گرگان- کارشناس امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی از اعزام ۲۵۰ مبلغ به مساجد گلستان در اعیاد شعبانیه خبر داد.

حجت الاسلام میرقربان حسینی زیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۱۰ مبلغ زن و ۴۰ مبلغ مرد به مساجد اعزام می شوند. در گلستان ۸۵۰ مبلغ مرد و ۱۲۰۰ مبلغ زن در سطح گلستان وجود دارد که در بحث های معرفت شناسی، مهدویت و تربیت خطیب کار می کنند.

حجت الاسلام حسینی زیدی گفت: به مناسبت این فرخنده ماه شعبان مبلغین عمومی ما در مسجدهای شهر و روستا فعال هستند و از حوزه های علمیه قم نیز ۱۵ مبلغ به استان گلستان دعوت شده اند که در شهرستان ها حضور خواهند داشت.

کارشناس امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در ۳۰۰ مسجد گلستان روحانیون به صورت دایم فعالیت و برنامه های خود را دارند.

وی افزود: بیان احکام و معارف دین با سیره علمی و فضایل اخلاقی اهل بیت، تحلیل علمی و مسایل عرفان های نو ظهور و دروغین و تبیین موضوع و عقاید تکویری ها از محورهای صحبت های مبلغین است.

حجت الاسلام حسینی زیدی تبیین و اهمیت اقامه نماز جماعت در ۳ وقت به خصوص فرهنگ سازی بیشتر نماز صبح را از دیگر محورهای برنامه مبلغین عنوان کرد.

وی ادامه داد: توسعه و تاکید به انجام واجبات مثل اقامه نماز، ادای خمس و زکات، حج، دفاع، امر به معروف و نهی از منکر، بیان اندیشه های ناب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در حوزه سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دفاع مظلومین از دیگر اهداف مبلغین است.

کارشناس امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی افزود:بیان اهمیت وحدت، یکپارچگی و همدلی میان عموم مردم به خصوص در بین شیعه و سنی در راستای تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری و لزوم تبیین جنگ نرم تهاجم فرهنگی دشمن به طرق مختلف و راه های مقابله با آن را از دیگر محورهای این ایام عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی زیدی گفت: لزوم و تاکید به مصرف بهینه آب با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود جدی آن، پیشگیری از مصرف مواد مخدر و محرمات، ترویج سبک زندگی اسلامی و بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی مثل تجمل گرایی و احیا و ارزش های سنت حسنه اسلامی مثل حق گرایی، اقتصاد مقاومتی، ایثار و شهادت از دیگر اهداف مبلغین است.

[کد خبر:AJ1889]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب