00008I4A0294.jpg

آینه جم- فرماندار جم با تقدیر از رویکرد مثبت منطقه ویژه پارس نسبت به شهرستان جم، گفت: پروژه انتقال آب از دریا به شهرستان جم تسریع شود.

به گزارش آینه جم ، فتح الله نوروزی صبح جمعه در نشست با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تقدیر از تلاش های مدیر عامل منطقه ویژه در خدمات رسانی به محیط پیرامون بیان داشت: طی دو سال اخیر تغییر محسوسی در ارتباطات نفت و محیط پیرامون ایجاد شده که برخواسته از نگاه خردمحوری، تدبیر و امید آفرینی دولت یازدهم است.

وی با اشاره به اقدامات نفت و گاز در شهرستان جم در دو سال اخیر افزود: براساس مصوبه سفر استانی هیئت دولت، دو پروژه آبخیزداری و انتقال آب از سیراف به جم در تعهد نفت و گاز قرار گرفت که هر دو پروژه هم اکنون در حال اجراست.

 نوروزی افزود: فاز اول پروژه آبخیزداری با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و فاز دوم این پروژه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال در سال جاری در بخش مرکزی جم اجرایی می شود.

آغاز عملیات اجرایی راه جم به پالایشگاه

وی به امضای تفاهم نامه تکمیل خط انتقال آب سیراف به جم با اعتبار یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: امضای این تفاهم نامه گام مهمی در سرعت بخشی به تکمیل این پروژه است که لازم است از تلاش های مدیریت منطقه ویژه در این زمینه تقدیر کرد.

http://s6.picofile.com/file/8248222076/ggggg8I4A0268.jpg

فرماندار جم آغاز عملیات اجرایی راه جم به پالایشگاه، تامین اعتبار روشنایی تونل های جم-سیراف، تامین اعتبار احداث چمن های مصنوعی و مدارس در شهرستان جم را از دیگر خدمات نفت و گاز طی دو سال اخیر به شهرستان جم برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مصلای جمعه جم پرداخت و گفت: مصلا نماد فرهنگی هر شهرستان است و انتظار داریم با توجه به آماده بودن زمین،در احداث آن همراهی و حمایت لازم از سوی نفت و گاز صورت گیرد.

دانشکده فنی جم نیازمند نگاه ویژه

نوروزی ساختمان دانشکده فنی و مهندسی جم را از اولویت های مهم شهرستان برشمرد و اظهار داشت: دانشکده در زمینه فضای آموزشی با مشکل مواجه است که در صورت احداث فضای مناسب می تواند به نقطه اتکای مهم نفت و گاز در حوزه علمی و تربیت نیروی انسانی تبدیل شود.

وی افزود: امیدواریم با نگاه مثبتی که در حوزه نفت و گاز به حوزه علم و تربیت نیروی انسانی کارآمد و مولد وجود دارد شاهد همراهی وزارت نفت در زمینه احداث فضای آموزشی دانشکده باشیم.

نوروزی هم چنین خواستار همراهی نفت و گاز در احداث مدارس و تقویت آموزش و پرورش، حمایت از حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی و کمک به احداث فضاهای فرهنگی ورزشی در سال جاری شد.

جم

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس:نگاه دولت تقویت محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز است

 به گزارش  آینه جم ، مهندس مهدی یوسفی نیز در این نشست گفت: هم‌گرایی و هم‌دلی بسیار خوبی در شهرستان جم وجود دارد که قطعا نشان از همراهی و همدلی مجموعه مسئولان و مردم این شهرستان دارد.

یوسفی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید تقویت محیط پیرامونی صنایع نفت و گاز است افزود: طی چند سال اخیر تلاش های زیادی برای خدمات رسانی مطلوب تر به مردم انجام شده و خود را متعهد به حمایت از محیط پیرامون می دانیم.

پیگیری احداث مصلی در جم

وی با اشاره به مطالبه شهرستان جم در زمینه مصلا گفت: جم میزبان جمعیت زیادی از کارکنان و خانواده های صنعت نفت است و احداث مصلا نیز از خواسته‌های قلبی من است که در زمینه احداث مصلا همکاری خواهیم کرد.

یوسفی افزود: در نشست هیئت مدیره موضوع احداث مصلا و لزوم حمایت از آن مطرح شده که امیدوارم با ارائه گزارش کامل نحوه ساخت و اعتبار لازم، حمایت از این پروژه مهم فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع احداث فضای آموزشی دانشکده فنی و مهندسی جم گفت: با توجه به اینکه کمک به مراکز علمی منع قانونی ندارد، امیدواریم بتوانیم در این راستا نیز به شهرستان جم کمک کنیم.

تخصیص اعتبارات مناسب برای آب جم

مدیر عامل منطقه ویژه در خصوص آب شهرستان جم نیز گفت: به دنبال عقد تفاهم نامه میان وزرای نفت و نیرو، تاکنون ۲۵ میلیارد ریال به پروژه خط انتقال آب پرداخت شده و این آمادگی وجود دارد در صورت تایید پیشرفت کار توسط مسئولان شهرستان، پرداخت‌ها صورت گیرد.

یوسفی خاطر نشان کرد: در گذشته نیز با وجود آنکه تعهد وزارت نفت در اجرای خط انتقال آب ۵۱۰ میلیارد ریال بود اما رقم پرداختی وزارت نفت ۵۸۰ میلیارد ریال بود که بالاتر از میزان تعهد نیز بود.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته در حوزه آموزشی، ورزشی و زیرساختی به شهرستان کمک هایی انجام شده و در سال جاری نیز این کمک ها تداوم خواهد یافت.

جم

[کد خبر:AJ14929]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # کامبیز 1395-02-04 08:35
دست بردارین از این نشست های بی حاصل
اقای فرماندار تا به حال چندین نشست داشته اید ایا نتیجه ای حاصل شده است؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شهروند 1395-02-04 11:20
به عنوان یک شهروند چندی پیش با چندنفر از دوستان کوهنوردی داشتیم از کوههای غربه واقعا یکی از کوتاهترین و کم ارتفاع ترین نقاط جهت انتقال اب از دریا این مسیر کوتاه که تنها با حفر یک تونل از مسیری که درحال حاضر کارخانه سیمان کنگان برداشت مصالح میکند میباشد که با یک تا دو ایستگاه پمپاژ از دل کوههای غربه به راحتی اب انتقال داد در هر حال اگر در اینده هم این کار بشه واقعا شدنی و هزینه نگهداری تاسیسات نیز پایین است چرا ک طرح فعلی از بلندترین نقطه و طولانی ترین مسیر انتخاب شده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # سید 1395-02-05 18:00
بیشتر تلاش کنین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب