0000000010WA0034.jpg

 

آینه جم-چندی پس از به تولید رسیدن واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی هنگام و صادرات این محصول از طریق اسکله اختصاصی این شرکت پس از ۱۷ سال و در نتیجه مدیریت ابتکاری مدیرعامل جوان و مجرب این مجموعه، هفته آینده پیش راه اندازی واحد اوره رسما کلید خواهد خورد.
به گزارش آینه جم  به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی هنگام، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام و تعیین تکلیف ۳۶ سیستم و زیرسیستم، عملیات پیش راه اندازی واحد اوره با اولویت خطوط زیرزمینی (UG) از روز شنبه، اول اردیبهشت ماه آغاز می شود.
سفارش گذاری آخرین سری تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل نهایی عملیات نصب و ساختمان این واحد، انجام گردیده و با رسیدن راکتور اوره، عملیات راه اندازی این واحد وارد فاز عملیاتی خود خواهد شد.
شایان ذکر است اتمام عملیات راه اندازی واحد اوره شرکت پتروشیمی هنگام منجر به افزایش ۱٫۱۵۰ هزار تنی ظرفیت اسمی تولید اوره کشور خواهد شد که در کنار نقش بسزای آن در امنیت غذایی می تواند ارزآوری بسیار بالایی را برای ایران به ارمغان داشته باشد.

 

000000001A0031.jpg

 

آینه جم- طی حکمی از سوی دکتر جواد حاتمی مدیرعامل پتروشیمی بوشهر؛ علی گنجی به سمت سرپرست توسعه سرمایه انسانی پتروشیمی بوشهر منصوب شد.
 
علی گنجی از خانواده مدافع حرم و چهره های شاخص مردمی و اخلاقی صنعت با کارنامه درخشان در جهت پرورش نیروهای بومی می باشد که دارای محبوبیت و مقبولیت از سوی کارکنان این شرکت می باشد.
 
وی تا کنون در جایگاه سرپرست امور کارکنان این شرکت مشغول به کار بوده است و پیش از این مدیرکل امور اداری، پشتیبانی خبرگزاری ایرنا و مسئولیت هایی در قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و نهادهای انقلابی کشور داشته است

 

0228174e-fa53-480b-9fe8-4178e4e1c14f_20240417_132952.jpg

به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی پردیس با اصلاحیه صورت گرفته در صورت های مالی شرکت در اسفندماه سال 1402، درآمد ماهیانه شرکت نسبت به مدت مشابه قبل، افزایش 136 درصدی را تجربه کرده است.
براساس اصلاحیه منتشر شده در سامانه کدال، درآمد ماهیانه پتروشیمی پردیس در اسفندماه با  افزایش درآمد فروش اوره صادراتی حدود 136 درصد رشد داشته است.
درآمد ماهانه پتروشیمی پردیس در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان به چهار هزار و 292 میلیارد تومان رسید.
همچنین درآمد این شرکت در اسفند نسبت به ماه گذشته آن یعنی بهمن نیز رشد حدود 74 درصدی را تجربه کرده است.

000000000494.jpg

 

آینه جم-پروژه انتقال یوتیلیتی از شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس به پتروشیمی صدف با ساخت کالورتی به طول ۷۰ متر و عرض ۸ متر آغاز شد.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی پتروشیمی صدف خلیج‌فارس، پروژه انتقال یوتیلیتی از شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس که در راستای پایداری تولید پتروشیمی صدف خلیج‌فارس دیده شده، برای نخستین بار انتقال یوتیلیتی از فاز یک منطقه به فاز دوم منطقه ویژه انرژی پارس را رقم خواهد زد.
پتروشیمی صدف خلیج‌فارس اولین پتروشیمی منطقه است که قرار است از دو تأمین کننده یوتیلیتی، سرویس‌های جانبی دریافت کند. این موضوع در زمان تولید، پایداری تامین یوتیلیتی را به دنبال خواهد داشت.
 

0000000029.jpg

 
نخستین free run الکتروموتورهای سایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس آغاز شد.
 الکتروموتور در حالت Free Run یعنی در حالت آزاد و بدون اتصال مکانیکی راه اندازی می کنند و نخستین free run الکتروموتورهای سایت پتروشیمی صدف خلیج‌فارس مربوط به الکتروموتور فن‌های برج خنک کننده Cooling Tower بود.
گفتنی است، کولینگ تاور یک نوع مبدل حرارتی است که دریافت گرمای بوجود آمده در فرآیندها، ماشین‌‌ها و دستگاه‌های صنعتی از آب در حال جریان و انتقال گرمای دریافت شده از سیال به اتمسفر از طریق تبخیر را دارد و مجدداً آب خنک را به سیستم برمی‌گرداند.
گفتنی است؛ پتروشیمی صدف خلیج‌فارس پس از بهره برداری سالانه ۱۳۶ هزار تن لاستیک مصنوعی استایرن بوتادین تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند

 

000000000148.jpg

 

 

آینه جم-میزان بارش های ثبت شده در شهرستان های استان بوشهر از سامانه بارشی اخیر تا ساعت 15 سه شنبه: 
 
بندر کنگان ۴۷ mm
فرودگاه جم ۴۳.۴ mm
بندر دیّر ۳۳ mm
فرودگاه عسلویه ۲۷ mm
بردخون‌ ۱۷.۹ mm
اهرم ۳.۵ mm
فرودگاه بوشهر ۲.۷ mm
تنگ ارم ۱.۳ mm
چاهکوتاه ۱ mm
بوشهر دریایی ۰.۹ mm
برازجان ۰.۵ mm
بندر گناوه ۰.۳ mm
آبپخش ۰.۱ mm
 
بندر دیلم ۰.۱ mm/

 

 

 

آینه جم: نطق اخیر ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نکته قابل تاملی داشت.
به کزارش آینه جم؛ وی در نشست خبری اش قبل از ثبت نام در انتخابات مجلس دوازدهم، یکی از دستاوردهایش را پاسخگو کردن نفت به استان بوشهر دانست.
براساس خبر منتشر شده در سایت اطلاع رسانی رضایی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی پاسخگو کردن نفت به مردم استان بوشهر و دشتستان را یک آورده بزرگ و نتیجه پیگیری‌های مستمر دانست و تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته شاهد سهمیه ۱۰۰ درصدی نیروهای بومی در آخرین استخدامی پارس جنوبی هستیم.
اما رضایی در نطق اخیرش در مجلس، گفته: صنعت تخریب‌گر و اشغال‌گر نفت به مردم مستضعف ما پاسخگو نیست.
رضایی با اعلام اینکه مردم استان بوشهر از صنایع نفتی در استان شاکی هستند، تصریح کرد: آخرین اقدام غیرصادقانه آن‌ها محروم کردن جوانان بومی از جذب در مجتمع گازی پارس جنوبی است.
نماینده دشتستان به درستی این انتقادات را مطرح کرده
دود و ترافیک و آلودگی صنعت نفت و بیماری آن برای ماست، اما بیمارستان آن را جای دیگری می‌برند. برخی پتروشیمی‌های خصولتی تبدیل به حیاط خلوت مدیرانی شده که به دنبال فامیل‌بازی و باندبازی هستند. این شرکت‌ها مال مردم، بیت‌المال، بازنشستگان و فرهنگیان و کارگران است؛ امانت‌داری کنید.
در ماه‌های اخیر شاهد قلع و قمع مدیران بومی در صنعت نفت، گار و پتروشیمی هستیم. برخی مدیران نفتی اصرار دارند مردم را ناراضی کنند؛ به همه بانیان هشدار می‌دهیم به این وضعیت پایان دهند.
نهایتا اینکه در درست بودن انتقادات اخیر نماینده دشتستان تردیدی نیست؛ چه درخصوص بی تفاوتی نفت به استان در دولت های قبل و این دولت که مدعی عدالت است، چه پیرامون اتفاقات مدیریتی پتروشیمی ها.
اما موضع وی در قبال نفتی ها قبل از انتخابات و بعد از انتخابات متناقص از آب درآمده و 180 درجه فرق دارد.
 

photo_2024-04-15_16-42-50-768x768.jpg

photo_2023-12-03_15-21-37-768x768.jpg

 
*** خليج فارس

 

00000000049165.jpg

 

آینه جم-مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: تندباد ، طوفان و شدت بارندگی به برخی از تاسیسات زیربنایی عسلویه این استان خسارت وارد کرد.
به گزارش آینه جم کورش دهقان  روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:بر اثر طوفان و شدت بارندگی پست ها، خطوط انتقال و شبکه توزیع برق در شهرستان عسلویه دچار خسارت شده است.
وی با اشاره به قطع برق در منطقه بیدخون عسلویه افزود: با آسیب دیدن خطوط و شبکه برق بیدخون عسلویه تیم و گروه رفع اتفاقات برق در حال برطرف کردن مشکلات مناطق یاد شده هستند.
مدیرکل بحران استان بوشهر تصریح کرد: همچنین تندباد و بارندگی باعث آسیب به دکل مخابراتی در مناطق جنوبی این استان شده است.
دهقان ادامه داد: با توجه به ورود سامانه بارشی به مناطق جنوبی استان تیم‌های امدادی آمادگی کامل برای مقابله با حوادث ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا دارند.
وی گفت: آخرین بررسی‌ها حاکی است بارندگی سیل آسا و طوفان خسارت جانی نداشته است.
دهقان اظهار داشت: هشدار قرمز هواشناسی تا اوایل فردا در استان بوشهر ادامه دارد و برای جلوگیری از حادثه باید به این هشدارها توجه ویژه شود

 

 

 

آینه جم: انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط ‌عمومی‌های استان بوشهر انجام و هفت عضو اصلی، سه نفر علی البدل و ۲ بازرس و خزانه دار برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.
به گزارش آینه جم، مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر در این نشست اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» موجبات ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده و اقتدار نظام اسلامی را در فضای بین المللی افزایش داده است.
عباس مطاف افزود: قدرت موشکی ایران اسلامی در این عملیات اثبات شد هرچند این عملیات بخش کوچکی از توان رزمی و موشکی نظام به شمار می رود.
وی تصریح کرد: در یک عملیات رسانه ای، فضای استان نیز متاثر از اقدام مناسب و به هنگام کشورمان برای پاسخ قاطع و مشروع بر ضد جنگ‌افروزی های رژیم صهیونیستی در منطقه و به خصوص حمله به کنسول کشورمان در سوریه بوده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری بوشهر یادآور شد: ضرورت توجه روابط عمومی دستگاه های اجرایی به اطلاع رسانی از فعالیت های دولت در امسال مورد تاکید است و مبنای بخشی از ارزیابی مدیران کل دستگاه های اجرایی و کارکرد کلی روابط عمومی ها نیز بر اساس حضور در فضای رسانه ای است.
مطاف گفت: با وجود اقدامات ارزنده دولت در ساختارهای مختلف سیاسی، میزان اطلاعات مردم از این فعالیت ها مطلوب نیست که نشان گرفته از ضعف دستگاه های اجرایی در حوزه اطلاع رسانی است.
وی ادامه داد: امسال برنامه پاسخگویی مدیران دستگاه های دولتی در روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته با حضور خبرنگاران انجام می شود که برنامه سه ماه اول امسال تدوین و ابلاغ شده است.
در این آیین، انتخابات هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر برگزار شد و حسین فیروزه، سید مجید حسینی، مهدی عزیززاده، خدیجه آبزن، سعید نوذری، پژمان بختیاری پور و میعاد مهندسی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.
همچنین مهران غریبی، مجتبی احمدی و فاطمه محسنی زاده به عنوان اعضای علی البدل و محمدامین اکبری و منصور گتویی زاده به عنوان بازرس و خزانه دار انتخاب شدند.

 

000000010000000A0016.jpg

 

به گزارش آینه جم؛ مهندس علی یاری؛ مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر ، دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ از پتروشیمی سبلان در شهرستان عسلویه بازدید کرد.
در این بازدید که با حضور رضا کریمی مدیرعامل سبلان برگزار شد، آخرین برنامه های شرکت در راستای تولید پایدار  متانول بررسی و بر تولید با حداکثر ظرفیت تاکید شد.
یاری با تاکید بر لزوم برنامه محوری در تولید پایدار در سبلان، گفت: متاسفانه در سال گذشته به علت ناترازی گازی امکان تولید در تمام طول سال ممکن نگردید؛ این مسئله در حالی پیش آمد که تا پیش از قطع گاز پتروشیمی ها، میزان تولید در سبلان به ۱۰۰٪ ظرفیت رسیده و بستر رکورد شکنی تولید سالانه نیز فراهم بود. در سال جاری نیز تمام توان خود را بسیج کرده ایم تا بیشترین میزان محصول را تولید و رکوردهای جدیدی نیز ثبت کنیم.

 

 

آینه جم-  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: پروانه های کسب و کار قدیمی این استان تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار داشته و دارندگان این نوع پروانه باید در اسرع وقت نسبت به دریافت کد یکتا اقدام کنند.

 به گزارش آینه جم ؛ رسول زارعی وز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص صدور شناسه یکتا و حذف پروانه های کسب کاغذی اظهار کرد: تاکنون سه هزار شناسه یکتا برای فعالان بخش اقتصادی بخش اصناف استان بوشهر در درگاه ملی مجوزهای کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: بر اساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها ، دارندگان مجوزهای کسب و کار قدیمی و کاغذی باید تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ مجوز خود را از از درگاه ملی مجوزها به شناسه الکترونیکی تبدیل کنند چرا که مجوزهای کاغذی بعد از این زمان دیگر اعتبار نخواهند داشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان بوشهر تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با ورود فقط سه کد ( شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کدپستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی ( شناسه یکتا ) دریافت کنند.

زارعی ادامه داد: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کارها در صورتی که مجوز الکترونیکی ( شناسه یکتا ) نداشته و نام‌شان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک ها به مشکل می‌خورند.

زارعی از فعالان حوزه اصناف خواست با توجه به مهلت باقی مانده در اسرع وقت با مراجعه به درگاه ملی مجوزها نسبت به دریافت شناسه یکتای خود اقدام کنند.

 پیکر مفقود شده پس از ۳۰ روز در کوه‌های دالکی دشتستان پیدا شد

 

 

اینه جم- رئیس هلال‌احمر شهرستان دشتستان از پیدا شدن جسد مرد ۵۷ ساله مفقود شده‌ پس از ۳۰ روز در کوه‌های دالکی خبر داد.

 

 

آینه جم-  هفتۀ گذشته فرد یا افراد ناشناسی با واریز مقدار زیادی گازوئیل در چاه آب شیرین کوه‌های «سه‌چِنگ» موجب آلودگی شدید آن به مواد نفتی شدند.

 

 

0000000083033.jpg

 

 

آینه جم- مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پتروشیمی پردیس از تبدیل وضعیت ۲۳۳ نفر از اعضای خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شاغل در پتروشیمی پردیس مطابق تکالیف قانونی خبر داد.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی پردیس عطف به تصویب و ابلاغ بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای اجرای بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مکلف به تبدیل وضعیت ایثارگران شدند در همین راستا وزارت نفت نیز از جمله وزارتخانه‌هایی است که طبق مصوبه یاد شده تبدیل وضعیت ایثارگران را با قید فوریت در برنامه کاری خود قرار داد لذا شرکت پتروشیمی پردیس نیز به تبعیت از این قانون با اخذ مجوزهای لازم آستین همت را بالا زد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی پردیس در این خصوص اظهار داشت: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان سهامدار عمده پتروشیمی پردیس در بازدید مهرماه سال گذشته از مجتمع پتروشیمی پردیس، مجوز تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگری را صادر کرد و پیرو آن تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در پتروشیمی پردیس در دستور کار قرار گرفت.
محسن امینی افزود: طبق قانون و پس از اخذ مجوز در راستای تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تاکنون ۲۳۳ نفر تبدیل وضعیت شده‌اند. همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱ نفر مطابق با آئین نامه و دستورالعمل های شرکت جذب و یا تبدیل وضعیت شده‌اند تا پرسنل محترم پردیس با امنیت شغلی و خیال آسوده در راستای تولید و رشد اقتصادی تلاش جهادی داشته باشند.

 

 

آینه جم- پیام دکتر جواد حاتمی مدیرعامل پتروشیمی بوشهر؛ در پاسخ شکوهمندانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به دفاع مشروع

000000100010WA0028.jpg

 

 

 

 

پیام مهندس میرحاجی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس پیرامون پاسخ به تجاوز اخیر صهیونیست ها:

 

بسمِ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ

سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مُنقَلَبٍ ینقَلِبونَ

(و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند)

انجام موفقیت آمیز عملیات «وعده صادق» ‌و حمله قهرمانانه موشکی- پهبادی ‌دلاورمردان‌ سپاه اسلام‌  به اهداف تعیین شده‌ ‌داخل سرزمین های اشغالی که در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم غاصب صهیونیستی ‌چون جنایتِ به شهادت رساندن ناجوانمردانه سرداران رشید اسلام در ‌بخش کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق صورت گرفته و ‌‌به عنوان بخشی از تنبیه ‌رژیم نامشروع و جنایتکارمی باشد، ‌موجب مباهات و فخر هر آزاده ای در دنیا  و بالاخص ایرانیان است.

  از سحرگاه 26 فروردین 1403،  سپاه اسلام مستقیماً در برابر بزرگ‌ترین دشمنان دین خدا در عصر حاضر قرار گرفته و در نقطه‌ای‌‌ از تاریخ ایستاده که ‌‌تمامی سرداران بزرگ سپاه اسلام آرزوی دیدنش را داشتند... هرقدمی که دشمن به پیش بیاید، فرزندان این سرزمین چند گام به سمت او خواهند رفت و همه‌ی این‌ ها مرهون ‌عقلانیت انقلابی بوده که تحت زعامت پیر روشن ضمیرمان حاصل شده است.

و اِی کاش شهدای تاریخ انقلاب مان در کنار ما بودند و‌این شب عزت را می دیدند.

  حاج قاسم عزیز، حاج حسن طهرانی مقدم، ‌حاج همت‌، ‌احمد کاظمی، حسن باقری، حاج حسین همدانی، ‌مهدی باکری، محمدرضا زاهدی، ‌محمدهادی حاجی رحیمی، ... که لبخند زنان از آسمان ها نظاره گر ‌تحقق وعده راسخ و صادق و حرکت موشک ها و پهپادها بر فراز قدس اشغالی و فرود آمدن بر سر صهیونیست های اشغالگر بودند‌‌...

بی شک حمله دقیق، حساب شده و بی نقص دیشب که با طراحیِ نظامیانِ دلیر و غیرتمند ما انجام شد نه تنها موجب خوشحالی دلِ مظلومین و مستضعفین جهان گردید بلکه هیمنه پوشالی استکبار جهانی از آمریکا و انگلیس و فرانسه گرفته تا رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی را که با صرف میلیاردها دلار برای سامانه های پدافندی خود تبلیغات گسترده ای برای نفوذناپذیر بودن خود بواسطه ایجادِ گنبد آهنین می کردند، فرو ریخت.

قطعا این حمله که رسانه های خارجی از آن به عنوان بزرگ ترین حمله پهپادی تاریخ نام بردند موجب ایجاد بازدارندگی لازم در مقابل استکبار جهانی به ویژه صهیونیست بین الملل خواهد شد که بفهمند ایران اسلامی کوچک ترین تعرض به منافع خود به ویژه سرداران عزیز و خاکش را تحمل نکرده و در صورت دست درازی آنان، به شدیدترین نحو تنبیه خواهند شد.

 این پیروزی و سیلی محکم ‌فرزندان ایران زمین که در دفاع از عزت و عظمت ایران و اسلام و به عنوان گامی نخست در انتقام خون سرداران شهیدمان صورت گرفته است ‌را به مقام عظمای ولایت (مدظله العالی)، خانواده معظم شهداء، ملت شهید پرور و قهرمان ایران اسلامی و زنان و مردان پارسی عزتمند و دلیر تبریک عرض نموده و آرزوی پیروزی های درخشان و مستدام‌ رزمندگان دلیر ‌کشورمان ‌‌را ‌از خداوند منان خواستاریم.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ

سیاوش میرحاجی

مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره

 

 

آینه جم- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تأکید بر پشتیبانی از ساخت آثار فرهنگی و فیلم انقلابی در استان، افزود: پروژه‌های فرهنگسرای عسلویه، دلوار و بنک فعال و در دست ساخت است که به‌زودی بهره‌برداری خواهند شد.

به گزارش آینه جم ؛ اکبر پورات در نشست با هنرمندان انقلابی استان بوشهر اظهار داشت: در مدت 2 سال گذشته در حوزه فرهنگی گام‌های مؤثر و ارزشمندی با تدابیر و حمایت استاندار بوشهر برداشته شده است که می‌توان به حمایت از طرح‌های راهیان نور و اردوهای جهادی، راهیان پیشرفت، طرح یاوران ولایت و برگزاری اردوهای آموزشی با محوریت جهاد تبیین اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین پیگیری و مکاتبات مستمر با حوزه صنعت به ویژه نفت و گاز مستقر در استان به جهت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود برای حمایت از حوزه فرهنگی، هنری و آموزشی انجام شده و حمایت‌های لازم هم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: پروژه‌های فرهنگسرای عسلویه، دلوار و بنک فعال و در دست ساخت است که به‌زودی بهره‌برداری خواهند شد.

وی به برگزاری برنامه قرآنی محفل در روستای چارک در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ایام ماه رمضان از موکب‌ها حمایت لازم انجام شد و کمک‌هایی در راستای تعمیر و تجهیز مساجد و حسینیه‌ها صورت گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه از آثار فرهنگی و ساخت فیلم انقلابی در استان حمایت می‌شود، افزود: حمایت از صدا و سیمای مرکز استان بوشهر در راستای ساخت سریال و دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام شده و امسال هم به این بخش توجه ویژه می‌شود.

پورات به پرداخت تسهیلات برای 60 نفر از هنرمندان استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امسال نیز همانند گذشته از نشر و آثار هنرمندان استان حمایت خواهیم کرد و در راستای تأمین منابع لازم برای تکمیل کتابخانه‌های نیمه‌تمام مانند آبدان و دوراهک برنامه‌ریزی لازم انجام خواهیم داد.

 

 

آینه جم : در حالیکه در جاده ساحلی بوشهر به گناوه رانندگی می کنم و سرعتم کمتر از صد کیلومتر است، به یکباره از ماشین سفید رنگی که در کنار جاده ایستاده سربازی پیاده می شود و اشاره می کند که چند ماشین بایستند. من می خواهم به راهم ادامه بدهم ولی سرباز دوباره اشاره می کند که بایستم. 

جاده باریک و بدون شانه جایی برای پارک ماشین ندارد، با زحمت و در شرایط نا متعادل ماشین را پارک می کنم، از آینه به ماشین پلیس نگاه می کنم، یکی دو راننده دیگر که نیمی از ماشینشان حین پارک جاده را اشغال کرده به طرف ماشین پلیس می روند. من هم راهی ندارم جز اینکه مثل بقیه عمل کنم. پیاده می شوم و جاده شلوغ ساحلی از عرض جاده رد می شوم، به ماشین پلیس نزدیک می شوم روی در ماشین نوشته پلیس نا محسوس، مامور پلیس پشت فرمان ماشین به حالت نامتعارفی نشسته، چیزی شبیه لم دادن! شیشه را بالا کشیده فقط به اندازه ای که راننده بتواند کارت ماشین و گواهینامه اش را به داخل ماشین بفرستد شیشه ماشین پایین است، مامور به اصرارهای راننده قبلی توجه نمی کند و بوسیله پوزی که در دست دارد جریمه را وارد می کند، در حالیکه که سرباز وظیفه در صندلی بغل نشسته و به درخواست های راننده می خندد.

من به عنوان نفری بعدی منتظرم تا نوبتم بشود در حالیکه با گذر هر وسیله نقلیه در جاده کم عرض ساحلی تعادلم به هم می خورد. نوبت من می رسد ، بدون اینکه نگاه کند مدارکم را می خواهد و سریع شروع می کند به نوشتن جربمه، از او می خواهم به من بگوید که چه خطایی کرده ام و جریمه ام چیست، کمی فکرمی کند و می گوید از آن ماشین سنگین سبقت گرفتی، به او می گویم سرعت من کمتر از صد کیلومتر بوده و سبقت هم که تخلف نیست ، می گویم اصلا عبور ماشین سنگین در این جاده ممنوع است در دو طرف جاده ساحلی خودتان تابلو زده اید! حرف خودش را می زند ، نه او سندی دارد که به من نشان بدهد نه من می توانم او را متقاعد کنم. بخاطر این بحث نمی کنم و سکوت اختیار می کنم! می خواهم اسمش را از رو اتیکت بخوانم ، ولی یقیه پیراهنش به شکل بدی باز شده و اتیکت پیدا نیست. به او می گویم چقدر جریمه شدم می گوید پیامک می آید، حوصله ندارد جواب بدهد من هم خیلی دیگر ادامه نمی دهم.

مدارکم را بر می گرداند با احترام از او می پرسم جایی که ماشین پلیس ایستاده چون جاده شانه خاکی ندارد برای خودشما و رانندگانی که جریمه می کنید خطرناک است. ناراحت می شود و می گوید خودت هم سبقت گرفتی ، اون خطرناک نیست، به او می گویم دوست عزیز پلیس ، پلیس راه برای جریمه هر راننده متخلفی یا برای پیاده کردن نظم در جاده و نظارت نامحسوس در جاده خودش نباید مرتکب تخلف بشود، این روشی که شما خودتان در ماشین نشسته اید و از راننده می خواهید ماشینش را در جاده ای که شانه خاکی هم ندارد پارک کند و عرض این جاده خطرناک که روزها شاهد چندین تصادف است را طی کند بسیار خطرناک است.

به او می گویم اگر ماشینی را متوقف کردید خود شما باید کنار ماشین حاضر شوید تا رانندگان مجبور نشوند از این مسیر خطرناک عبور کنند!
در همین موقع است که چندین ماشین شوتی با سرعت بسیار از جاده رد می شوند ولی مامور در ماشین نشسته و با دستگاه انجام جریمه مشغول است و حتی به ماشین های شوتی نگاهی هم نمی اندازد! به زحمت ودر شرایط خطرناکی از عرض جاده رد می شود و خودم را به ماشین می رسانم، در طول مسیر چند ماشین سنگین با سرعت حدود ۶۰ کیلومتری عبور و مرور را کند کرده اند. ولی هیچ پلیسی آنجا نیست تا از عبور ماشین های سنگین جلوگیری کند!

در پایان ضمن خدا قوت و خسته نباشید به ماموران خدوم و قانون مدار پلیس امیدوارم از این پس شاهد بی احترامی پلیس به حقوق شهروندی رانندگان نباشیم.
منبع:هفته نامه صدای بندر

 

000000101ggA0023.jpg

 

آینه جم- مدیرعامل شركت عملیات غیرصنعتی پازارگاد با صدور پیامی خطاب به كاركنان این شركت به مناسبت روز ملی منابع انسانی از خدمات آنان قدردانی كرد.
متن کامل پیام دکتر شیخان خطاب به کارکنان شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
همکاران ارجمند 
با سلام
فرا رسیدن ۲۵ فروردین ماه که در تقویم با عنوان (( روز ملّی منابع انسانی )) نامگذاری شده است را فرصتی مغتنم و مناسب می دانم برای تجلیل از کارکنان و همکاران ارجمند در شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد.
بدون تردید نقش آفرینی منابع انسانی در پیشبرد برنامه های شرکت پازارگاد به عنوان پشتیبان صنعت در پایتخت انرژی کشور ، نقشی اثرگذار در زمینه رشد و تعالی شرکت و اثری ماندگار در پشتیبانی و حمایت از تولید در این منطقه مهم اقتصادی و انرژی کشور و جهان از خود به یادگار گذاشته و می گذارد.
اینجانب ضمن قدردانی از تلاش های منابع انسانی متعهد و تلاشگر شاغل در شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد و تبریک مجدد روز ملی منابع انسانی، برای همکاران ارجمند از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت مسئلت می نمایم.
محمد مجاور شیخان
مدیرعامل شرکت پازارگاد

آینه جم-  ساخت آزادراه بوشهر - فارس به عنوان هدیه رئیس جمهور دولت سیزدهم به مردم این ۲ استان، در ۲۰ مهرماه سال گذشته در خلال افتتاح آزادراه اصفهان - فارس اعلام شد که با تخصیص اعتبارات به موقع شاهد شور و نشاطی مناسب برای اجرای این طرح مهم هستیم.

 

آینه جم - درسومین دوره کوچه کالچر،موسیقی و آواهای دریایی بندر بوشهر در دبی طنین انداز شد و مخاطبان دراین برنامه بر روی جهاز، مهمان سفره‌ رنگین از فرهنگ، هنر، صنایع‌دستی و خوراک‌های بوشهری شدند.

به گزارش آینه جم  سومین دوره از رویداد بین‌المللی کوچه کالچر در شهر دبی در حال برگزاری است و در دومین شب از این فستیوال، ناخدا عبدالرسول غریبی، نویسنده، نقاش و دریانورد پیشکسوت بوشهری به اجرای «نقاشی» و «نِی‌مه خوانی» پرداخت.

نی‌مه گونه‌ای آوای کار دریانوردی است که در جنوب ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس رواج داشته است.

مهارت لنج‌سازی خلیج فارس، به نام ایران در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسیده.

اجرای «حیدو هدایتی» موزیسین بوشهری بخش دیگر شب نخست این رویداد بود.

حیدو با اجرای قطعات محبوبی چون «تریشکو»، «منگه» و «قشنگ»، روایتی جدید از موسیقی بوشهر را به مخاطبان ارائه داد.

اجرای موسیقی محفلی بوشهر توسط «عبداله مقاتلی» و قطعات خاطره انگیز موسیقی عربی توسط گروه «نخل آبادان» از دیگر برنامه‌های اجرا شده در شب دوم کوچه کالچر دبی بود.

در این شب علاوه بر برنامه‌های موسیقی و فرهنگی، صنایع‌دستی، خوراک‌ها و دسرهای بوشهری نیز طبخ و سرو شد تا مجموعه‌ای کامل از آورده‌های فرهنگ عامه جنوب ایران، به عنوان سوغاتی بندر بوشهر به شیخ‌نشین دبی هدیه شود.

000000110045582.jpg

 

آینه جم- جانشین پلیس‌راه استان بوشهر، گفت: اتوبوس مسافری که در مسیر یاسوج به بندرعباس در محور دشتستان دچار حریق شد تلفات جانی در بر نداشت.
به گزارش آینه جم ؛سرهنگ رسول قنبری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این اتوبوس در منطقه دالکی شهرستان دشتستان این استان به علل نامعلومی آتش گرفت و به شکل کاملی سوخت.
وی افزود: هرچند به محض اطلاع و در کمترین زمان ممکن پلیس، آتشنشانی و سایر عوامل در محل حاضر شده اما شدت و میزان آتش به گونه ای بود که این اتوبوس به شکل کاملی سوخت.
جانشین پلیس‌راه استان بوشهر تصریح کرد: این اتوبوس هشت مسافر داشت که در یک استراحتگاه و در حالی که توقف داشته و مسافری در آن نبوده به شکل نامعلومی طعمه حرق شده است.
قنبری ادامه داد: علت حادثه در دست بررسی است

جدیدترین مطالب