0000000000000000000000000000000000000000077777777images.jpg

آینه جم ، رئیس دانشکده فنی ومهندسی جم با بیان اینکه مجموعه دانشکده فنی و مهندسی جم سرتاسر مشکل و کمبود است بیان داشت: و اخذ مجوز دائمی از شورای گسترش آموزش عالی با مشکل مواجه گردیده است.

مهدی باقری قلعه نویی در گفتگو با خبرنگار آینه جم پیرامون وضعیت فعلی دانشکده فنی و مهندسی جم گفت: با توجه به گذشت قریب به 6 سال از راه اندازی دانشکده به علت عدم بسترسازی و توسعه زیرساخت های لازم، شرایط فعلی استقرار آن در شهرستان نامطلوب و در بلاتکلیفی می باشد و اخذ مجوز دائمی از شورای گسترش آموزش عالی با مشکل مواجه گردیده است.

وی اظهار داشت: علیرغم پیگیری های مکرر و توجه ویژه فرماندار فعلی به رفع و رجوع مشکلات و با توجه به عدم تحقق تعهدات مسئولین محلی و مجموعه نفت در 6 سال گذشته، کماکان این مجموعه با همان مشکلات و محدودیت های اولیه رفاهی و آموزشی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان آن دست و پنجه نرم می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس همچنین با اظهار گله مندی از افکار عمومی و مسئولین محلی شهرستان به دلیل عدم توجه کافی به وضعیت دانشکده بیان داشت: میزبان و بهره بردار اصلی فواید حضور و بقای دانشکده بدون شک مردم و مسئولین محلی همین شهرستان می باشند، مردمی که از سال ها قبل شرایط تأسیس دانشکده را با خواست خود مهیا ساختند؛ بنابراین شایسته نیست که این مجموعه سرتاسر دارای کمبود و مشکل را در نیمه راه به حال خود رها سازند.

باقری با اشاره به کمبود فضای ساختمان فعلی که به صورت استیجاری در شهرک پردیس است افزود: براساس ضوابط شورای آموزش عالی وزارت علوم و در چهارچوب استانداردهای مربوطه، این دانشکده به حداقل 5000 مترمربع فضای مفید آموزشی و خوابگاهی نیازمند است که آن نیز در تعهد مسئولین محلی بوده است ولی محقق نگردیده است.

وی در پایان با تأکید دوباره توفیقات علمی و دانشجویی و جایگاه مناسب آموزشی و پژوهشی دانشکده به عنوان پیشانی آموزش عالی در جنوب استان خاطرنشان کرد: موفقیت دانشجویان دانشکده در کنکور کارشناسی ارشد و قبولی در دانشگاه های مطرح کشور، ارائه مقالات در مجلات و کنفرانس های ملی و بین المللی و همچنین موفقیت تیم های دانشجویی در مسابقات برنامه نویسی کشوری از نشانه های ظرفیت بالای این مجموعه در نیل به توفیقات دانشگاهی است که مسلما توجه بیشتر مسئولین امر، مزید بر آن در کسب مدارج درخشان خواهد گشت.

[کد خبر:AJ16527]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب