0000076.jpg

به گزارش آینه جم ؛ یکی از حوزه های انتخابیه ای که به شدت مورد توجه کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر قرار گرفته است حوزه انتخابیه جنوب این استان است .

بر اساس این گزارش ؛ هم اینک ترافیک گسترده کاندیداها در شهرستان های دیر ، کنگان ، عسلویه و جم سبب تعجب و شگفتی تحلیل گران سیاسی استان شده است هر چند که اگر هدف دعوت گسترده مردم برای انتخابات پرشور و حداکثری باشد آن را به فال نیک می گیرم .

البته به رسم دوره های گذشته ، معمولا افرادی در کسوت کاندیدای مجلس اقدام به معرفی خود در حوزه های انتخابیه می کنند که پس از مشخص شدن وزن و عیارشان در بین مردم تعدادی از آنها به نام افرادی خاص تر انصراف می دهند و خود و طرفدارانشان را برای حمایت از یک کاندیدایی که از شانس بیشتری برای اخذ آراء مردم برخوردار است بسیج می کنند .

با نزدیک شدن به آغاز ثبت نام داوطلبین مجلس که کمتر از 26 روز دیگر باقی مانده است بازار دید و بازدیدها ونشست های خبری خانگی کاندیداها و برخی گروه های سیاسی در جنوب استان بوشهربیشتر شده که پیش بینی می شود این روند بیشتر خود را نشان دهد.

استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی از جمله واتس آپ ، تلگرام و اینستاگرام به عنوان پدیده های جدید ارتباطات می تواند ساختارهای سنتی گذشته در معرفی کاندیداها را تحت شعاع قرار دهد هر چند ارتباط چهره به چهره هنوز در راس برنامه های تبلغاتی کاندیداها دارای جایگاه خاص و ویژه ای است .

وضعیت کنونی کاندیداهای احتمالی شهرستان های جنوب استان تا این لحظه به شرح ذیل است .

شهرستان دیر

تاکنون از حجت الاسلام عبدالله حاجیانی نماینده دوره پنچم و ششم مجلس ،حسین بردستانی مدیر بازرگانی پالایشگاه پنچم پارس جنوبی ، علی کرمی ، عزیز بحرانی نفر اول شورای شهر دیر در دوره سوم و رییس دانشگاه آزاد اسلامی دیر ،مسعود تنگستانی کارمند شهرداری آبدان ، ابراهیم مومنی سرپرست درمانگاه تامین اجتماعی ، علی کریمی رئیس ستاد دکتر روحانی درشهرستان دیر ، شیخ محمد فولادی فعال اصلاح طلب ، مصطفی فخرایی معاون سیاسی فرمانداری دیر در دولت دهم ، قاسم ابراهیمی رئیس سابق اداره بازرگانی شهرستانهای دیر و کنگان و حسن شفیق فرد وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه به عنوان کاندیداهای این دوره یاد شده است .

شهرستان کنگان

جدی ترین گزینه از حوزه انتخابیه جنوب استان ، حجت الاسلام دکتر موسی احمدی نماینده فعلی مردم درمجلس شورای اسلامی است که در لیست ائتلاف اصولگرایان استان بوشهر بر حمایت از وی تمرکز شده است .

از دیگر کاندیداهای احتمالی این دوره از شهرستان کنگان می توان از مجید حسینی کنگانی مدیرعامل سابق تیم فوتبال شاهین بوشهر ، مشاورسابق استانداربوشهر و مشاور ارشد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تاسیسات دریایی نفت نام برد.

شهرستان جم

از سید اسدالله علمداری و دکتر حسن تاجیک رئیس سابق دانشگاه خلیج فارس و رئیس حوزه استانداری گیلان در مقطع کنونی به عنوان کاندیداهای احتمالی این دوره از شهرستان جم یاد می شود.

سکینه الماسی از دیگر گزینه ها است الماسی که در دوره گذشته در رقابت با حجت الاسلام احمدی رقابت را واگذار کرد امیدوار است که بتواند در این دوره رقیبی خاص برای نماینده کنونی حوزه جنوب استان باشد هر چند که هنوز شانس اول به دلیل عملکرد مثبت احمدی به وی داده می شود . الماسی از روز بعد انتخابات روی به کارهای مدنی و فعالیت های اجتماعی آورده است و همواره در حوزه ی انتخابیه حضور دارد. آخرین سمت وی مدیر هماهنگی و ارتباطات سازمان بهزیستی کشور بود که چندی پیش از این سمت خداحافظی کرد.

شهرستان عسلویه

با انتزاع بخش عسلویه از شهرستان کنگان و ایجاد یک شهرستان جدید به نام عسلویه در سال های پایانی دولت دهم این شهرستان به شکل مستقل تحت حوزه انتخابیه جنوب استان دارای کاندیداهای احتمالی مجلس ورای اسلامی می باشد .

با وجود جمعیت اندک این شهرستان نسبت به شهرستان های دیگر استان شاهد حضور افراد متعدد و گاها سرشناسی از این شهرستان برای کاندیداتوری احتمالی مجلس هستیم که مهمترین این افراد می توان به قیصر صالحیاشاره کرد .

صالحی که سابقه نمایندگی از این حوزه در مجلس هفتم را یدک می کشد این روزها به شدت در حال رایزنی با همراهان دیروز و همفکران امروزش می باشد .وی پس از اتمام دوره نمایندگیش در مجلس هفتم به عنوان مشاور وزیرآموزش و پرورش ،مشاور استاندار بوشهر و عضو هئیت مدیره یکی از شرکت های زیر مجموعه شستا مشغول به خدمت بوده است . قیصر در اوائل سال جاری از دایره مشاوران سالاری استاندار بوشهر خود را بیرون کشید تا بتواند با فراغ بیشتر به تنظیم برنامه هایش در زمینه حضور در انتخابات بپردازد.قدر مسلم این که وی به همراه الماسی به عنوان جدی ترین گزینه ها برای مقابله با احمدی نماینده کنونی مجلس از این حوزه می باشند هر چند که اگر مجید کنگانی که برای مجلس هفتم رد صلاحیت شد بتواند تایید صلاحیتش را از مجاری قانونی کسب کند وی نیز به جمع رقیبان احمدی افزوده می شود .

مال الله محمدی مدرس دانشگاه و عضو شورای بخش چاه مبارک عسلویه نیز از دیگر کاندیداهای اصلاح طلبی است که در برخی محافل اعلام کاندیداتوری کرده و حضور خود را تابع خردجمعی ومنوط به تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دانسته است.

اسماعیل عباسی مدرس دانشگاه، رییس اسبق روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، رییس هییت مدیره سازمان کاراته پرفکت کشور از مشاوران دکتر جلالیان است که احتمال کاندیداتوریش زیاد است. از عباسی در مراسماتی که سخنران است بعنوان تکنوکرات نام برده می شود.

دکتر بحرانی که در دوره ای مشاور دکتر جلالیان نماینده مجلس هشتم از این حوزه بود نیز به عنوان کاندیدای احتمالی یاد می شود.

براساس گزارش سوک، به نظر می رسد این حوزه نیز دارای جذابیت خاصی برای کاندیداها و تحلیل گران سیاسی داشته باشد. 28 آذرماه امسال تعیین می کند که چه تعداد از این افراد رسما با حضور در فرمانداری ها و ثبت نام ورود خود را اعلام می کنند و چه تعدادی که در این لیست گنجانده نشده نیز خود را مهیا برای یک کارزار انتخاباتی دیگر می کنند.

[کد خبر:AJ10131]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-4 # محسن مجیدی 1394-09-02 21:18
با سلام
ترازوی شهرستان دیر باز هم سنگین تر از ترازوهای دیگر شهرستان ها...زنده باد دکتر شفیق فرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # من 1394-09-03 23:17
واقع این ترافیک در دیر نشون داد که امار بیکاری خیلی بالاست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # شیرآهنکوه 1394-09-04 07:22
#100#درصد#علمدا ری#پیروز #است#

#هر#شهروند#یک#علمداری#
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # باران 1394-09-04 18:37
فقط الماسی .السلام
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب