0000227641phot66.jpgآینه جم ، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و فرمانده ارشد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه از اطفای حریق در حوضچه پساب صنعتی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خبر داد و گفت:عملیات خنک سازی در حال انجام است و این آتش سوزی هیچگونه تلفات جانی نداشته است.

 به گزارش آینه جم، مهدی یوسفی دقایقی پیش با بیان این مطلب اعلام کرد: عملیات خنک سازی برای حصول اطمینان بیشتر تا ساعتی دیگر ادامه می یابد.
حریق در حوضچه پساب صنعتی در پالایشگاه ششم فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که عصر امروز(سه شنبه، 9شهریورماه) رخ داد، با تشکیل کمیته مدیریت بحران به منظور مدیریت حادثه و اطفای حریق، عملیات اطفای حریق شروع شد. 
حوضچه پساب خروجی (Seorm Basin) که در مجاورت جاده قرار گرفته مخصوص جمع آوری زباله های هیدروکربوری و مواد روغنی زائد است که حریق ایجاد شده در آن، از سوی آتش نشانان کنترل شده و مانع از این شد که آتش به سایر بخشهای فازهای 15 و 16 پارس جنوبی سرایت کند. 
باتوجه به این که این حوضچه از پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی فاصله داشته، بنابراین وقوع این حادثه آسیبی به پالایشگاه وارد نکرده و خللی در روند پالایش گاز ایجاد نکرد. 
براساس این گزارش، دود برخاسته از این حادثه ناشی از سوختن مواد روغنی داخل حوضچه پساب خروجی این فازها بود و ارتباطی به تاسیسات پالایشگاهی  فازهای 15 و 16 پارس نداشت. 
بلافاصله پس از وقوع حادثه برای اطمینان بخشی و پشتیبانی از تیمهای اطفای حریق، تعداد پنج دستگاه آمبولانس به همراه کادر پزشکی و پرستاری از مراکز درمانی پالایشگاههای فازهای 15، 16، 9، 10، 4، 5 و اورژانس منطقه ویژه در محل حادثه حضور یافتند. ضمن این که همزمان با اطفای حریق همه مراکز درمانی سطح منطقه و بیمارستان توحید جم نیز در حالت آماده باش کامل به سر می برند. این حادثه آسیب جانی به همراه نداشت. 
فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی (پالایشگاه ششم پارس جنوبی) هم اکنون زیر نظر مجتمع گازی پارس جنوبی فعالیت می کند./روابط عمومی سازمان منطقه ویزه پارس
 
تصاویر آتش سوزی:

[کد خبر:AJ17818]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب