آینه جم: هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از شکست انتخاباتی هفته گذشته با حضور در جمع یک بنیاد حمایت از کودکان در واشنگتن سخنرانی کرد.

هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده در انتخابات

به گزارش آینه جم: هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین بار پس از شکست انتخاباتی هفته گذشته با حضور در جمع یک بنیاد حمایت از کودکان در واشنگتن سخنرانی کرد.

وب سایت رادیو ملی آمریکا (NPR) نوشت: کلینتون در سخنان خود در بنیاد دفاع از حقوق کودکان از سرخوردگی و ناامیدی هوادارانش پس از نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت و در عین حال از هوادارانش خواست ناامید نشوند.

او گفت در طی یک هفته گذشته او نیز در مواقعی بسیار ناامید و مایوس بوده و اصلا دلش نمی خواسته از خانه بیرون برود و در این مواقع می خواسته تنها یک کتاب خوب بردارد و روی زمین "چمباتمه" زده و از خانه بیرون نرود. او گفت حتی حضورش در جمعی که برای سخنرانی به میان آنها آمده، آسان نبوده است.



هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده در انتخابات

 
هیلاری کلینتون در عین حال انتقاداتی را نیز متوجه سیاست های دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا به ویژه در زمینه وعده او برای اخراج حدود 3 میلیون مهاجر غیر قانونی از خاک آمریکا کرد.

او با اشاره به صحبتش با یک دختر بچه اهل ایالت نوادا که بسیار نگران بوده پدر و مادرش را به خاطر اقامت غیر قانونی در خاک آمریکا در دولت آتی ترامپ از خاک آمریکا اخراج کنند، گفت:" این دختر بچه گریه می کرد. نباید هیچ کودکی در آمریکا با ترسی این چنین زندگی کند. نباید هیچ کودکی به دلیل اینکه لاتین یا آفریقایی تبار و یا مسلمان  است و یا معلولیت جسمی دارد از رفتن به مدرسه نگرانی داشته باشد."

اخراج مهاجران غیر قانونی از خاک آمریکا یکی از وعده های جدی انتخاباتی ترامپ بوده که او حتی پس از پیروزی در انتخابات هشتم نوامبر نیز تاکید کرده است حدود 3 میلیون مهاجر غیر قانونی را از خاک آمریکا اخراج خواهد کرد.

برآوردها حاکی از حضور حدود 13 -14 میلیون مهاجر غیر قانونی در خاک آمریکاست که بیشتر آنها از مرز مکزیک وارد این کشور شده اند. بسیاری از مهاجران سالهاست که در خاک آمریکا اقامت داشته و در شغل های سطح پایین با درآمد کم مشغول به کارند و بسیاری از آنها در طی مدت اقامت خود در آمریکا صاحب زن و فرزند شده اند.

کلینتون همچنین با تاختن به شعار کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ درباره " بازگرداندن دوباره عظمت به آمریکا" گفت: آمریکا همین الان نیز بزرگ ترین کشور دنیاست و دارای عظمت است.

او در عین حال گفت برای بسیاری از شهروندان آمریکا و حامیان او پذیرفتن نتیجه انتخابات اخیر آمریکا بسیار سخت و مشکل است و اینکه : بسیاری از آمریکایی ها از هفته گذشته این سوال را می پرسند که چه بر سر کشورشان خواهد آمد و آنها در چگونه کشوری زندگی می کنند.

او در پاسخ به این نگرانی ها گفت : ولی پاسخ من به این پرسش همان طور که در سخنرانی کوتاه هفته گذشته – پس از شکست – نیز گفتم این است که هدف کارزار انتخاباتی ما  تنها درباره یک شخص و یا یک انتخابات مخصوص نبود، بلکه تمرکز اصلی روی کشوی بود که همه ما دوستش داریم و می خواهیم آمریکایی بسازیم که امیدوار و مهربان باشد.

گفتنی است سخنرانی دیشب کلینتون نخستین سخنرانی عمومی او پس از شکست در انتخابات هفته گذشته بود. هیلاری کلینتون چهارشنبه هفته گذشت در جریان یک سخنرانی کوتاه در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود در نیویورک ، نتایج انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت.

پیش بینی می شود شکست اخیر کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری زمینه ساز بازنشستگی همیشگی او  از دنیای سیاست خواهد بود.

 

[کد خبر:AJ19167]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب