اردبیل – مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان را در شرایط حاضر حدود ۳۴.۶ درصد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاور محمدحسینی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه تشریح فعالیتهای شرکت مخابرات استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: این رقم در سال گذشته ۳۳.۹۸ درصد بود که طی دو ماهه اول سال رشد هشت صدم درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به فعال بودن ۴۲۴ هزار و ۲۳۱ خط تلفن ثابت در این استان تا پایان سال گذشته تصریح کرد: این رقم امسال به ۴۲۵ هزار و ۲۲۳ خط فعال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان با تاکید بر زیان ده بودن این بخش از فعالیتهای مخابرات یادآور شد: تعرفه تلفن ثابت از ۱۲ سال پیش تاکنون افزایش نیافته بنابراین تعرفه های امروز با توجه به هزینه ها همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این با اجرای طرح هم کدسازی شبکه طی سال قبل ۱۰ الی ۲۰ درصد درآمدهای تلفن ثابت کاهش یافته است، تاکید کرد که باید تعرفه های این بخش عادلانه باشد تا به زیرساختهای مخابراتی آسیب نرساند.

محمدحسینی به تعداد تلفن همراه واگذار شده فعال در این استان اشاره کرد و متذکر شد: تاکنون ۹۹۴ هزار و ۳۲۵ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی در این استان واگذار شده که نسبت به سال قبل بیش از دو هزار شماره رشد نشان می دهد.

وی ضریب نفوذ تلفن همراه در استان اردبیل را ۷۹.۶ درصد برشمرد و بیان داشت: طی دو ماهه اول سال در این زمینه دو صدم درصد رشد داشته ایم،

این مسئول با بیان اینکه برای افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه به دنبال اجرای طرح های متنوع و مختلف هستیم از آغاز جشنواره فروش سیم کارتهای اعتباری در این استان با شرایط ویژه خبر داد.

به گفته وی در این طرح سیم کارتهای اعتباری با قیمت ۵۰ هزار ریال با پنج هزار ریال شارژ قطعی و ۵۰ هزار ریال شارژ تشویقی عرضه خواهد شد تا بیش از پیش شاهد افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان باشیم.

[کد خبر:AJ1920]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب