آینه جم- مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سیاوش میرحاجی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی تقدیر کرد
به گزارش آینه جم ؛معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اهداء لوح تقدیر از زحمات مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس در تقدیر کرد.متن تقدیر‌نامه به شرح زیر است:
جناب آقای مهندس میرحاجی
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس
سلام علیکم
تلاش برای خدمت به مردم، یکی از عالی ترین آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و مسئولیت اجتماعی نیز نماد تعهد،توجه و توسعه صنایع، نسبت به جامعه است.
بدینوسیله از فعالیت های شایسته حضرتعالی در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی نسبت به مناطق پیرامونی، تقدیر نموده و از درگاه ایزد منان، طول عمر با عزت و توفیق روز افزون شما را مسئلت می نمایم.
مرتضی شاهمیرزایی
معاون وزیر نفت
و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی
 

2H5A0290.jpeg

2H5A0097.jpeg

2H5A0143.jpeg

2H5A0211.jpeg

2H5A0175.jpeg

2H5A0285.jpeg

2H5A0338.jpeg

2H5A0142.jpeg

2H5A0332.jpeg

2H5A0384.jpeg

2H5A0462_1.jpeg

IMG_6104.jpg

 

000000010007jh.jpg

 

 

به گزارش آینه جم؛ سید جلال حق شناس رئیس شورای شهرستان جم در جلسه استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی این شهرستان نسبت‌ به بی توجهی مجموعه استانداری به مسیر ارتباطی جم به‌ فیروزآباد اعتراض کرد. 
  حق شناس عدم ملاقات استاندار در دوسال گذشته با شوراها و مردم  شهرستان  جم و نسبت به محدود بودن زمان برای ارائه مشکلات مردم در  این جلسه پرداخت و خواهان توسعه متوازن استان در همه حوزه ها و به ویژه در توسعه راه ها گردید.
حق شناس با اشاره به پیگیری های مسئولین استانی برای احداث خط ریلی و آزادراه بوشهر به شیراز از استاندار بوشهر درخواست نمود به همانگونه نیز پیگیر ساخت باند دوم و اصلاح مسیر جاده جم فیروزآباد باشید که مرتبا مردم چهار شهرستان جنوبی در سوانح دلخراش رانندگی در این مسیر عزادار عزیزانشان می شوند. 
وی ادامه داد: این جاده دوطرفه فرسوده که معبر بارهای ترانزیتی صنعت و معبر هشت شهرستان و دو جزیره بزرگ کیش و قشم به مرکز کشور می باشد نیازمند دوبانده شدن فوری و تعمیر اساسی باند موجود می باشد .
وی ادامه داد: متاسفانه بدلیل بی توجهی مسئولان حتی در محدوده شهرستان جم تا دارالمیزان نیز این جاده تکمیل نشده است.
حق شناس در ادامه عدم تکمیل و راکد ماندن پروژه آب سیراف به جم و مشکلات جدی شهروندان شهرستان جم در تأمین آب شرب ، عدم پرداخت عوارض آلایندگی ، مشکلات جدی در حوزه های آموزشی ، درمانی و فرهنگی از  نگرانی‌های اساسی مردم و شوراهای شهرستان مهاجرپذیر جم ذکر نمودند و خواهان حل سریع این مشکلات گردید.

 

 

0000000000011439.jpeg

آینه جم : همه ما علاوه بر مالیاتی که سالانه می پردازیم، مبالغی هم به دولت در ازای خدمات ارائه شده باید بپردازیم که همواره چالش برانگیز است.

 

000000000019587ig.jpg

 

آینه جم- از این پس برای دریافت نتایج آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه بیمارستان توحید جم نیازی به مراجعه حضوری نیست بلکه از طریق سامانه جوابدهی آنلاین آزمایشگاه می توانید به این نتایج دسترسی داشته باشید.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر؛ به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به منظور سهولت در ارائه خدمات به مردم عزیز منطقه، حذف مراجعات غیرضروری به مرکز، صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان، کاهش مصرف کاغذ و ارائه خدمات با کیفیت بیشتر، بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر سامانه‌ی جدید برای جوابدهی اینترنتی آزمایشگاه بیمارستان توحید جم را راه‌اندازی کرده است.
شما می توانید با استفاده از اطلاعات مندرج در قبضی که هنگام پذیرش دریافت نموده‌اید، جواب خود را از طریق مراجعه به سایت lab.bpih.ir/Login دریافت نمایید.

 

00000000018jhgg.jpg

 

 

آینه جم: براساس اعلام دولت، همه مجوزهای کاغذی از 25 اردیبهشت فاقد اعتبار می شود؛ نکته مهم اینجاست که فعالان اقتصادی بوشهر پایین ترین استقبال را در سطح کشور جهت مجوزهای الکترونیکی داشته اند.

به گزارش آینه جم؛ مرکز ملی مجوزها خطاب به فعالان اقتصادی شامل صنفس، صنعتی، کشاورزی و خدماتی تاکید کرده: براساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود و امکان ارائه خدمات به وی فراهم نیست.

پایین ترین استقبال در بوشهر برای تبدیل پروانه کاغذی به الکترونیکی

اما در میان استان ها، کمترین میزان تبدیل پروانه های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر بوده است. ایلام و گیلان هم وضعیتی مشابه بوشهر دارند.

همچنین رتبه‌های برتر تبدیل مجوزهای صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است.

اگر فعال اقتصادی هستید ولی شناسه یکتا ندارید یعنی نام‌تان در سامانه qr.mojavez.ir نیست از طریق نشانی اینترنتی mojavez.ir می توانید به صورت غیرحضوری شناسه یکتا بگیرید.

اختلال های درگاه ملی مجوزها و تاخیر در صدور پروانه الکترونیکی

در شرایطی که وزارت اقتصاد فعالان اقتصادی را به دریافت شناسه یکتا تا بیست و پنجم ماه جاری مکلف کرده است و آنها را در صورت عدم تمکین از خدمات مالی و بانکی محروم خواهد کرد، گزارش‌ها نشان‌دهنده اختلال سامانه مجوزها خصوصا اتصال دستگاههای مسئول است که دریافت شناسه یکتا و تبدیل مجوز کاغذی به الکترونیکی را زمانبر کرده است.

با این اوصاف باید دید تا پایان مهلت مقرر، مشکلات درگاه ملی مجوزها رفع خواهد شد یا وزارت اقتصاد ناچار به تمدید این مهلت می‌شود.

0000000001WA0016.jpg

 

 

به گزارش آینه جم؛ مراسم مهر هشتم رضوی در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی به منظور اهدای ۸۸۸ بسته کمک معیشتی به اقشار نیازمند توسط پتروشیمی بوشهر آغاز شد.
 
جواد حاتمی، مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با تبیین اهمیت ایفای مسئولیت پذیری پتروشیمی بوشهر گفت: توجه به مسئولیت های اجتماعی مناطق پیرامونی از وظایف مهم پتروشیمی بوشهر است.
 
وی افزود: مسئولیت های اجتماعی زمینه توسعه و همدلی صنعت با مناطق پیرامونی را فراهم می کند.

0000001A0009.jpg

000000001ggrig.jpg

 

 

آینه جم- مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی زاگرس به منظور شناسایی و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های پژوهشی فعال و توانمند در زمینه کاربرد فناوری‌های نوظهور در صنعت پتروشیمی با همکاری شرکت پویاگران به منظور رفع نیازهای نوآورانه و فناورانه در نظر دارد تا رویداد بین المللی "ایده شو" را در خردادماه سال جاری در بندر تاریخی سیراف برگزار نماید.
 
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس، در این رویداد بین المللی  شرکت‌کنندگان از موسسات تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان سراسر کشور حضور خواهند داشت تا در چارچوب رفع نیازهای فناورانه در شرکت پتروشیمی زاگرس ایده پردازی و نسبت به اجرا و عملیاتی نمودن ایده‌های مذکور اقدام نمایند.
 
بنا بر این گزارش، تیم‌های علاقه‌مند به شرکت در این رویداد برجسته می‌توانند از طریق ارتباط با دبیرخانه رویداد با شماره‌های: 09170161398 و 07791021206  و یا با مراجعه به وبسایت www.ideashowevent.pouyagaranco.ir   می‌توانند از جزئیات این رویداد کارساز شامل محورها، تاریخ‌های مهم، نحوه داوری و ارسال ایده و... مطلع گردند./

00000000000000001copy.jpg

 

آینه جم : خبر می رسد در تصمیمات جدید شهرستان دیّر از دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی حذف گردیده، در عوض سه شهرستان استان های همجوار اضافه شده است.

00000000010000kkkkk.jpg

 

آینه جم : سازمان منطقه آزاد بوشهر علیرغم گذشت ۳ سال از تصویب هنوز بصورت رسمی آغاز بکار نکرده است.

به گزارش  آینه جم  مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر در گفت و گو با ایسنا گفت: در تاریخ ‌۱۴۰۰/۱۱/‌۲۳ اینجانب از طرف دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، برای راه اندازی منطقه به عنوان مدیر اجرایی منطقه آزاد معرفی شدم و در این مدت با دیگر همکارانم به صورت جهادی و خستگی ناپذیر به دنبال تحقق ماموریت‌های محوله دبیرخانه شورایعالی بوده‌ایم.

وی افزود: تأسیس دفتر، تصویب ساختار سازمانی، مشخص نمودن محدوده اراضی و آماده سازی تحویل و تحول، پیگیری اخذ تأییدیه اساسنامه از شورای محترم نگهبان که در تاریخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ مصوبه ابلاغ گردید، انجام مقدمات بودجه ایجاد زیرساخت و در نهایت طرح جامع (که مهم ترین بخش فعالیت و اثرگذار مدوام در طول فعالیت منطقه آزاد است)، در مرحله پایانی قراردارد و ما همچنان منتظر صدور احکام و استقرار هیأت مدیره هستیم.

عربیان با اشاره به اینکه در ۵ سال اول فعالیت رسمی منطقه آزاد بوشهر، حدود ۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این منطقه اشتغال پیدا می‌کنند، اضافه کرد: در گام اول پس از استقرار هیأت مدیره برای مرحله راه اندازی و آغاز کار، با فراخوان رسمی و احراز صلاحیت علمی و عملی، بیش از ۵۸ نفر نیرو جذب می‌شوند و اولویت اول اشتغال در این منطقه، جذب نیروهای بومی خواهد بود.

وی با اشاره به قانون اداره مناطق آزاد کشور، بیان کرد: ماده ۶۵ قانون مذکور یک امتیاز نیست بلکه یک تکلیف قانونی بر عهده مدیران است که قانون گذار به منظور جلوگیری از تأثیرات قوانین پر پیچ و خم سرزمین اصلی بر فرایند جذب سرمایه گذار و فعالیت اقتصادی مورد انتظار، آن را وضع نموده تا بستر و امنیت مناسب برای سرمایه گذاران ایجاد و اعتماد آنان جلب شود.

در مناطق آزاد، به جز حوزه امنیتی و انتظامی، همه حوزه‌های تصمیم گیری و فعالیت، مستقل از استان محل مأموریت بوده و یک طرح ملی و تحت نظر شورای عالی مناطق آزاد کشور است.

مدیر اجرایی سازمان منطقه آزاد بوشهر تصریح کرد: به نظر می‌رسد کامل نبودن اطلاعات بعضی از مدیران در این موضوع، موجب بروز چالش‌های اجرایی و حقوقی شده و به طور مثال در مدت ۳ سال گذشته و قبل از استقرار هیات مدیره، بعضی از افراد به دنبال دست اندازی به بخش‌هایی از ۲۷ هزار هکتار اراضی این منطقه بودند و ما منطبق با اساس قانون اداره مناطق آزاد عمل نموده و متحمل خسارت معنوی هم شده‌ایم، اما حاضر نشدیم ذره‌ای از حقوق بیت المال ضایع شود.

وی با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ ، محاط در منطقه آزاد بوشهر می باشد، قانون مناطق آزاد بر آنان حاکم شده است. منطقه ویژه ۲ به دلیل نداشتن طرح جامع از سال ۱۳۷۶ تا کنون و قرار گرفتن در منطقه آزاد بوشهر از سوی دبیرخانه شورایعالی مکلف به عدم واگذاری زمین شده‌اند.

اصرار بر واگذاری زمین قبل از طرح جامع و زود هنگام، ذائقه کاذبی را شکل داده و مزید بر آن، عدم اطلاع و اشراف بعضی از مدیران نسبت به قانون، موجب گردیده که بعضی فکر کنند عملکرد ما بر اساس سلیقه شخصی است در حالیکه عملکرد منطبق با قانون و طرح جامع است و نه مدیریت اقتضائی و سلیقه شخصی. مطالبات مغایر با قانون، باعث مشکلات عدیده‌ای از جمله سوءاستفاده افراد و حیف و میل بیت المال در منطقه ویژه ۲ گردیده و پرونده‌های متعددی در این زمینه در محاکم قضایی و حقوقی تشکیل شده است.

 

0000000000077342996720.jpg

 

آینه جم : مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری بوشهر گفت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به این دفتر، متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

 

0000000437.jpg

 

دکتر موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر  در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با آینه جم نسبت به واگذاری سهام باشگاه خاص به هلدینگ خلیج انتقاد کرد و گفت:هلدینگ خلیج  فارس به جای خرید سهام باشگاه خاص به زیر ساخت های جنوب استان توجه کند .
 
احمدی تصریح کرد:هلدینگ خلیج فارس شامل چندین پتروشیمی و شرکت های وابسته در عسلویه و مناطق  دیگر می باشد که به وظیفه اصلی خود عمل نمی کند.
 
 وی ادامه داد:این قابل قبول نیست که آلودگی ها و مخاطرات ناشی از این پتروشیمی ها نصیب مردم جنوب استان شود ولی درآمدش جای دیگر مصرف می شود.
احمدی خواستار توقف این واگذاری شد و از رییس جمهور خواست جلوی چنین اقدامی را بگیرد.

 

00378022.jpg

 

آینه جم-رئيس جمهور هفته آينده براي افتتاح چند پروژه بزرگ پتروشيمي به عسلويه سفر مي‌کند.
به گزارش آینه جم؛ طبق برخی شنیده ها آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان  هفته اینده برای افتتاح چند پروژه بزرگ پتروشیمی به عسلویه سفر می‌کند.
افتتاح شرکت توسعه پلیمر پاد جم بعد از ١۴ سال و افتتاح پتروشیمی هنگام از جمله طرح های مهمی هست که با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.
پتروشیمی هنگام به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با ظرفیت تولید آمونیاک ۷۲۶ هزار تن و ظرفیت تولید اوره یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن در سال با کاتالیست های شرکت نفت و گاز سرو آماده بهره برداری است.
پروژه پادجم که سال ها با سرمایه سهامداران صندوق بازنشستگی کشوری بلاتکلیف و بر روی زمین مانده بود اکنون با بهره برداری از آن خط ۵۰۰۰ ABS به مرحله تولید خواهد رسید.
همچین در سفر رئیس جمهور به عسلویه چندین طرح دیگر در حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی به بهره برداری خواهد رسید.
 
* آوای بوشهر

 

00000000100jjh.jpg

 

آینه  جم- رتبه استان های کشور در آمار سفرهای نوروزی و عید فطر اعلام شد که براین اساس بوشهر در رده نهم قرار گرفت.

به گزارش آینه  جم  ؛ شالبافیان، معاون گردشگری و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در نشست خبری بیان کرد: بیشترین اقامت مربوط به 10 استان کشور شامل خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر و اردبیل به ترتیب بیشترین اقامت را داشته‌اند.

سقوط 6 پله ای بوشهر

این درحالی است که طبق آمار میراث فرهنگی و گردشگری کشور در نوروز 1402، بوشهر در رتبه چهارم کشور قرار داشت.

همچنین پس از تعطیلات نوروزی، سجادی منش مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان گفته بود: استان بوشهر با پذیرایی از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در نوروز امسال، بعد از گیلان و مازندران رتبه سوم اسکان مسافران و مهمانان نوروزی را در کشور کسب کرد.

شهرهایی که بیشترین گردشگر داشتند

رییس ستاد خدمات سفر کشور اضافه کرد: مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس و تهران از جمله شهرهایی بودند که بیشترین توجه مسافران به آنها بوده است.

این مقام مسئول همچنین سهیلی (قشم)، جواهرده (مازندران)، پالنگان (کردستان)، اَلتپه (مازندران)، کندوان (آذربایجان شرقی)، گَوَرزین (قشم)، آبگرم لاریجان (مازندران)، قلعه رودخان (گیلان)، زیارت (گلستان) و گازرخان (قزوین) را از جمله روستاهایی اعلام کرد که از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه، بیشترین رشد اقامت را داشتند.

معاون گردشگری کشور ملاک آمارها را مربوط به اقامتگاههای رسمی و اضطراری اعلام نمود و گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین امسال که ملاک بررسی آمار سفرهای نوروزی و عیدفطر است، ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب- اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری ثبت شده که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفرشب آن به اقامتگاه‌های رسمی مربوط می‌شود.

شالبافیان با اشاره به تغییر رفتار سفر در نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در نوروز امسال سه موج سفر را تجربه کردیم، که در موج اول به دلیل تغییرات اقلیمی با کاهش سفر مواجه بودیم و موج دوم مشابه مدت زمان سال گذشته بود و تعطیلات عید فطر که موج سوم سفرها شکل گرفت با افزایش سفرها مواجه شدیم.

 

 

000000010WA0017.jpg

 

 

آینه جم-شرکت پتروشیمی نوری در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، 10 دستگاه آب شیرین کن صنعتی پر بازده را به روستاهای استان بوشهر اهدا کرد.
به گزارش آینه جم به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، این شرکت در راستای خدمت رسانی به روستاه های کم برخوردار استان و در اقدامی مسئولانه، 10 دستگاه آب تصفیه کن صنعتی همراه با متعلقات کامل جهت نصب و راه‌اندازی، به ارزش 40 میلیارد ریال خریداری و به مسئولان دهیاری این روستاه‌ها اهدا کرد.
بنابراین گزارش، دو دستگاه آب شیرین کن به روستاه‌های بندو و بساتین شهرستان عسلویه، یک دستگاه به روستای سرچشمه شهرستان جم، یک دستگاه به روستای لاورده شهرستان کنگان، یک دستگاه به روستای جبرانی شهرستان دیر، یک دستگاه روستای شلدان شهرستان دشتستان، یک دستگاه به روستای علی‌آباد شهرستان دشتی، یک دستگاه به روستای حصار شهرستان دیلم و دو دستگاه به روستاهای احمدآباد و بریکان شهرستان تنگستان اهدا شد.
گفتنی است در سال‌های اخیر، کمبود آب آشامیدنی به عنوان موضوعی اساسی و مهم در کشور، به خصوص برای استان‌های جنوبی مطرح بوده است . موضوعی که می تواند با ورود نهادها و دستگاه‌های دولتی و نیز همراهی مسئولانه شرکت‌های صنعتی مستقر در استان، مشابه آنچه که توسط شرکت پتروشیمی نوری صورت گرفته است با بکارگیری دستگاه های تصفیه ای پر بازده که توانایی شیرین سازی آب شور دریا و نیز آب تلخ چاه های منطقه را دارند و اتصال خروجی آنها به شبکه ی آبرسانی ملی، تا حد زیادی مشکلات کم آبی و کیفیت آب آشامیدنی در روستاهای های استان را بهبود بخشد.

 

0000000010A0015.jpg

 

 

آینه جم-کمیته برنامه‌ریزی و تحول پتروشیمی جم با رویکرد حل مسائل و چالش‌ها، روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه 1403 با حضور مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره، عضو جدید هیئت مدیره و جمعی از مدیران مجموعه در سالن کنفرانس عسلویه برگزار شد.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی جم؛ مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی جم در اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و تحول پتروشیمی جم ضمن ابراز خرسندی از عضویت دکتر اکبری در هیئت مدیره جم، حضور ایشان را مایه دلگرمی دانست و بر ضرورت امیدآفرینی برای مجموعه جم تاکید کرد.
نجفی اردکانی به کاستی‌های حوزه منابع انسانی در بدو ورود خود به شرکت اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرح همسان‌سازی با هدف اصلاح وضعیت حقوقی و معیشتی پرسنل، اجرا شد و بی‌شک در ادامه اشکالات احتمالی آن نیز رفع می‌شود.
وی با تأکید بر فعالیت جدی کارگروه جهش و رفع موانع تولید در شرکت پتروشیمی جم اظهار کرد: «در "سال جهش تولید با مشارکت مردم"، به فرموده مقام معظم رهبری باید تولید ما به هر قیمتی افزایش یابد.»
مدیرعامل پتروشیمی جم اضافه کرد: «ضرورت امروز این است که به سمت تولیدات سودآور رفته و از تولید سنتی خارج شویم.»
محمدهاشم نجفی اردکانی با تأکید بر جانشین‌پروری در مجموعه پتروشیمی جم گفت: «استعدادیابی، آموزش و انتقال تجربه از مدیران قدیمی که حافظه تاریخی جم هستند برای ظهور مدیران موفق داخلی ضروری است.»
ایشان با اشاره به برخی مسائل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و تحولات دیجیتال روز خاطرنشان کرد: «باید به سمت استفاده از تکنولوژی‎های نوین و هوش مصنوعی در حوزه‌های تولید، بازار و فروش رفته؛ و با شناسایی نقاط بحرانی در حوزه تأمین کالا، راهکارهایی برای بهبود در زنجیره تأمین ارائه کنیم.»
چابک‌سازی فرآیندهای حقوقی، اعتماد به جوانان، اهمیت منابع انسانی، رفع نابرابری‌های حقوقی و ضرورت حفظ و رشد بازارها بخش دیگری از خواسته های مدیرعامل پتروشیمی جم از مدیران شرکت بود.
مدیرعامل و نائیب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی جم با اشاره به برخی چالش‌های بزرگ و اساسی تصریح کرد: «باید شرایط مطلوب برای افزایش ظرفیت و شاخص‌‌گذاری با هدف تولید پایدار، ایمن و بدون حادثه فراهم شود»
در ادامه امیر اکبری، عضو جدید هیئت مدیره پتروشیمی جم نیز نکاتی را خاطر نشان کرد.
وی پتروشیمی جم را در حوزه منابع انسانی و تخصص و تعهد مدیران سرآمد توصیف کرد و افزود: «این تخصص و تعهد در صنعت بسیار کمیاب است. و ان‌شالله با تدبیر مدیرعامل و همکاری و همیاری مدیران و هیئت مدیره با نگاه باز و افق توسعه‌ای ارتقاء بیش از پیش جایگاه جم دور از دسترس نیست.»
اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و تحول پتروشیمی جم با بررسی حجم تولید محصولات، میزان فروش، روند سودآوری، درآمد عملیاتی و رکوردهای تولید و سود برگزار شد و ریسک‌ها و چالش‌های تولید، فرصت‌های پیش رو و نقاط بهبود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

00000000071014347.jpg

 

 

آینه جم- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرحله دوم طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برازجان، خورموج، کنگان و گناوه این استان آغاز شد.
به گزارش آینه جم؛ قاسم برجویی‌فرد روز یکشنبه در گفت‌‍وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح پزشک خانواده با اولویت آموزش بر درمان، سلامت محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها در چهار شهر بالای 20 هزار نفر استان آغاز شده است.
وی افزود: گام نخست مراجعه بیماران به پزشکان خانواده است و در گام های بعدی در صورت نیاز از طریق سیستم ارجاع به پزشکان متخصص هدایت می شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: سال گذشته این طرح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اجرایی شد.
برجویی‌فرد ادامه داد: در این طرح از طریق سامانه سیب و بر اساس یک نظام ارجاع، نوبن دهی به شکل الکترونیک انجام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار « سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» با یک سری برنامه های متنوع از امروز آغاز شده که در اولین گام زنگ سلامت در مدارس به صدا در آمد.
برجویی‌فرد ادامه داد: بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی در زمینه پایگاه سلامت، خانه بهداشت و پانسیون پزشکان بخش دیگری از برنامه های هفته سلامت در استان است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اجرای «پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون» در استان گفت: نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد که ۱۲ هزار و ۵۰۱۹ نفر در معرض بیماری قندخون و ۱۴۴ هزار و ۲۴۹ در معرض ابتلا به بیماری فشار خون هستند که توصیه های پزشکی برای رهایی از این شرایط داده شد.
وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۳۸۴ بیمار جدید دیابتی و سه هزار و ۲۶۲ بیمار جدید فشارخونی در این پویش ملی شناسایی شد که خود از بیماری شان خبر نداشتند.
برجویی‌فرد بیان کرد: در شهرهای مجری برنامه سلامت خانواده، راه اندازی ۱۱۰ پایگاه سلامت در برنامه بوده که ۷۳ پایگاه معادل ۶۶ درصد از تعداد مورد انتظار محقق شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: همچنین در قالب این برنامه ۶۱ نفر نیرو در قالب شرکتی و ۴۹ نفر در قالب نیروی طرحی برای برنامه سلامت خانواده در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: افتتاح و تجهیز یک مرکز سلامت در محله تنگک بوشهر، جذب و توزیع یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ارزش افزوده، افتتاح و تجهیز ۱۰ خانه بهداشت و افتتاح و تجهیز چهار پایگاه سلامت از دیگر برنامه های طرح سلامت خانواده بوده است.
برجویی‌فرد با اشاره به حمایت تغذیه‌ای از یک هزار مادر باردار و شیرده سوءتغذیه نیازمند، گفت: تعداد کودک زیر پنج سال نیازمند دچار سوءتغذیه ۵۳۱ نفر است که دهک های یک تا پنج ماهانه ۱۰ میلیون ریال و دهک های ۶ و هفت ماهانه ۶ میلیون ریال حمایت مالی می‌شوند.
وی افزود: ۹۲۰ کودک در سطح استان با سوءتغذیه شدید مورد حمایت تغذیه‌ای قرار دارند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: طرح واکسیناسیون پنوموکوک( عفونت تنفسی و گوش) کودکان زیر یکسال از دهم اردیبهشت امسال آغاز می شود که طی آن کودکان ۲ ماهه، ۴ ماهه، ۶ ماهه و ۱۲ ماهه در سطح استان بوشهر واکسینه می‌شوند

 

0000000010dd26b31.jpg

 

آینه جم- آریا طبق زمانبندی منتشره در سامانه کدال در تاریخ 2 اردیبهشت 1403 اقدام به پرداخت سود سهامداران خود کرد.
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، سهم آریا که پیشتر صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی 1402 خود را در تاریخ 15 فروردین 1403 منتشر کرده بود، اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در تاریخ 26 فروردین و در مجمع سود تقسیمی 720 تومانی را تصویب کرد و مقرر شد طبق زمان‌بندی افشا شده در سامانه کدال این سود در تاریخ 2 اردیبهشت از طریق سجام به شماره حساب سهامداران خرد (حقیقی، سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر اشخاص حقوقی) واریز شود.
بر این اساس، در تاریخ 2 اردیبهشت 1403 یعنی تنها 4 روز کاری پس از برگزاری مجمع، سود 99 درصد از سهامداران خرد آریا از طریق سجام پرداخت شد. 
لازم به ذکر است که شرکت پلیمر آریاساسول در نظر دارد در سال 1403 به تولید گریدهای جدید محصولات پلیمر بپردازد و با شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای فروش مستقیم و تعویض خط لوله آب خنک‌کننده در راستای حفظ پایداری تولید و فروش قدم بردارد. ادامه اجرای پروژه واحد پلی‌اتیلن جدید و جداسازی سی‌تری پلاس به‌منظور افزایش 110 میلیون دلاری سود خالص شرکت پس از بهره‌برداری از این دو پروژه و همچنین ادامه اجرای پروژه کوره دهم الفین برای افزایش تولید و کاهش هزینه تعمیرات و انرژی از دیگر برنامه‌های سال 1403 این شرکت هستند.

 

00000000170626289.jpg

 

آینه جم : مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به خطر بیماری تب کریمه کنگو خصوصا در فصل گرما، گفت: از مردم می خواهیم برای پیشگیری از عوارض این ویروس مرگبار، گوشت را از محل های معتبر و دارای برچسب خریداری کنند.

جدیدترین مطالب