به گزارش آينه جم، دکتر سید کمال الدین شهریاری صبح امروز در نشست با خبرنگاران ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود طی یک سال گذشته، جوابگوی سوالات خبرنگاران بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش دچار چالش های جدی است که مهمترین آن کمبود منابع مالی و نیروی انسانی است.
کمبود نیروی انسانی چالش اصلی آموزش و پرورش است

 

به گزارش آینه جم به نقل از مهر، ناصر کرمی صبح یکشنبه در نشست خبرنگاران در بوشهر با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش تاثیرگزاری در پیشرفت و توسعه در جوامع دارد و همین تاثیرگزاری آنها موجب می شود تا ارگان ها و دستگاه های اجرای خواهان ارتباط بهتر و بیشتر با خبرنگاران داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلمان و خبرنگاران در برخی رسالت ها یکسان هستند، افزود: معلمان طبق سند بنیادی وظیفه دارد دانش آموز را به نحوی تربیت کند که به فردی آگاه، پرسشگر و پاسخگو تبدیل کند، خبرنگاران نیز به دنبال ایجاد همین ویژگی ها در جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه آموزش همواره در زمان های مختلف دچار مشکل ها و چالش هایی بوده است، عنوان کرد: از سال های دور تا کنون آموزش و پرورش آن جایگاهی که باید داشته باشد نبوده است.

کرمی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش دچار چالش های جدی است که مهمترین آن کمبود منابع مالی و نیروی انسانی است، تصریح کرد: بالغ بر ۳ هزار  نفر کمبود معلم در سال تحصیلی جدید در استان وجود دارد که یک هزار و ۵۲ نفر از تریق حق التدریس تامین می شود اما همچنان با کمبود یک هزار و ۸۹۰ معلم روبرو هستیم.

وی  با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید پیش بینی ثبت نام ۲۳ دانش آموز کلاس اولی می شود، بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پنج هزارو ۵۶۲ کلاس درس برای تحصیل ۲۲۳ هزار  دانش آموز آماده شده که تا کنون ۱۷۳ هزارو ۴۱۹ نفر در سامانه ثبت نام نام نویسی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار نفر کادر آموزشی در مدارس فعالیت می کرد، گفت: در سال تحصیلی آینده بالغ بر ۷۰۰ معلم بازنشسته می شود که با توجه به کمبود نیرو و نیاز استان ۱۴۸ نفر تا کنون همکاری خود را بمدت یکسال تمدید کرده اند.

کرمی عنوان کرد: هیچ کلاس درسی در مقطع ابتدایی بخاطر کمبود معلم و تعداد دانش آموزان تعطیل نخواهد شد اما در مقطع دبیرستان به دلیل تنوع درسی و نیاز به تعداد زیادی معلم کلاس ها با یکدیگر تجمیع می شود.

دزدان در تله دختر ۱۳ ساله

آینه جم دزدان نقابدار با حمله به یک منزل مسکونی در مشهد، طلاهای زن جوانی را با تهدید چاقو و پاشیدن اسپری فلفل، درحالی به سرقت بردند که در تله فیلم برداری دختر 13 ساله این زن قرار گرفتند و به دام افتادند.

آینه جم: معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: برداشت میگوی پرورشی از سطح چهار هزار و 413 هکتار سایت های پرورشی در این استان آغاز شد.

آینه جم: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: هم اکنون 10 وکیل نیکوکار در زمینه حمایت و پیگیری امور حقوقی مددجویان با این نهاد به صورت رایگان همکاری می کنند.

 

 

آينه جم؛ فرماندار کنگان استان بوشهر گفت: با پایان یافتن شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای کنگان، بنک و سیراف منتخبان شوراهای این شهرها مشخص شدند.

آینه جم: جنوب شرقی کشور درحال پوست انداختن است. فقر دارد پا پس می‌کشد؛ آن هم در سرزمینی که پول وجود خارجی ندارد، آموزشی نیست، بهداشت معنا نشده و چشم مردمان پابرهنه‌اش به چیزی جز کپر عادت نکرده. نه جاده‌ای، نه فرودگاهی، نه اسکله‌ای و نه هیچ چیز دیگری. سرزمینی از شن که با نسیمی آرام، مثل مه رقیق صبحگاهی، از دریا به سمت کوه و از کوه به سمت دریا روان است.

13910610000141_PhotoD.jpg

به گزارش چریف،حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان عسلویه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تبریک میلاد فرخنده حضرت علی (ع) به سیره عملی آن حضرت اشاره کرد و بر لزوم الگوبرداری از این سیره تاکید کرد.

ShowImage.jpg

پیام سرهنگ خلیل رفعتی فرمانده سپاه عسلویه به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی انقلابی، مردمی و مولود انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تاریخ دوم اردیبهشت1358 در نخستین روزهای طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی توسط بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) جهت حفاظت از دستاورد های انقلاب اسلامی تشکیل شد.

کارنامه بیش از سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه های مختلف امید های فراوانی را برای مسؤلان نظام و همه دوستداران در سرتاسر جهان ایجاد نموده است.  سپاه در حقیقت مظهر عینی و مجسمی برای شعار های انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت های بزرگ با سلاح اتکال به خدا،شعارغلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان است. و ازین جهت سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد  که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی که بر اساس اسلام ناب محمدی(ص)برپا شده است عهده دار میباشد. و امروز با تقویت پنج نیرو در سرتاسر جهان بنا به مقتضیات و شرایط مورد نیاز در زمین هوا و دریا آماده جان فشانی است.

و لذا ناحیه مقاومت بسیج سپاه عسلویه ضمن تبریک این روز مبارک تبعیت از سلسله مراتب فرماندهی ضمن اشرافیت اطلاعاتی بر حوزه سرزمینی، آمادگی هرگونه مجاهدت در مبارزه با جنگ سخت،نیمه سخت و نرم را دارد.

 

 

 

 

آینه جم : جعفر پورکبگانی نماینده بوشهر، گناوه و دیلم از فعالیت رسمی در ستاد سعید جلیلی انصراف داده است.

به گزارش آینه  جم این تصمیم پورکبگانی ناشی از اختلاف نظرهای پیش آمده درخصوص مدیریت ستاد جلیلی در استان بوشهر است.

حکم انتصاب اسماعیلی و پورکبگانی به عنوان روستای ستاد سعید جلیلی در استان بوشهر


یک منبع نزدیک به پورکبگانی انصراف نماینده بوشهر، گناوه و دیلم از فعالیت رسمی در ستاد سعید جلیلی را تایید کرد.

پورکبگانی از پیش از اعلام نامزدهای موردتایید شورای نگهبان، برای ریاست ستاد سعید جلیلی در استان بوشهر مطرح شد، اما اخیرا از سوی محسن منصوری که ریاست ستاد مرکزی جلیلی را برعهده گرفته، روح الله اسماعیلی برای ریاست ستاد جلیلی در استان بوشهر منصوب شد.

اسماعیلی مشاور استاندار در مردمی سازی دولت بود که اخیرا درخواستش به استاندار برای مرخصی و فعالیت در ستاد جلیلی را در اینستاگرام منتشر کرده بود.

اخیرا از سوی سردار رحیم نوعی‌اقدم مسئول ستاد مردمی میثاق با ابراهیم ستاد جلیلی، حکم انتصاب پورکبگانی به ریاست این ستاد در بوشهر صادر شده بود.

همچنین نوعی اقدم پنجشنبه شب گذشته در جمع حامیان جلیلی در مسجد توحید بوشهر سخنرانی کرد و پورکبگانی نیز در این مراسم حضور داشت.

 

 

 

آینه جم: رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر با صدور احکامی، معاونین و روسای شهرستان‌های این ستاد در استان بوشهر را منصوب کرد.

به گزارش آینه جم؛ رئیس ستاد انتخابات پزشکیان در استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس احکامی «غلامرضا حاجی نژاد» به عنوان معاونت پشتیبانی، «حمید آب آذر» معاونت رسانه، «یدالله قائدی» معاونت سیاسی، «ماشاالله حیدرزاده» معاونت امور شهرستان‌ها، «عبدالنبی امیری» معاونت برنامه ریزی و فن آوری، «عبدالرضا زمانی» معاونت امور اصناف و اقشار و همچنین «مسعود شکوهی» به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری و سخنگوی ستاد منصوب شدند.

«عبدالرسول عمادی» افزود: همچنین احکام «غلامرضا دانش فر» به عنوان رئیس ستاد شهرستان بوشهر، «اسدالله بهادری» شهرستان دشتستان، «حمید زارعی» شهرستان دشتی، «قاسم شکوه» شهرستان تنگستان، «عباس لیراوی» شهرستان دیلم، «فتح اله نوروزی» شهرستان گناوه، «سید علی پاکنژاد» شهرستان دیر، «احمد خاک نژاد» شهرستان کنگان، «یزدان شهیدزاده» ستاد شهرستان جم صادر شد.

وی اضافه کرد: «احمد خلیلی»، « حسین زارعی» و «احمد شریفی‌نژاد» به ترتیب روسای ستاد در شهرستان عسلویه، بخش های دلوار تنگستان و ریز جم هستند.

 

 

آینه جم-مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر در خصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی نسبت به تغییر امام جمعه شهرستان دیر اظهار داشت: این شایعات قویا تکذیب می‌شود.
به گزارش آینه جم حجت الاسلام یعقوب بهمیاری مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با تبریک دهه امامت و ولایت در خصوص شایعه منتشر شده در فضای مجازی نسبت به تغییر امام جمعه شهرستان دیر اظهار داشت: این شایعات قویا تکذیب می گردد و هیچگونه برنامه‌ای برای تغییر امام جمعه شهرستان دیر وجود ندارد.
وی ضمن دعوت مردم به حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ابراز داشت: مردم از برگزاری تجمعات در این خصوص خودداری کرده و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

 

 

 

 

آینه جم-کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده دمای بیشینه هوا در سطح استان بوشهراز مقادیر بالایی برخوردار است و به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

به گزارش آینه جم؛ طلیعه محمدی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان آرام است اما در روز چهارشنبه تا حدودی بر سرعت وزش بادهای شمالی افزوده خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده دمای بیشینه هوا در سطح استان، به ویژه نواحی غیر ساحلی، از مقادیر بالایی برخوردار است و در برخی نقاط به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی گفت: آسمان استان بوشهر طی ساعت‌های آینده غالباً صاف همراه با غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد: متغیر، غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در طول روز گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 

 

 

آینه جم- همزمان با روز عرفه، ده ها نفر از کارکنان شرکت پتروشیمی پردیس نوای روح بخش و معنوی دعای عرفه را در مجتمع پردیس عسلویه طنین انداز کردند.



 در این آیین معنوی اعضای خانواده پردیس با قرائت دعای عرفه به یاد حج ناتمام سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) با امام زمان(عج) همنوا شدند و از خداوند بزرگ عفو و بخشش گناهان خود را طلب کردند و با انجام اعمال این روز به استقبال عید سعید قربان رفتند.




000000000000000000000000000000WA0017.jpg

 

 

آینه جم- مهندس محمد تقی پرهیزکار سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان جم ضمن تبریک عید سعید قربان گفت:با توجه به بحران آب در سطح جم به منطور رفع مشکل کم آبی مجوز لازم جهت لایروبی ۱۳ حلقه چاه در شهرستان دریافت کردیم که بلافاصله اکیپ ها حفاری مستقر و کار را انجام دادند تا قسمتی از مشکل آب شهرستان برطرف شود .
 
وی افزود: در همین راستا آب کلیه خانه باغ ها قطع که تاثیر زیادی در تامین آب مصرفی مشترکین خانگی داشته است علاوه بر آن دو حلقه چاه استیجاری در روستای بهر باغ به شبکه توزیع اضافه تا مشکل آین روستا حل شود .
 
پرهیزگار از همکاری فرماندار، بخشدار مرکزی ، ریز ، شورای های بخش و شهرستان که بصورت تمام وقت همراه و همگام این اداره بودنند تقدیر و تشکر کرد .
 
مدیر آب جم از مشترکین درخواست کرد تا با صرفه جویی در مصرف آب کمک کنند تا تنش آبی را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم .

 

 

دانشگاه خلیج فارس بوشهر رتبه دوم نظام رتبه بندی را کسب کرد

آینه جم  - رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه در ۲ شاخص درآمد صنعتی و چشم انداز بین المللی نظام رتبه بندی دانشگاه های جوان رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش آینه جم  " محمد مدرسی " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: نظام رتبه بندی تایمز در کنار انتشار نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان، هر ساله نتیجه رتبه بندی دانشگاه های جوان جهان با قدمت حداکثر ۵۰ سال را نیز منتشر می کند.

وی افزود: نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه های جوان را بر اساس پنج معیار اصلی آموزش (محیط یادگیری)، کیفیت پژوهش، محیط پژوهش، صنعت و چشم انداز بین‌المللی رتبه بندی می‌کند اما وزن کمتری به شهرت دانشگاه اختصاص می‌دهد.

رئیس دانشگاه خیلج فارس تصریح کرد: در تازه ترین ویرایش این نظام رتبه بندی، ۱۸ شاخص مدنظر قرار گرفته که البته از این میان، یک شاخص (study abroad) با تخصیص ضریب وزنی معادل صفر، عملاً در رتبه بندی سال جاری لحاظ نشده است.

مدرسی ادامه داد: در نظام رتبه بندی دانشگاه های جوان تایمز، دانشگاه ها در تمام ماموریت های اصلی خود یعنی آموزش، پژوهش، درآمد صنعتی و چشم انداز بین المللی مورد بررسی قرار می گیرند.

وی یادآور شد: در محاسبه امتیازات دانشگاه ها، منابع مورد بررسی تایمز شامل اطلاعات حاصل از نظرسنجی ها، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه ها، و اطلاعات پژوهشی دانشگاه ها در پایگاه استنادی اسکوپوس می باشد.

مدرسی گفت: رتبه‌بندی دانشگاه های جوان در سال ۲۰۲۴ میلادی شامل ۶۷۳ دانشگاه است.


وی افزود: در رتبه بندی سال ۲۰۲۴ میلادی ۴۹۹ مؤسسه با وضعیت «گزارش‌گر» فهرست شده‌اند، به این معنی که داده‌ها را ارائه کرده‌اند اما معیارهای واجد شرایط بودن را برای دریافت رتبه برآورده نکرده‌اند.

مدرسی اضافه کرد: در ویرایش جدید این رتبه بندی، ۴۶ دانشگاه از ایران حضور پیدا کرده اند و دانشگاه خلیج فارس با حفظ رتبه ۵۰۰-۴۰۱ نسبت به سال گذشته، با دانشگاه های علامه طباطبایی، حکیم سبزواری، ایلام، علوم پزشکی سمنان، شاهد، شهید باهنر کرمان، علوم پزشکی شهید صدوقی، هرمزگان، مراغه، قم، زنجان، و یاسوج هم رتبه است.

وی گفت: در نظام رتبه‌بندی دانشگاه های جوان سال ۲۰۲۴، دانشگاه خلیج فارس از نظر اکثر معیارهای عملکرد نسبت به سال گذشته بهبود رتبه داشته است.

مدرسی بیان کرد: بالاترین امتیازات کسب شده برای دانشگاه خلیج فارس در نظام رتبه بندی دانشگاه های جوان تایمز ۲۰۲۴ به ترتیب، امتیاز حاصل از کیفیت پژوهش ۴۴.۴، چشم انداز بین المللی ۳۸.۲، درآمد صنعتی ۲۸.۸، آموزش ۲۴.۱ و محیط پژوهش ۲۱.۷ است.

وی افزود: کسب رتبه ۲ در هر دو شاخص درآمد صنعتی و چشم انداز بین المللی در میان دانشگاه های جامع ایران از جمله نتایج درخشان کسب شده توسط دانشگاه خلیج فارس در ویرایش جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان موسسه آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۲۴ بوده است.

مدرسی ادامه داد: دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه جامع استان بوشهر که با هدف ایفای نقش علمی و فناوری در منطقه‌ی خلیج فارس و عرصه‌ی بین الملل تاسیس و راه‌اندازی شده است، بنا به آنچه که در سند راهبردی این دانشگاه آمده، در پی کسب سرآمدی، مقبولیت علمی و نیز ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه‌های ملی و بین المللی است.

وی گفت: کسب نتایج درخشان در آخرین ویرایش رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی گویای تحقق بخش مهمی از اهداف استراتژیک سند راهبردی دانشگاه خلیج فارس است.

جهش چشمگیر هفت پله ای و کسب جایگاه ۲۷ از میان ۷۰ دانشگاه جامع کشور در نظام رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ایران (با جهش ۱۸، ۱۱ و ۹ پله‌ای در حوزه‌های پژوهش، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات و بین‌المللی‌‎سازی نسبت به سال گذشته)؛ کسب رتبه‌ی درخشان ۶ در میان دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی آی اس سی از دانشگاه‌های دارای پروانه‌های ثبت اختراع در سطح بین‌المللی؛ تداوم حضور موفقیت آمیز در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز با کسب رتبه‌ی کلی ۱۵۰۰-۱۲۰۱ (رتبه ۲۱ از میان دانشگاه های جامع) و همچنین در بخش دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۴ با کسب رتبه‌ی کلی ۴۰۱-۵۰۰ (رتبه ۱۱ از میان دانشگاه های جامع) و رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز ۲۰۲۴ با کسب رتبه‌ی کلی ۴۰۱-۵۰۰ (رتبه ۱۸ از میان دانشگاه های جامع)؛ کسب رتبه ۱۰۰۰- ۸۰۱ در حوزه مهندسی و همچنین، رتبه ۱۰۰۱+ در حوزه علوم فیزیکی در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۴ و کسب رتبه ۲۷۹ در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ دانشگاه‌های کشورهای گروه D۸ برخی از موفقیت‌های کسب شده‌ی دانشگاه خلیج فارس طی یک‌ سال اخیر بوده است.

جدیدترین مطالب