آینه جم: «رافعه قاسم‌بیگ» از نیروهای خنثی کننده بمب در ایالت خیبرپختونخواه است که با وجود زن بودن، مهارت زیادی در این زمینه دارد.

تنها زن خنثی‌کننده بمب در پاکستان

به گزارش آینه جم:  «رافعه قاسم بیگ» از نیروهای خنثی کننده بمب در ایالت خیبرپختونخواه می‌باشد که با وجود زن بودن مهارت زیادی در این زمینه کسب کرده است.

با اینکه خنثی کردن بمب کار بسیار دشوار و خطرناکی است اما رافعه بیگ 29 ساله به خوبی از عهده این کار برمی‌آید و تنها زنی است که در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: با هدف نجات هموطنان به ویژه زنان و کودکان از بمب‌های خطرناک به عضویت نیروهای خنثی کننده بمب درآمدم و 7 سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم. 


 
 تنها زن خنثی‌کننده بمب در پاکستان

به گزارش داون، رافعه بیگ افزود: در ایالت خیبرپختونخواه 6 مرکز آموزش برای خنثی کردن بمب فعال هستند که طبق معیارهای بین‌المللی نحوه مقابله با تله‌های انفجاری را آموزش می‌دهند.

بیگ گفت: تا قبل از سال 2015 هیچ مرکز آموزشی برای خنثی کردن بمب در پاکستان وجود نداشت به همین دلیل بسیاری از نیروهای خنثی کننده بمب جان خود را از دست می‌دادند.
 

  تنها زن خنثی‌کننده بمب در پاکستان

رافعه بیگ تأکید کرد: تمام مردم پاکستان خانواده من هستند و مرگ و زندگی دست خداست بنابراین تا روزی که زنده هستم به فعالیت خود برای پاکسازی کشور از بمب‌های خطرناک ادامه خواهم داد.

وی افزود: هر کاری مشکلات خاص خود را دارد اما زمانی که یک بمب خنثی می‌شود آنقدر خوشحال هستم که احساس می‌کنم تمام مردم پاکستان من را همراهی و برای من دعا کردند.
 

 تنها زن خنثی‌کننده بمب در پاکستان

رافعه قاسم بیگ بعد از آموزش مقدماتی 15 روزه عضو نیروهای خنثی کننده بمب در پاکستان شد و 7 سال است که به این فعالیت مشغول است.

[کد خبر:AJ19673]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب