00000000000008I4A8552.jpg

آینه جم - فرماندار جم گفت: سهم شهرستان جم از عوارض آلایندگی منطقه عملیاتی نار و کنگان جدا شود و به خود شهرستان پرداخت شود تا بتوان در حوزه‌های زیست محیطی و عمران شهرستان از آن بهره برد.

به گزارش آینه جم ، فرماندار جم در نشست با غلامحسین منتظری مدیر عامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: نگاه شهرستان به حوزه نفت و گاز نگاهی مثبت و تعاملی است و از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز این نگاه تقویت شده است.
فتح الله نوروزی با آرزوی موفقیت برای شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی و منطقه عملیاتی این شرکت در جم در انجام رسالت کاری افزود: مردم جم نزدیک به سی سال است که میزبان نفت و گاز و خانواده های عزیز کارکنان شرکت ها هستند و توجه نفت و گاز به میزبانان و محیط پیرامون از الزامات مهم در تعامل دو سویه است.
وی با تقدیر از همراهی مدیر منطقه عملیاتی نار و کنگان با شهرستان در توسعه و عمران شهرستان اظهار داشت: پالیزیان در حد توان و حوزه اختیارات قانونی خدمات خوبی  به شهرستان ارائه کرده است و در انتخابات هفتم اسفندماه نیز حمایت خوبی در بحث پشتیبانی از سوی وی انجام شد که شایسته تقدیر است.
نوروزی افزود: البته انتظارات از دو شرکت پالایش گاز فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان به علت استقرار تاسیسات در شهرستان بیشتر است و انتظار داریم حوزه اختیارات مجموعه مدیریتی منطقه عملیاتی نار و کنگان در راستای مسئولیت های اجتماعی و کمک به توسعه شهرستان افزایش یابد.
نماینده عالی دولت در شهرستان جم به موضوع عوارض آلایندگی نار و کنگان و لزوم توزیع این عوارض در شهرستان جم پرداخت و گفت: در گذشته عوارض وصولی نار و کنگان به استان فارس پرداخت شده و در همان استان هم توزیع شده و این در حالی است که عوارض آلایندگی بزرگترین منطقه عملیاتی شرکت زاگرس جنوبی جم را متاثر می سازد و لازم است این موضوع اصلاح شود.
وی تاکید کرد: لازم است سهم شهرستان جم از این عوارض جدا و به خود شهرستان پرداخت شود تا بتوان در حوزه های زیست محیطی و عمران شهرستان از آن بهره برد.
نوروزی راه اندازی مجدد پروازهای نار و کنگان در فرودگاه جم را از خواسته ها و مطالبات جدی مردم برشمرد و گفت: تا سال گذشته منطقه عملیاتی نار و کنگان دارای یک پرواز در فرودگاه توحید جم بود که پس از توقف پرواز فجر جم ، این پرواز نیز متوقف شد و انتظار داریم پروازها از سر گرفته شود.
وی خطوط انتقال گاز نار و کنگان در طول شهرستان جم و مشکلات ایجاد شده برای مردم را از چالش های مهم پیش روی شرکت و شهرستان برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه ساکنان برخی روستاهای شهرستان که قدمت سکونت شان بیش از خطوط لوله است به علت واقع شدن در حریم امنیتی این خطوط، با مشکلات جدی مواجه شده اند و در برخی روستاهای بخش مرکزی حریم 200 متری این خطوط کل روستا را متاثر ساخته است.
نوروزی اضافه کرد: این خطوط برخی شهرهای شهرستان را نیز با مشکلاتی مواجه ساخته که لازم است در زمینه سامان بخشی اقدامات جدی صورت گیرد.
فرماندار جم موضوع اشتغال را از دیگر موضوعات مهم در تقویت تعاملات دوسویه شهرستان و منطقه عملیاتی نار و کنگان برشمرد و افزود: شهرستان جم ظرفیت های بسیار مطلوبی در حوزه نیروی انسانی دارد و قطعا می تواند پشتوانه خوبی برای تامین نیروهای فنی و پشتیبانی این شرکت باشد.
وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای بومی شهرستان جم می تواند در کاهش هزینه های خوابگاهی شرکت نیز موثر باشد و با این توصیف، بکارگیری نیرو از استان های دیگر در شرایطی که نیروی مورد نظر در شهرستان وجود دارد غیر قابل پذیرش است.
نوروزی هم چنین خواستار اصلاح مسیر های منتهی به منطقه عملیاتی نار و کنگان شامل مسیر قائدی و اکبر آباد در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت  شد.

Montazeri-SZ-94-b.jpg

مدیر عامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در نشست با فرماندار جم گفت: خط مشی شرکت بر مبنای تعامل است و تلاش خواهیم کرد در سال جاری این تعامل افزایش یابد.
غلامحسین منتظری در این نشست گفت: شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی در حال حاضر 5 منطقه عملیاتی در سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس دارد که در آینده دو استان دیگر نیز اضافه خواهد شد.
وی منطقه عملیاتی پارسیان، آغاردالان، سرخون و نار و کنگان را پنج منطقه عملیاتی تحت مدیریت این شرکت دانست و گفت: 5 هزار و 400 نیروی رسمی و غیر رسمی در این مناطق مشغول خدمت هستند که در تولید 35 درصد گاز کشور نقش آفرینی می کنند.
منتظری به موضوع عوارض آلایندگی نار و کنگان اشاره کرد و گفت: از سال گذشته منطقه عملیاتی نار به عنوان صنعت سبز شناخته شده و در تلاش هستیم تا با بهبود تاسیسات آلاینده، منطقه کنگان نیز به استانداردهای لازم برای تبدیل شدن به صنعت سبز برسد.
وی اضافه کرد: شرکت زاگرس جنوبی عوارض آلایندگی مناطق را پرداخت کرده است و در این زمینه در راستای قانون عمل کرده ایم.
منتظری تصریح کرد: البته در زمینه واریز سهم شهرستان جم از سوی امور مالیاتی باید پیگیری شود و ما نیز در این زمینه کمک خواهیم کرد.
مدیر عامل زاگرس جنوبی با بیان اینکه به مصوبه دولت در اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی پایبندیم گفت: حساسیت ویژه ای در شرکت بر روی پرداخت به موقع حقوق کارگران وجود دارد و نشست های مستمر با پیمانکاران در این راستا برگزار می شود تا مشکلی ایجاد نشود.
منتظری در خصوص پروازهای فرودگاه جم نیز گفت: شرکت زاگرس جنوبی در حال حاضر نیز برای نگهداری فرودگاه  هزینه پرداخت می کند و ما نیز از آغاز پروازهای فرودگاه استقبال می کنیم.
وی اضافه کرد: در صورت راه اندازی پروازها چه از سوی بخش خصوصی و چه دولتی ، آمادگی لازم برای خرید پرواز در شرکت وجود دارد.
منتظری موضوع خط لوله های نار و کنگان را از مشکلات جدی پیش روی شرکت زاگرس جنوبی عنوان کرد و افزود: این خطوط نزدیک به سی سال پیش انجام شده و قطعا حریم امنیتی آن باید تملک شده باشد.
وی با بیان اینکه در بخش هایی از شهرستان با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم اضافه کرد: اگر مشکل خاصی در این زمینه وجود داشته باشد قابل بررسی است و تلاش می کنیم حقوق مردم تضییع نشود.







[کد خبر:AJ15303]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # کار گر نار و کنگان 1395-02-16 17:42
همش وعده های پوچ و سر خرمن .کدام صنعت سبز؟ کدام عدم آلایندگی؟ فقط به یک مورد اشاره می کنم که صبح ها به هنگام ورود به کمپ میلاد چنان بوی فاضلاب ازت استقبال می کند که حالت تهوع بهت دست میده. حال خشکاندن سفره های زیرزمینی و نابودی باغات و مزارع و از بین بردن پوشش جنگلی و درختان وحشی و بومی منطقه پیشکش. با گفتن یک جمله سبز می خواهد فرار از پرداخت عوارض آلایندگی را توجیه کند. نیروهای بومی و وضعیت کار و استخدامشان هم که نکو و نپرس. جناب فرماندار لطفا دستور بفرمایید لیست پرسنل رسمی نیروهای بومی و مسئولیتها و پستهای سازمانی آنهارا به شما بدهند تا از عمق فاجعه اگاه شوید شاید هم می دانید و به روی مبارکتان نمی آورید
..........................................................................
سردبیر سایت: درج دیدگاه ، به معنای تایید سایت آینه جم نیست ، حق پاسخگویی برای شرکت مذکور محفوظ است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # شاغل در ناروکنگان 1395-02-17 14:02
کاملا حق با کارگر نار و کنگان است. ضمنا بحث لغو پروازهای یکشنبه این منطقه نیز کاملا حساب شده و با برنامه ریزی قبلی و تشکیل جلسه بوده است وخودم شخصا از زبان برخی مسئولانش شنیدم که ضمن ابراز خوشحالی از این قضیه می گفتند خیلی به نفعمان شده است. دقت بفرمایید فقط نفع خودشان را می بینند و منطقه و مردمش اصلا برایشان مهم نیستند.راجع به نیروهای شاغل رسمی هم کاملا درست گفته اولا تعداد بومی خیلی کم است و ثانیا حتی یک مدیر سطح پایین هم جمی نیست. در رده پیمانکاری و قراردا مستقیم هم که وضعیت بدتر است. البته منظور اینجانب از بومی،بومیهای کل شهرستان جم است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب