیر علی الخصوص مهندس فرهنگ که دیگه چهره واقعی ایشون برای همه رو شده اگر شرکت پالایش گاز فجر جم میاد هزینه ای رو برای راهسازی میده بخاطر آسایش همکاران خودش و امنیت مسیر حرکت کارکنان خودش هست و یا هر حرکت دیگه ای اونا فقط یک سیاست رو در پیش گرفتند و اون اینه که مسئولین رده بالا و ارفادی که حق اظهار نظر دارند رو بصورت ویژه بهشون خدمات میدن و عوام مردم هم که بعضی مواقع فقط میتونن حرف بزنن و کاری از دستشون بر نمیاد شهرک امکانات رفاهی و ورزشی بسیار زیادی داره چرا جناب مدیر نمیاد یک روز فقط یک روز رو در هفته اختصاص بده به مردم فهیم جم ، یک جمعیت شش یا هفت هزار نفری از کلی امکانات استفاده می کنند و جمعیتی تقریبا سی هزار نفری باید اینها رو تماشا کنند شرکت با برداشت بی رویه آب و حفر چاههای عمیق ضرر بسیار زیادی رو مردم شهرستان وارد کرده و حتی در حوزه محیط زیست بنظرم پالایشگاه به شهرستان ضرر وارد نکنه سودش رو نخواستیم و اونایی که دارند شعار حمایت پالایشگاه از جم رو سر میدن افرادی هستند که بهره شخصی برده اند جالبترین نکته ای که هست باز هم اینه که همه می بینیم و چشمان خود را به روی واقعیات بسته ایم و منتظریم تا عده ای آنچه را دوست دارند بعنوان دروغ در قالب واقعیت بهمون بگن و ما براشون دست بزنیم و در آخر وقتی بعضی حقایق میخواد رو بشه اینجوری هست که طرف بعنوان مجری همایش میاد اعلام میکنه که تمدن رو پالایشگاه برای جم ارمغان آورده و این مورد رو قطعا دوستان پالایشگاهی قبل از شروع برنامه بهشون گفتن که همه میدونن اشتباهی محض بوده و هست و هرچه آنچه سایر دوستان تلاش کردند گند کاری مجری عزیز رو جمع کنند فایده ای نداشت . اینکه جم دارای تمدن و فرهنگ غنی هست در اون شکی نیست و عزیزان شرکتی بی فرهنگی رو در شهرستان ترویج ندن فرهنگشون رو نخواستیم جناب آقای فرهنگ
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مهدی 1396-06-12 00:43
مدیر محترم سایت چرا اظهار نظر ارسالی رو سایت نمی زارید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب