00000000000000000000456.jpg

طالب ابراهیمی(فعال اجتماعی)

آينه جم: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ فرمودند: «اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی‌گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم، از خط امام منحرف شده‌ایم، اگر به نام انقلابی‌گری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما می‌دانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم.

واقعیت آن است که مجلس و پارلمان نمایندگان درهرجامعه، مرکز فکر، درایت و تدوین قانون و پایگاه ، خاستگاه و وعده گاه پیگیری حقوق شهروندان و تصویب منافع عمومی کشوراست. مجلس شورای اسلامی مظهر و نماد اقتدار و اراده مردم در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.. مجلس اگر برایند و برآمده از مشارکت آگاهانه و حضور حداکثری و انتخاب هوشمندانه شما مردم باشد، میتواند هم پشتوانه مستحکمی از اقتدار و آگاهی مردم و هم تکیه گاهی مطمئن برای حکومت و رهبری نظام اسلامی و هم همیار و همراهانی توانمندی برای دولت، در تحقق عدالت، سامان بخشی به اقتصاد کشور و دستیابی به اهداف و برنامه های توسعه باشد.

باید دانست که یک رای عصاره شعور سیاسی یک فرد و در مقیاس گسترده تر جامعه است و می بایست به این آراء فارغ از اینکه همسو و هم جهت با عقاید ما باشد یا نباشد احترام گذاشت. هر رأی می‌تواند در تعیین سرنوشت انتخابات و در ادامه، در تعیین سرنوشت یک طرح و لایحه مؤثر باشد؛ زیرا این یک یک آرای ماست که به نفع کاندیداها خوانده می شود و در نهایت یکی از آنان که بیشترین آرا به نام او نوشته شد، به عنوان منتخب مردم منطقه به مجلس راه می یابد و این تک تک آرای نمایندگانی که همه ما انتخاب کرده ایم است که در رد یا تصویب یک طرح یا لایحه شمارش می شود و در نهایت با تصویب یا رد آن طرح، زندگی ما بدان پیوند می خورد؛ بنابراین، با به یاد داشتن این ضرب المثل ها که «قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود» و «از ماست که برماست»، اهمیت رأی خود را بدانیم.

حال که توفیق با نماینده منتخب جنوب استان سرکار خانم دکتر الماسی رفیق شده است ما مردم و جناح های سیاسی وظیفه داریم که متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شخصی و اجتماعی عزم خود را جزم کرده و به حمایت همه جانبه از نماینده جنوب استان بپردازیم تا بتوانیم با وحدت کلمه،گشایشی راهبردی در توسعه شهرمان و نهایتا کشورمان داشته باشیم.

181.jpg

برجسته نمودن اختلافات و دامن زدن به تفرقه ها مسیرهای پیشرفت و آبادانی را به روی شهر و کشورمان خواهد بست بلکه به عنوان سمی مهلک در بدنه آینده رقابت های سیاسی نیز باقی خواهد ماند. از اینرو است که مولانا می فرماید:

هم‌زبانی خویشی و پیوندی است // مرد با نامحرمان چون بندی است
ای‌بسا هندو و تُرک هم‌زبان // ای‌بسا دو تُرک، چون بیگانگان
پس زبان محرمی، خود، دیگرست // همدلی از هم‌زبانی بهترست


بر اساس گفته های فوق می توان گفت که آنچه که در حال حاضر می تواند بسترهای ذهنی حرکت و بهبودی را برای شهرمان به ارمغان آورد همزبانی و در معنای عمیق تر و اصیل تر خود همدلی است. وجود همین همدلی و همزبانی با نماینده منتخب جنوب استان سرکار خانم دکتر الماسی است که می¬تواند ضمن گسترش فضای همزیستی به تقویت اراده ها برای توسعه اجتماعی و اقتصادی و سیاسی شهرمان یاری رساند.

[کد خبر:AJ15777]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # جم 1395-03-04 10:01
دوست عزیز جناب ابراهیمی
شما شاید تو مسایل سیاسی کمتر بودید و بر حسب ظواهر دست به قلم شدی برادر به نظر من و تا حدی که پیگیر شدم هیچ کسی دست به بداخلاقی و تخریب ایشان نزده و اکثر رقبا ایشان و هوادارانشون سر به کار خود دارند و به نظر بیشتر این موارد منتسب به خود انان باشد تا از این حیث هم مشهور شوند هم مظلوم نما شوند و هم به نوعی مردم را نسبت به بعضی ها و رقبایشان بدبین نمایند مثل شما که چنین فکر کردید همچانکه اثار مواردی که پخش شد همگی به نفع ایشان تموم شده در هر حال انان نباید همه مردم را عوام فرض نمایند و دست به چنین کارهایی بزنند هم ارامش عمومی را بهم میزنند و هم مردم نسبت به برخی افراد بدبین می شوند و هم از این طریق می توانند ناکارامدی خود را به گردن دیگران انداخت.شما
نمی دانید بدانید.موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # حشمت فردوس 1395-03-04 12:00
البته طبیعی است که هیچ فرد یا گروه و یا حزبی مقبولیت صددرصدی ندارد و بالاخره تعدادی مخالف هم دارد که اتفاقا بد هم نیست. اگر نماینده ای یا مسئولی هیچ مخالف و منتقد ی نداشت اتفاقا یک جای کارش ایراد دارد. در مورد سرکار خانم الماسی هم طبیعتا اینگونه است. تنها مورد مهم برخی اطرافیان ایشان هستند که به دنبال منافع و مطامع حزبی و سیاسی و قومی خود هستند و اصلا به موفقیت ایشان و منافع عمومی حوزه انتخابیه هیچ توجه و تعلق خاطری ندارند اگر سرکار خانم الماسی این افراد انگشت شنار را که اتفاقا همه موارد مهم را نیز به انان سپرده است از خود دور کند قطعا محبوب خواهد ماند و موفق هم خواهد شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # درویشی بوشهر 1395-03-04 12:54
با اینکه اصلیتم بردخونی است و به خاکم افتخار میکنم اما بنا به شرایط کاری چند سالی میشود که ساکن بوشهرم . حقیقتش انتخاب خانم الماسی بعنوان نماینده حوزه جنوبی استانمان مایه افتخار است . شاید ایشان را ندیده ام و همصحبت نشده ام اما عملکرد ایشان در زمان مسولیت قبلی در سازمان بهزیستی و رفع مشکلات و دغدغه مردم و اقبال عمومی مردم به وی در انتخابات اخیر و حتا عملکرد ایشان در این ماههای اخیر در بین دیگر نمایندگان محترم استانمان در مجلس شورای اسلامی واقعا ستودنی است . بیایید در کنار هم و فارغ از بگو مگوهای آزار دهنده ایشان را یاری کنیم .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # سليماني 1395-03-04 14:56
به نظر ميرسد سركار خانم الماسي خود در اموراتشان تصميم گيرنده نهايي نيستند و عده‌اي از اطرافيان ايشان به خاطر اغراض سياسي خود، اين بنده خدا را به بيراهه سوق ميدهند. فكر كنم نقش خانم الماسي و دور و بري هايش در تخريب ايشان بسيار پر رنگتر از بقيه باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # Sadi 1395-03-05 13:17
درود بر بانوي اعتدال جنوب
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب