گرگان- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان از اجرای ۳۸۵ برنامه به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عباس حسن نیا صبح دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد، اظهار کرد: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، یادواره شهیده طیبه واعظی شهید شاخص کشوری، اجرای تئاتر با موضوع آزادسازی خرمشهر و یادواره شهدای تخریب خطه شمال کشور از جمله این برنامه ها است.

وی تصریح کرد: برگزاری عصر شعر با موضوع با موضوع آزادسازی خرمشهر، همایش ایثار و مقاومت، رونمایی دو عنوان کتاب (پایگاه گلیا و از شمال تا فاو) همایش چهل شب با چهل شهید، ارائه خدمات ویزیت رایگان و نمایش فیلم آزادسازی خرمشهر از جمله مهم ترین برنامه های ستاد بزرگداشت سوم خرداد امسال استان عنوان شده است.

حسن نیا افزود: روز سوم خرداد، سالگرد حماسه فتح خرمشهر پس از بیش از یک سال و نیم اشغال آن به دست بعثیان، موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و همدلی و وحدت را میان اقشار ملت ایران پدید آورد.

وی افزود: ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از اراضی خرمشهر توسط بعثیان اشغال شده بود که دشمن در این عملیات ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته داد و رمز پیروزی این عملیات وحدت همه نیروهای حاضر در این میدان بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان در ادامه با اشاره به شعار امسال حماسه سوم خرداد(ما می توانیم) گفت: امسال هشت کارگروه برای بزرگداشت این حماسه به ریاست استاندار تشکیل شده است که از جمله می توان به کارگروه فرهنگی، نظامی، پشتیبانی، ورزشی و آموزش و پژوهش اشاره کرد.

 

[کد خبر:AJ1893]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب