22374_orig.JPG

به گزارش آینه جم: استاندار بوشهر در صفحه فیسبوک خود گزارشی از سفر علی ربیعی وزیر کار ارائه کرد و نوشت:

با سلام، گزارش کار روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و سفر دکتر ربیعی به استان را به شرح زیر حضورتان ارایه مینمایم؛

روز چهارشنبه، ساعت ۸ صبح، ابتدا دو نفر از مدیران کل ستادی برای هماهنگی برخی کارها آمدند. بعد از آن ( ساعت ۸ و نیم)، با دکتر حق شناس که اکنون مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است و برای صبحانه کاری، قرار داشتیم که به اتفاق مهندس فروزانی آمدند. بحث دهکده های گردشگری استان و برگزاری اولین همایش ملی گردشگری دریایی کشور در استان که مقرر شده حوالی پایان آذرماه امسال با حضور تعدادی از وزرا و معاونین رییس‌جمهور برگزار کنیم مطرح و تبادل نظر  شد. سپس، حدود ساعت ۹ و نیم، امیر شیرانی فرمانده منطقه دوم دریایی ارتش و همکارانشان که دیروز برای موضوعی فوری،  وقت خواسته بودند، آمدند. در مورد واگذاری اراضی مازاد نداجا در بوشهر، مباحثی داشتند و مقرر شد فرایند قانونی را پیشنهاد کنند تا هم نداجا بتواند با واگذاري بخشی از اراضي، طرح هایش را اجرا کند و هم نیاز شهر  بوشهر به زمین برای اجرای برخی طرح ها رفع  شود. مقرر شد نقشه ای  قدیمی از سوابق آن اراضی بیاورند. گرچه، نیم ساعت وقت پیش بینی شده  بود ولی اندکی به درازا کشید و با چند دقیقه تأخیر به جلسه دیدار با جمعی از آزادگان عزیز استان رفتم. آزادگان عزیز خاطراتی گفتند، سپس بنده ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافراز، گفتم فداکاری و ایثار شما برای کشور و صبرتان در برابر شکنجه و تحمل صعوبت های اسارت و حفظ امید در آن روزها، چنان سرمایه ای است که شما را در جايگاه رفیع معنوي و مورد تکریم هر ایرانی قرار داده است و چه خوبست این جایگاه رفیع حفظ شود و مصادره هیچ گروه و دسته و طیفی نشود زیرا؛ اگر در جریان رقابت بین گروه ها و جریان ها و طیف ها، اختلافی ایجاد شود، شما به‌عنوان سرمایه های مورد تکریم ملت و همگان ، بتوانید محور وحدت و مصالحه شوید.

حدود ساعت ۱۱، باید برای استقبال از وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی، عازم عسلويه می شدم ولي دیدار با آزادگان حدود ۱۱ و ۲۰ دقیقه تمام شد و سپس دوستان نداجا برای ارائه نقشه آمدند، لذا ۱۱و ۴۵ دقیقه عازم عسلویه شدم. حدود ۳ عصر به فرودگاه خلیج فارس عسلویه رسیدم. بلافاصله پرواز دکتر ربیعی نشست و ضمن استقبال از ایشان، مستقيماً برای شرکت در همایش مسئولیت اجتماعی صنایع، به سمت فرمانداری عسلویه رفتیم. جلسه خوبی بود. پس از خوشامد و سخنرانی فرماندار، سركار خانم الماسي نماينده مردم و چند نفر از اهالی و نخبگان شهرستان عسلویه صحبت کردند. دو نفر از مدیران نفتی نیز صحبت کردند. یکی از معتمدین عسلویه خارج از برنامه وقت خواست كه گفتم حتماً وقت بدهيد و نکات خوبی هم بیان کرد. سپس، دکتر میدری، معاون وزیر تعاون ... که اصالتا دیری هستند، با مقایسه آبادان و عسلویه، تحلیل ارزشمندی در باب مسئولیت اجتماعی صنعت نفت بیان کردند و مورد تشویق جمع قرار گرفتند. بنده هم به مرور شرایط عسلویه در دوران  قبل و بعد از استقرار صنایع از منظر مسئولیت اجتماعی پرداختم و اینکه قبل از صنعت، مردم در عسلویه، قبل از استقرار صنایع، با بازرگانی سنتی و صیادی و کشاورزی، درآمد مطلوب و آرامش و امنیت خوبی داشتند ولی ۶۰ هزار نفر مهمان، بر ۲۰ هزار میزبان وارد شدند و به دليل نبود برنامه قبلی و حتی بعدی برای کاهش تاثیرات منفی اجتماعی بر جامعه میزبان، به مرور شاهد محدودیت در مشاغل سنتی و مطلوب مردم، عدم تعریف و تخصیص مشاغل جایگزین و بروز آسیب های اجتماعی گردیدیم. در پایان، دکتر ربیعی، راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان عسلویه و احداث و راه اندازی بخش های نوزادان و زنان و زایمان آن بیمارستان را به مردم قول دادند. به مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم ( تابعه وزارت تعاون و...)، طی یادداشتی گفتم هماهنگ کند و به وزیر اعلام کند ایشان قول بکارگیری فوري (ظرف 2 هفته) ۳۰ نفر از جوانان شهرستان  عسلویه را در سخنرانی اشان به مردم بدهند (در یک آزمون اختصاصی برای شهرستان عسلویه). دکتر ربیعی ، علاوه بر این ۳۰ نفر، قول ۵۰ نفر سهم اختصاصی شهرستان عسلویه در آزمون بهمن ماه در همان پتروشيمي را نیز دادند. همچنین ایشان اعلام آمادگی کردند تا بنا به پیشنهاد استان، در جلسه آتی شورایعالی اشتغال به ریاست رییس‌جمهور محترم، سهم ۵۰ الی ۷۰ درصدی استان در اشتغال پارس جنوبی را طرح و حتی الامکان تصویب و ابلاغ کنند. جلسه، حدود ۷ و نیم غروب تمام شد و بلافاصله عازم جم شدیم. در ورودی جم، حدود ساعت ۸ و نیم، مسئولین شهرستان از وزیر استقبال کردند  و عازم فرمانداری شدیم و پس از برگزاری نماز، فوراً به همایش کارگری رفتیم. پس از خوشامد و سخنرانی فرماندار و سپس امام جمعه محترم و نماينده مردم در مجلس، نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی و کارآفرینی و یک روشندل، به زیبایی سخن گفتند و پیشنهاداتی داشتند.

دستور وزیر رفاه برای استخدام 80 نفر از جوانان بومی/قول وزیر برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی جم/رونمایی از 8 محصول جدید پتروشیمی در جم و ...+عکس


بنده هم ضمن خوشامد، ظرف ۴ دقیقه (به لحاظ دیروقت شدن و خستگی حضار)، گزارشی از وضعیت آب جم (پروژه های آب شیرین کن و خط انتقال آب سیراف به جم، آبخیزداری و سد باغان که علاوه بر دشتی، تقویت سفره زیرزمینی و رفع بخشی از مشکلات آب جم نیز از بخشی از منافع آن خواهد بود)، به مردم شریف جم ارائه کردم.سپس دکتر ربیعی سخنرانی نمودند و قول دادند درمانگاه تأمین اجتماعی جم را احداث کنند  و از مشاغل صنایع دستی و خانگی با اعطای تسهیلات کم بهره حمایت کنند.

همايش ساعت ۱۱ و نیم شب تمام شد و پس از صرف شام به استراحت رفتيم. صبح اول وقت (حدود 8 و نيم صبح) هم به دیدار خانواده ای با ۴ فرزند معلول ذهنی رفتیم. شرایط سختی داشتند و سبب تأکید دکتر ربیعی و بنده بر لزوم فراگیرکردن مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج، که توافق قبلی اینجانب با دکتر محسنی (رئيس بهزيستي كشور) بود، شد. بلافاصله برای رونمایی از ۸ محصول جدید پتروشيمي جم واقع در عسلويه، مجددا عازم عسلويه شديم. نکته مسرت بخش، نقش مؤثر مهندسی جوان از شهر بنک (مهندس راشدی) در اين نوآوري ها و توليدات پتروشیمی  بود. حین بازدید از پتروشیمی، برای احداث درمانگاه تأمین اجتماعی دیر، مذاکره مفصلی با دکتر ربیعی و نوربخش داشتم و نهایتا توافق کردیم با تأمین یک میلیارد از استان، احداث درمانگاه که  حدود ۷ میلیارد تومان هزینه دارد را شروع کنند و در پی این توافق، حدود ساعت ۱۱، از عسلويه عازم دیر شدیم تا توافق را حین بازدید امضا و تبادل کنیم. در مسیر، متن تفاهم را تنظیم کردیم و در درمانگاه استیجاری موجود دير، با دکتر ربیعی و نوربخش امضا و تبادل کردیم. بلافاصله (ساعت 13:30) به سمت کنگان حرکت کردیم . حدود ۱۳ و 45 دقیقه، برگزاری نماز و صرف ناهار انجام شد و حدود ساعت  ۱۵ برای شرکت در مراسمی، عازم مرکز فنی و حرفه ای کنگان (بنك) شدیم. پس از خوشامد و سخنرانی فرماندار و امام جمعه محترم کنگان و مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان، دکتر ربیعی سخنرانی و قول دادند مرکز مذکور که مرکزی عظیم و بی نظیر است را احیا کنند. جلسه به درازا کشید و حدود ساعت ۴ و نیم و با تأخیر،  برای شرکت در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و شورای سلامت استان در بوشهر که با تأکید بر حضور پررنگ فعالان و نهادهای خصوصی و نخبگان تنظیم شده بود ، به سمت بوشهر حرکت کردیم. گفتیم جلسه که ۵ و نیم بايستي شروع میشد را با حضور معاونین وزیر تعاون ... که زودتر به بوشهر رفته بودند شروع کنند تا برسیم. جلسه ۶ شروع شده بود و ما ۶ و نیم رسیدیم. علاوه بر نمایندگان محترم آقایان سعادت و خدری (كه پيشنهاداتي را بخصوص براي حوزه درمان در حوزه انتخابيه داشتند)، رئیس دانشگاههای  علوم پزشکی و خلیج فارس، تعدادی از نخبگان و نمایندگان تشکل های خصوصی و دکتر کردونی  صحبت کردند. دکتر ربیعی نیز تأکید داشت بیشتر آنان صحبت کنند تا دولتی ها. شبانه‌روزی نمودن درمانگاه تامین اجتماعی در گناوه،  تسریع در شروع عملیات احداث پلی کلینیک برازجان،  تلاش در جهت راه اندازی درمانگاه خارگ پس از تامین زمین توسط استان،  بهره برداری از ۲۵ تخت جدید بیمارستانی سلمان فارسی بوشهر و تسریع در نصب و بهره‌برداری از ام آر آی بیمارستان سلمان فارسی و بررسی توسعه و تبدیل بیمارستان مهر برازجان از تک تخصصی (زنان و زایمان) به جنرال (چند تخصصی)، از  تصمیمات یا موارد اعلامی وزیر در این جلسه بود. جلسه حدود ۹ و نیم تمام شد و چند دقیقه بعد،  عازم فرودگاه شدیم.
حدود ساعت ۱۰ و ربع شب، پرواز وزیر محترم و معاونین ایشان  به تهران انجام شد.

سربلند باشید.
سالاری 95.05.29

[کد خبر:AJ17601]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # موسوی 1395-06-01 14:27
غلام رضا تاجگردون رئیس کمسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که تا حل برخی از مواردی که از سفر قبل وزیر کار به استان هنوز ترتیب اثری داده نشده است ، اگر وی به استان نیاید بهتر خواهد بود چراکه در صورت عدم اقدامی خاص در خصوص آن موارد، موجبات شرمندگی‌اش در مقابل مردم خواهد بود.
تاجگردون در نامه خود آورده است:
بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر خادمی
استاندار محترم استان
با سلام و احترام
مطلع شدم جناب دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد سفر به استان را دارند و مستحضرید سال گذشته ایشان نیز به استان سفر داشتند. به دلایلی که در ادامه شرح خواهم داد، به نظر این‌جانب ایشان تا حل موارد به‌جامانده از آن سفر به استان تشریف نیاورند و یا اگر به‌رسم میزبانی ناگزیر به استقبال از ایشان هستید لطفاً درخواستی از ایشان نداشته و اعلام نفرمایید، چراکه در مقابل مردم شرمنده می‌شوید.
لازم می‌دانم در این خصوص بعضی از موارد را خدمت جنابعالی و مسئولین امر یادآوری نمایم:
در سفر قبلی وزیر محترم، کلنگ پلی کلینیک تأمین اجتماعی گچساران را به زمین زدند ولی علیرغم پیگیری مکرر این‌جانب (اگرچه از استان نیز کسی پیگیری نکرد) تاکنون کوچک‌ترین اقدامی صورت نگرفته است!
اعلام خانه امید برای بازنشستگان در آن سفر صورت پذیرفت و برای اجرای آن، زمین را نیز تحویل گرفتند ولی تاکنون اقدامی نشده است!
از سالن ورزشی کارگران بازدید و قرار شد در ۲۲ بهمن سال قبل افتتاح و اعتبار لازم برای محوطه و استخر ابلاغ گردد که تاکنون اقدامی نشده است!
مقرر شد در جهت همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران نفت همکاری کنند که کوچک‌ترین قدمی برنداشته و ناگزیر شدم به‌تنهایی این موضوع را پیگیری کنم!
اگر پیگیری فرمودید و افاقه نکرده و برحسب روال اداری تشریف آوردند، به‌حکم میزبانی رسم ادب را به عمل‌آورده و در حد اکمل ادا وظیفه کنید و امیدوارم برحسب قول‌های ایشان شرمنده مردم نشوید.
پیشاپیش از عدم حضورم در برنامه‌های حضور ایشان پوزش می‌طلبم.
غلام‌رضا تاج گردون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # سید 1395-06-02 08:54
به نقل از موسوی:
غلام رضا تاجگردون رئیس کمسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که تا حل برخی از مواردی که از سفر قبل وزیر کار به استان هنوز ترتیب اثری داده نشده است ، اگر وی به استان نیاید بهتر خواهد بود چراکه در صورت عدم اقدامی خاص در خصوص آن موارد، موجبات شرمندگی‌اش در مقابل مردم خواهد بود.
تاجگردون در نامه خود آورده است:
بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر خادمی
استاندار محترم استان
با سلام و احترام
مطلع شدم جناب دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد سفر به استان را دارند و مستحضرید سال گذشته ایشان نیز به استان سفر داشتند. به دلایلی که در ادامه شرح خواهم داد، به نظر این‌جانب ایشان تا حل موارد به‌جامانده از آن سفر به استان تشریف نیاورند و یا اگر به‌رسم میزبانی ناگزیر به استقبال از ایشان هستید لطفاً درخواستی از ایشان نداشته و اعلام نفرمایید، چراکه در مقابل مردم شرمنده می‌شوید.
لازم می‌دانم در این خصوص بعضی از موارد را خدمت جنابعالی و مسئولین امر یادآوری نمایم:
در سفر قبلی وزیر محترم، کلنگ پلی کلینیک تأمین اجتماعی گچساران را به زمین زدند ولی علیرغم پیگیری مکرر این‌جانب (اگرچه از استان نیز کسی پیگیری نکرد) تاکنون کوچک‌ترین اقدامی صورت نگرفته است!
اعلام خانه امید برای بازنشستگان در آن سفر صورت پذیرفت و برای اجرای آن، زمین را نیز تحویل گرفتند ولی تاکنون اقدامی نشده است!
از سالن ورزشی کارگران بازدید و قرار شد در ۲۲ بهمن سال قبل افتتاح و اعتبار لازم برای محوطه و استخر ابلاغ گردد که تاکنون اقدامی نشده است!
مقرر شد در جهت همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران نفت همکاری کنند که کوچک‌ترین قدمی برنداشته و ناگزیر شدم به‌تنهایی این موضوع را پیگیری کنم!
اگر پیگیری فرمودید و افاقه نکرده و برحسب روال اداری تشریف آوردند، به‌حکم میزبانی رسم ادب را به عمل‌آورده و در حد اکمل ادا وظیفه کنید و امیدوارم برحسب قول‌های ایشان شرمنده مردم نشوید.
پیشاپیش از عدم حضورم در برنامه‌های حضور ایشان پوزش می‌طلبم.
غلام‌رضا تاج گردون

سفر ایشان به بوشهر هم فقط جنبه تبلیغاتی داشت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # بهلول 1395-06-06 08:57
فقط هیاهو برای هیچ. نه تدبیری نه امیدی والسلام
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب