68048_421.jpg

به گزارش آينه جم، سايت سوك در تحليلي درباره انتخابات پيشرو و وضعيت شيخ موسي احمدي نوشت: در حالی که خبرهای جسته و گریخته از جنوب استان از ریخت و پاش های گسترده تعدادی از نامزدهای انتخابات مجلس حکایت می کند نماینده کنونی این حوزه حتی حاضر به تشکیل ستاد زودرس انتخاباتی نشده است .


حجت الاسلام دکتر موسی احمدی که در جنوب استان بوشهر از وی به نام شیخ موسی یاد می شود با ملزم کردن خود و دوستدارانش حاضر به فعالیت های زودرس انتخاباتی نیست و با گردن گذاشتن به قوانین انتخابات معتقد است که در جایی که می تواند به مردم خدمت کند بردن این فضا به انتخابات و فعالیت های انتخاباتی نه تنها جرم بلکه مصداق پایمال کردن حقوق مردم است .

قدر مسلم آن که وی که به عنوان تنها کاندیدای اصول گرا در میان بیش از بیست و هشت نفر در حوزه انتخابیه دیر ، کنگان ، جم و عسلویه  حضور دارد از آراء بسیار چشمگیری در بین مردم متدین منطقه قرار گرفته است .

البته این بدان معنا نیست که ریزش آراء طی سه سال و اندی از گذاشته نداشته باشد بلکه آنهایی که به طمع گرفتن امتیاز و مسئولیت اداری روزگاری را دلخوش به حمایت از این شیخ اخلاق گرا و قانون شناس کردند و به مطامع زودگذری دست نیافتند عطای شیخ را به لقایش بخشیدند و هم اینک در بین کاندیداهایی که بوی قول و مسئولیت می دهند گرد آمده اند .

شیخ موسی احمدی در حالی با طمانینه ، انگیزه بالا و حوصله فراوان این روزها بدنبال مطالبات موکلانش گام بر می دارد که گویی روزهای اول ورود به مجلس را طی می کند .

وی که ترجیح داد به عنوان یک نماینده عملگرا پیگیر خواسته های مردم حوزه انتخابیه اش در مجلس باشد توانست ظرف مدت سه سال و اندی جایگاه خود در قلوب مردم را بیش از گذشته تثبیت کند هر چند که مخالفان وی با علم به میزان محبوبیت این شیخ اصولگرا در منطقه از هر کوششی برای ضربه زدن به وی کوتاه نمی ایند .

نگاهی به انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در حوزه دیر ، کنگان ، جم و عسلویه نشان می دهد که از 120 هزار نفر واجد دادن رای 103 هزار نفر معادل 87 درصد از واجدین شرایط رای در انتخابات شرکت کردند که حجت الاسلام دکتر موسی احمدی با کسب ۳۴ هزارو ۵۷۶ رای بیشترین تعداد ارا را به دست آورد و به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه وارد مجلس شورای اسلامی شد در حالی که رقیبانی مانند سکینه الماسی با ۲۱هزار و ۹۶۵ رای، قیصر صالحی با ۲۱ هزار ۸۸۵ رای، دکترعسکر جلالیان با ۱۰ هزار و ۷۷۵ رای، احمد حیدری با هفت هزار و ۲۵۰ رای و قاسم‌علی بازآی با سه هزار و ۲۶۸ رای در مکان های بعدی قرار گیرند .

قدر مسلم این که شیخ موسی با اختلاف رای قریب به 13 هزار نفری از خانم سکینه الماسی در دور گذشته از وی به عنوان یک رقیب سرسخت یاد می کند هر چند الماسی کار دشورای بر عهده دارد که با توجه به تعدد غیرقابل وصف نامزده های انتخاباتی ، بتواند ضمن شکستن آراء شیخ موسی اعتماد عمومی برای حضور در مجلس را بدست آورد .

هر چند شیخ موسی به دلایلی که ذکر شد حاضر به فعالیت های زودرس انتخاباتی نسیت اما نوع عملکرد وی در مجلس که این روزها زبان به زبان در بین مردم در حال بازنشر است می تواند بیشترین نقش برای کارنامه موفق وی در عرصه نمایندگی مجلس قلمداد شود.

 به هر ترتیب اصولگرایان و بخش معتدلی از اصلاح طلبان این حوزه با آشنایی کاملی که از حجت الاسلام دکتر موسی احمدی دارند چشم انتظار حضور این نماینده اصولگرای مجلس در کسوت نامزدی برای انتخابات هستند تا با حضور خود شایعه هایی که نشان از ریزش آراء انتخاباتی شیخ موسی است را نقش بر آب کنند.

البته مهمترین نکته ای که اکنون در حوزه انتخابیه جنوب استان وجود دارد ، حضور کاندیداهای اصلاح طلب فراوان ( بیش از  بیست نفر ) در مقابل تنها گزینه مورد حمایت اصولگرایان است که این موضوع باعث شده است تا احتمال موفقیت احمدی در انتخابات آینده بیش از گذشته متصور باشد .

[کد خبر:AJ10296]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # جمی 1394-09-10 14:09
افرین انشالله موفق باشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # منصور 1394-09-11 10:46
فقط وفقط خانم الماسیییییییییی ییییییییی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مندو 1394-10-26 04:30
پس اقای زبیری هم اصلاح طلب شدن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب