سيد محمدحسين هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوشنبه ۲۸ ارديبهشت، در محل اين سازمان با رييس و اعضای انجمن دوستی فلسطين و ايران، ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشمی در اين ديدار در سخنانی ضمن تجليل از حركت مقاومت در منطقه به نقش جمهوری اسلامي ايران و مقاوت در مقابله با استكبار و همچنين زياده‌خواهی ها و تجاوزات رژيم صهيونيستی پرداخت.

وي همچنين با اشاره به وجود درگيری ها در جهان اسلام، وجود اين اختلافات را برنامه‌ای صهيونيستی ناميد كه خواستار عدم تحقق وحدت بين مسلمانان هستند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه بر اشتراكات بين مذاهب اسلامی تأكيد كرد و تمام مسلمانان را برادران دينی ناميد و دشمن مشترك مسلمانان را آمريكا و رژيم صهيونيستی دانست.

هاشمی در ادامه سخنان خود، رساندن پيام حق به تمامی مسلمانان را وظيفه‌ای مهم و حياتي دانست و بر انجام اين مهم با استفاده از ارتباطات فرهنگی بين ملت‌ها و انجمن‌های دوستی، تأكيد كرد.

وي همچنينن با بيان اينكه ايران از وجود درگيری های مذهبی در جهان اسلام اظهار تأسف مي‌كند، گفت: جمهوری اسلامی ايران تمامي ممالك اسلامی را به وحدت دعوت می كند و خواستار پايان يافتن اختلافات كشورهای اسلامی است.

وي در ادامه و در بخش ديگری از سخنان خود، به تشريح فعاليت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پرداخت و اقدامات نمايندگی های فرهنگي ايران در خاج از كشور در حوزه‌های فرهنگی و هنری از جمله آموزش زبان فارسی، صنايع دستی، سينما، موسيقی و ... و معرفی بزرگان فرهنگ و ادبيات ايران زمين را توضيح داد.

سخنان سيد محمدحسين هاشمی در اين ديدار با تشريح فعاليت‌های بنياد بين‌المللی قرآن كريم كه به تازگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای متمركز كردن فعاليت‌های قرآنی ايران در خارج از كشور راه‌اندازی شده است، پايان يافت.

پس از آن نيز عبدالكريم شرقی، رييس انجمن دوستی فلسطين و ايران، در سخنانی كوتاه به معرفی اين انجمن و برنامه‌های پيش روی آن پرداخت و سپس اعضای فلسطينی اين انجمن به معرفی خود پرداختند.

اعضای انجمن دوستی فلسطين و ايران كه در اين ديدار حضور داشتند، عبارت بودند از: عبدالكريم شرقی، رييس، ابوعبدالله البحيصی، مسئول بخش دينی، خالد يمانی، مسئول بخش جوانان شاخه لبنان، فضال عجوری، مسئول بخش جوانان شاخه سوريه، رنا سعدالدينی، مسئول بخش زنان شاخه لبنان، ماجده رميتی، مسئول بخش خانواده شهدا، ابوشائر خالد بدير، مسئول بخش رسانه و مطالعات و ابوباسل علی جمعه، مسئول بخش اردوگاه‌ها شاخه سوريه.

[کد خبر:AJ1910]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب