00000021195.jpg

آينه جم: شماری از مغازه داران شهرهای گناوه و دیر، امروز در اعتراض به محدودیت در کالای همراه ملوانی (ته لنجی) مغازه های خود را تعطیل کردند.

به گزارش « آينه جم »؛ هفته پیش نشست هایی از سوی مسئولان گناوه با نمایندگان بازاریان برگزار و ابراز امیدواری شده بود با پیگیری مسئولان، ته لنجی مراحل نهایی ساماندهی را طی کرده، از این رو رییس اتاق اصناف شهرستان خبر داد که برنامه ای برای تعطیلی مغازه ها پیش بینی نشده است.

همزمان با گناوه، امروز برخی از کسبه و بازاریان شهر دیر نیز به دلیل بلاتکلیفی در واردات کالای همراه ملوانی، مغازه های شان را تعطیل کرده و با حضور مقابل فرمانداری، خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

بازار دير به كما رفت ! 

بدنبال عدم ایجاد شرایط مناسب برای ترخیص ته لنجی و کمبود کالا در بازار بزرگترین بندر صیادی کشور همه مغازه داران و فروشندگان دیری  دست به اعتصاب سراسری زدند و مغازهای خود را از صبح امروز تعطیل و روبروی فرمانداری و گمرک دیر تجمع نمودند.

بر این اساس جمعی از بازاریان با حضور در فرمانداری و گمرک شهرستان دیر، اعلام کردند تا تکلیف کالای همراه مسافر مشخص نشود به دلیل عدم پاسخگویی به مشتریان مجبور به تعطیلی فروشگاه های خود هستند.
جمعی از تجمع کنندگان کسانی بودند که اجناس آنها در شناورهای تجاری بود و منتظر صدور مجوز گمرک هستند.
تصویب قوانین جدید در مورد واردات اجناس ملوانی و تجاری وممانعت لنجداران از تخلیه کالای لنج های باری که پس از گذشت چند روز از آن سوی آبها وارد اسکله دیر شده اند فضای رکود را به گمرک هم کشانده است  ؛ لنج هایی که برخی از آنها چند ماهی می شود که در اسکله دیر انداخته اند و هر روز متحمل هزینه های سنگین  به دلیل عدم تخلیه بار خود می شوند.
شایان ذکر است از ابتدای سال و در پی نامه رییس کل گمرک ایران و تعهد استانداران مرزی، محدودیت هایی در کالای همراه ملوانی ایجاد شده که مسئولان استانی قول پیگیری و رفع این مشکل را داده اند.

202211208206205203201

منبع: خليج فارس- پارس خليج 

[کد خبر:AJ15170]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب